Permalänk

Letar efter cpu fläckt till socket 1156

Jag har kollat runt lite överallt men hittar inte nån som jag vet mycket om så därför frågar jag efter lite hjälp,
som sagt är till socket 1156 hade nyss en h60 men höll bara i en vecka sen gick pumpen sönder så fick ta nån annan om jag ville men vilken är frågan
kör överklockat o spelar bf3 på max nästan så behöver lite kräm, men ska ju inte låta med än min bilfläkt tycker jag.

mvh jonas

Permalänk

har du ingen garanti på din h60?

Visa signatur

i5 3570K | Corsair Vengeance 8GB | ASRock Z77 EXTREME4 | Gigabyte GeForce GTX 670 | Asus Xonar D1 | Samsung 830 128GB | Corsair HX 650W | FD R3

Permalänk

Jo men jag valde att ta nån annan för läst det är många som har fel på sina h60 tyvärr, så jag har valt bort den helt. o fick pengar till o ta nåt annat. men vet inte vilken

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av zerocoool:

Slår H60 så det är inget dåligt val

Permalänk
Skrivet av zerocoool:

Riktigt bra. Tänk dock på att den är stor. Har du nära från sockeln till dina minnen så se till att använda minnen utan kylfläns, tex Corsair's LP-minnen.

Permalänk

okej men jag har http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=649839 så kanske blir tajt då?

Permalänk

Thermalright Silver Arrow är både billigare och presterar bättre än NH-D14.

https://www.inet.se/produkt/6308733/thermalright-silver-arrow-multiple-heatpipe-cooler

En utav många källor: http://www.youtube.com/watch?v=DRv4zUCI7pg

Lycka till!

Visa signatur

ASUS P67 Sabertooth | I5 2500K | ASUS GTX560Ti DirectCuII | 2x4GB Corsair Vengeance 1600 Mhz | Corsair RM650w | FD R4 | WD Black 500GB | Mionix Naos 5k | Qpad mk-50 | logitech G35
Citera för svar!

Permalänk

håller med milk4an

Visa signatur

i5 + antec 620 35c idle | asus 6870 | asus p8h61/usb3 | corsair 8gb xms3 | fractal design tesla 650watt | antec dark fleet 85

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Oj vad lustigt! Stolt nu?

Även fast man föredrar korrekt stavade inlägg så finns det ingen anledning för dig att posta ett inlägg där du gör narr av personen för han inte stavar rätt. Snubben kanske lider av dyslexi, vem vet?

klockrent sakt e sj en av de me dyselexi o har råkat ut för stavningspolisen här. dom fattar noll var gång o har ingen aning hur de e att lida av detta handikapp. huvudsaken e att man förstår de som personen försöker skriva.

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk

År det nån som är duktigt på ställa in minnen från ena saken till andra. mina står att dom är på 1300 när jag har 1600?

off topic raderat
Permalänk
Medlem
Skrivet av zerocoool:

zorki jo man gör ju det ändå ska nötter klaga hehe. är det nån som är duktigt på ställa in minnen från ena saken till andra. mina står att dom är på 1300 när jag har 1600?

Försök att hitta XMP som inställning i BIOS eftersom du har Intel, annars får du kanske ta manuellt och ställa in DRAM Timings och multiplier och sånt.

Jag som kör AMD får t.ex. ställa in alla CAS, RAS osv till 9-9-9-24-41 command rate 2T på mina Vengeance LP som är 1600MHz.

Sen tar jag ju multiplier 6,67 (1333MHz) och har överklockad buss på 237MHz så jag får 1580MHz nånting (6,67*237).

Med oklockad buss ställer jag in 8 som multiplier och får 8x200 = 1600.

Intel har lite andra grejer att ställa in dock så att det kan bli FSB:RAM ratio på 5/6 och liknande.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Hedersmedlem

* Off topic samt diverse språkpolisinlägg raderade*

Det är naturligtvis lättare att få bra svar om man gjort ett korrekt skrivet/stavat inlägg, man bör naturligtvis sträva efter att göra detta så gott man kan.
Att i välmening hjälpa till att rätta en felstavning som gör ett inlägg svårtolkat är naturligtvis positivt. Att däremot göra det på ett sätt som kan tolkas som ett brott mot forumreglerna är inte ok.

Vänligen läs på och håll er till dessa i fortsättningen, så blir det trevligast för alla

Med vänlig hälsning
MichaSWE

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av MichaSWE:

* Off topic samt diverse språkpolisinlägg raderade*

Det är naturligtvis lättare att få bra svar om man gjort ett korrekt skrivet/stavat inlägg, man bör naturligtvis sträva efter att göra detta så gott man kan.
Att i välmening hjälpa till att rätta en felstavning som gör ett inlägg svårtolkat är naturligtvis positivt. Att däremot göra det på ett sätt som kan tolkas som ett brott mot forumreglerna är inte ok.

Vänligen läs på och håll er till dessa i fortsättningen, så blir det trevligast för alla

Med vänlig hälsning
MichaSWE

bra jobb de gillar vi:D

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk

Idag kom min nya Noctua NH-D14 blir installera den ikväll se hur stor skillnad det blir.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zerocoool:

Idag kom min nya Noctua NH-D14 blir installera den ikväll se hur stor skillnad det blir.

bara håll oss uppdaterade:P

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk

ja ut bilder på hur det blev med den stora fläkten blir inte mycket plats kvar hehe.

men den kyler bra när jag spelar bf3 o processon klokan till 4,33 ghz så ligger jag max 50 grader. Säger bara om ni har problem med kyla till processor köp en Noctua NH-D14 CPU Kylare

Permalänk
Medlem
Skrivet av zerocoool:

ja ut bilder på hur det blev med den stora fläkten blir inte mycket plats kvar hehe.

men den kyler bra när jag spelar bf3 o processon klokan till 4,33 ghz så ligger jag max 50 grader. Säger bara om ni har problem med kyla till processor köp en Noctua NH-D14 CPU Kylare

hehe nice:P

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT