Vad tycker ni om Back to karkand och resten av kartorna?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Prison-Mike:

( Vet inte med er, men jag fryser när jag spelar på den banan I tidigare spel var det soligt, molnfritt occh gott Men nu... kallt och dysert

samma här
Brrrrrrrrrrr
Wake BF3 är ingen bana man trivs på
känns mer som man vill få skiten överstökat.

måste kolla upp det här om det går att modda texturer eller postprocessing.
har moddat mycket texturer i tidigare spel
återkommer om jag hittar nåt

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kvarnan:

Känns mkt större än de första bf3 mapsen, fler flaggor. Och sist men inte minst fick jag nostalgikänslor.

Så dom har lyckats tycker jag :).

Skickades från m.sweclockers.com

De är ju mindre än originalen men ok.

Jag hatar DICE's "Color Grading" det får spelet att se så fult ut
(plus att Wake Island texturerna är lika med Playstation 2 texturer + det bör vara fler plan och fler båtar på banan)

Sedan ljög de också om "Enhanced Destruction" när den ser precis likadan ut som innan! (och lika limiterad) Och så är det jobbigt att de använder många av samma byggnader från de gamla kartorna + att alla jävla byggnader är vita / beige'a alltså seriöst?

Om de bara importerat de gamla modellerna och uppdaterat dom så hade detta paketet varit uppskattat. Och även så skulle vi fan ha haft MEC.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem

Saknar kartan med Moskén och den uttorkade floden vad nu den hette, men det spelar ingen roll eftersom den nog sett helt galet ut med alla grådaskiga hus a'la BF3. Hade jag inte spelat BF2 vore jag inte alls kritisk men jag hade hoppats på mer än vad det blev. Klart att spelet är bra men ska man klaga så är det på färgerna och att stämningen ifrån BF2 inte riktigt infinner sig.

Permalänk
Skrivet av schitzo:

De är ju mindre än originalen men ok.

Jag hatar DICE's "Color Grading" det får spelet att se så fult ut
(plus att Wake Island texturerna är lika med Playstation 2 texturer + det bör vara fler plan och fler båtar på banan)

Sedan ljög de också om "Enhanced Destruction" när den ser precis likadan ut som innan! (och lika limiterad) Och så är det jobbigt att de använder många av samma byggnader från de gamla kartorna + att alla jävla byggnader är vita / beige'a alltså seriöst?

Om de bara importerat de gamla modellerna och uppdaterat dom så hade detta paketet varit uppskattat. Och även så skulle vi fan ha haft MEC.

Jag tror de menade Enhanced destruction jämfört med BF2 och inte jämfört med tidigare BF3-kartor.

Jag ahr inte hunnit spela mer än 20 min på strike at karkand innan Origin gick Cyberdyne på mig, men märkte ovanligt låg FPS jämfört med standardkartorna. Förhoppningvis fixas det nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobias75:

Älskar banorna. Har spelat BF sedan BF1942 och dethär är mycket välkommet.

Gillar många av standardbanorna som följde med BF3 men visst undrar man varför det är först nu vi ser riktigt stora klassiska BF banor?

Negativa kritiken är varför måste alla kartor se så dystra ut? Som nämnts tidigare i tråden, hade viljat se Wake solig och vacker.

Mvh

Tobias

Jävla gnäll om dysterhet, i BF2 var det väll i Kina fighten hölls om jag inte minns fel. Detta är ju ryssar man slåss mot, det kanske är nån dyster sibirisk ö eller sommardelen i Berings havet :P.

Ryssland är inte känt för att vara det tropiskt sköna landskapet direkt ;).

Visa signatur

Intel Core i7 2600K 4,2GHz OC-- Gigabyte GA-P67A-UD7 REV B3 -- MSI GTX 780 TI Gaming 3 gb OC-- Samsung SSD 850 EVO 250 GB -- 2TB Seagate Barracuda Green -- Corsair 20 GB 1600MHz DDR3-- Corsair Cooling Hydro H70 CPU-kylare -- 4x Scythe 120mm Gentle Typhoon, 1450rpm -- EVGA Supernova G2 1300W, 80+ Gold -- Fractal Design Define R3, Svart -- Acer XB270HU Predator

Permalänk
Medlem
Skrivet av schitzo:

De är ju mindre än originalen men ok.

Jag hatar DICE's "Color Grading" det får spelet att se så fult ut
(plus att Wake Island texturerna är lika med Playstation 2 texturer + det bör vara fler plan och fler båtar på banan)

Sedan ljög de också om "Enhanced Destruction" när den ser precis likadan ut som innan! (och lika limiterad) Och så är det jobbigt att de använder många av samma byggnader från de gamla kartorna + att alla jävla byggnader är vita / beige'a alltså seriöst?

Om de bara importerat de gamla modellerna och uppdaterat dom så hade detta paketet varit uppskattat. Och även så skulle vi fan ha haft MEC.

När skrev jag att dom var lika stora som i Bf2 då? Hittar inte riktigt den linen... Gör du?

Visa signatur

Intel Core i7 2600K 4,2GHz OC-- Gigabyte GA-P67A-UD7 REV B3 -- MSI GTX 780 TI Gaming 3 gb OC-- Samsung SSD 850 EVO 250 GB -- 2TB Seagate Barracuda Green -- Corsair 20 GB 1600MHz DDR3-- Corsair Cooling Hydro H70 CPU-kylare -- 4x Scythe 120mm Gentle Typhoon, 1450rpm -- EVGA Supernova G2 1300W, 80+ Gold -- Fractal Design Define R3, Svart -- Acer XB270HU Predator

Permalänk
Medlem
Skrivet av schitzo:

De är ju mindre än originalen men ok.

Vetitusan om dom är mindre. Tänk på att man springer mycket snabbare i BF3 och fordonen går snabbare. Det går ju också att göra genvägar på ett annat sätt...

Permalänk
Medlem

Förutom att Origin var offline hela kvällen, så är B2K helt underbart! banorna är enorma och destruction 2.0 är extremt bra!

Permalänk
Avstängd

Det tycks skilja lite mellan kartorna.
Wake ser ju ut som e Atombombs ö

Gulf of Oman däremot!
DAMN! vilken jäkla grafik.
där har dom hittat rätt färger
BF2 känslan sitter som gjuten.

Grymt jobbat Dice!

man fasen vad tungdrivet det är.
postar några screenshots med FPS så ser ni hur det rullar på med 2st överklockade GTX 580 SLI
grafikkorten ligger på 100% konstant så det är dom som flaskar inte CPUn.
Allt på Ultra inkl 4x MSAA och 2x Supersampling i kontrollpanelen

den lägre FPSen är värt
värre grafik på nån bana i BF3 finns inte
vågar inte tänka på hur det rullar för er som sitter med ett GTX 580 ?
får hoppas dom optimerar lite mer.

(tryck höger musknapp och visa bild för full storlek)

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

* Gulf of Oman riktigt bra.. Kände mig vilsen i början, saknar järnvägen å tågsettet som funka som en bra barriär mellan staden och stranden i BF2. Där var en kyrkogård också i BF2 som inte är med nu, tyvärr.. Nu e där nåra byggnader och en nersänkt väg istället. Får komma på hur man bäst tar sig fram mellan stranden och staden med nya versionen. BF3 färgerna funkar bra på denna kartan..
* Sharqi Peninsula.. Nja.. ok, var inte min favorit i BF2 och blir nog inte det i BF3 heller. Har inte hunnit kolla runt hela kartan, men allt (layout) ser i stort sätt ut som det gjorde i BF2. Färgerna här också bra, imo.
* Strike at Karkand.. Jippi! Same same, but different. Massor med hus att gömma sig i, vilket kanske inte är så jättelyckat.. Om anfallarna kommer in i dom första kvarteren så blir det ett riktigt kaos. Man har ingen koll och flaggorna byter ägare i rask takt. På denna liksom dom andra "Mellanöstern"-kartorna så funkar färgerna bra för miljön.
* Wake.. Ojdå, som andra nämnt så är färgerna helt åt h-vete för denna tropiska ö i Stilla Havet. Känns dassigt och trist nu. Kartan spelas som den alltid gör, anfallarna får kämpa hårt i början och ta mkt stryk. När väl första flaggan är tagen så blir det svårt för försvararna att hålla anfallarna från att få ordentligt fotfäste på ön. Det e lika surt som innan att bli snajpad från andra sidan ön.. precis så det ska vara!

I stort så är det upp till förväntningarna från DICE.. mina förväntningar. Jag kommer spela mera av dessa kartor än "vanilla" BF3 kartorna, helt klart. Dom är större, fler flaggor, mer varierade (Sharqi/Oman). DICE får gärna fortsätta göra om BF2 kartor om dom kan hålla samma standard!

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem

Hade gärna sett några av El Alamein, Battle of the Bulge, Dragon Valley, Dalian Plant, Operation Irving och kanske Berlin som helt nya kartor.
Tror man kan tjäna en hel del sympatier från bittra fans med att släppa sköna klassiker.

Permalänk
Relik 📜

Generellt tycker jag kartorna är bättre än större delen av de vanliga. Känns som bandesignen i allmänhet var bättre för BF2, och det har flyttats med bra till de uppdaterade varianterna. För oss BF2-nötae är igennkänningsfaktorn enorm med, och typ samma taktiker fungerar fortfarande.

Riktigt kul!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Hade gärna sett några av El Alamein, Battle of the Bulge, Dragon Valley, Dalian Plant, Operation Irving och kanske Berlin som helt nya kartor.
Tror man kan tjäna en hel del sympatier från bittra fans med att släppa sköna klassiker.

Skulle vart kul om det i framtiden hade kunnat komma kartor från riktiga städer, hur kul hade det inte varit att spela i New York, eller varför inte Stockholm

Spelade ca 2 tim på Strike at Karkand igår och gillade det enormt! Har ett antal tim med BF2 Karkand och visst känner man igen sig!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Skrivet av Tjodd:

Hade gärna sett några av El Alamein, Battle of the Bulge, Dragon Valley, Dalian Plant, Operation Irving och kanske Berlin som helt nya kartor.
Tror man kan tjäna en hel del sympatier från bittra fans med att släppa sköna klassiker.

Det vore ju helt underbart om dem gjorde en "Back To 1942"-DLC!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reckie:

Saknar kartan med Moskén och den uttorkade floden vad nu den hette, men det spelar ingen roll eftersom den nog sett helt galet ut med alla grådaskiga hus a'la BF3. Hade jag inte spelat BF2 vore jag inte alls kritisk men jag hade hoppats på mer än vad det blev. Klart att spelet är bra men ska man klaga så är det på färgerna och att stämningen ifrån BF2 inte riktigt infinner sig.

Du menar Mashtuur City?
ja den hade varit riktigt kul!
Speciellt då den var utvecklad för 128 spelare och är stor och har flygfält och grejer om man kommer utanför "out of bounce".

Även Harvest hade varit kul och den hade nog blivit riktigt snygg med nya spelmotorn.

Men det man hoppas på nu är att det kommer ett BF3SF oxå men en remake på bla Warlord och den där andra stadsbanan (glömt namnet)!

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prison-Mike:

Det vore ju helt underbart om dem gjorde en "Back To 1942"-DLC!

Du har ju Wake Island. Den har hängt med länge

Men absolut så skulle man vilja se lite banor från alla BF spel. Någon mer som vill ha Highway Tampa från BF2 och BF2142?

Men annars så väcker alla banor gamla BF2 minnen. Men Strike at Karkand känns lite väl extreme med alla hus och höga våningar som snipers ligger och lurar på som fasen.

Permalänk

Jag saknar Operation clean sweep ifrån BF2 Annars är dom nya roliga, dock så krashar mitt BF3 efter typ 5 minuter:(

Visa signatur

| i7 930 @ 3.7 ghz| FD R2 | GTX 970 | Cooler Master 850M | 3TB | Gigabyte X58A-UD3R| Corsair vengeance 1600mhz|

We stand alone, together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Hade gärna sett några av El Alamein, Battle of the Bulge, Dragon Valley, Dalian Plant, Operation Irving och kanske Berlin som helt nya kartor.
Tror man kan tjäna en hel del sympatier från bittra fans med att släppa sköna klassiker.

Skrivet av TheGiant:

Du menar Mashtuur City?
ja den hade varit riktigt kul!

Dragon Valley, Dalian Plant & Mashtuur City är nog mer favoriter än Gulf of Oman och Sharqi för mig. Sjukt kul maps, bra för alla Recon nördar oxå. Dragon Valley, minns fina sniper dueller på den :).

Visa signatur

Intel Core i7 2600K 4,2GHz OC-- Gigabyte GA-P67A-UD7 REV B3 -- MSI GTX 780 TI Gaming 3 gb OC-- Samsung SSD 850 EVO 250 GB -- 2TB Seagate Barracuda Green -- Corsair 20 GB 1600MHz DDR3-- Corsair Cooling Hydro H70 CPU-kylare -- 4x Scythe 120mm Gentle Typhoon, 1450rpm -- EVGA Supernova G2 1300W, 80+ Gold -- Fractal Design Define R3, Svart -- Acer XB270HU Predator

Permalänk
Medlem

Man skulle nästan kunna släppa samtliga BF2 kartor til BF3 för BF2 kartorna var om nått väldigt bra kartor för denna typ av spel.

Om det är nått som är riktigt bra med BF2 så var det alla suveräna banor dom lyckades göra till det spelet + special forces.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Lite fler klassiska banor och allt är förlåtet, eller? Hehe. BF3 behöver ett par rejäla kartor för tanks, utan den enorma mängd tröttsama helikoptrar och flygfän.
Eftersom man spelar med/mot ryssar istället för MEC i B2K så har man ju inte spärrarna för att göra samma sak på andra kartor från tidigare spel, så det är bara att köra på. Två från 1942, två från BF:V och två från 2142. Jag betalar gladeligen. Let's go!

Edit: Hmm, Battlefield 1942 släpptes i september 2002. Kommer det ett Battlefield 10th year Anniversery-DLC till hösten?

Permalänk
Medlem

Dragon Valley absolut, om de behåller alla björkar och det fina vädret.

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Medlem

B2K i all ära men var FAN ÄR ROAD TO ROME??!?!!

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Jag gillar alla banorna skarpt! hAR bara låst upp mp5 och 1a snipern och famas än men famas är enormt bra då man lå¨st upp laserstrålen + valfritt sikte .. den dundrar ju kulor behöver aldrig ads:a hehe .. lite fårvånad då ja testade mp5 första gången då den kommer med ett 12x zoom objektiv :S inte ens sniper bössorna kommer med sådant objektiv.. kulorna dalar ju efter 2meter så det var ju inte så användbart,,

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem

Hoppas dom släpper FuShe Pass, Mashtuur City,Road to Jalalabad,Dalian Plant & Dragon Valley till BF3. Då blir spelet komplett:)

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Medlem

Precis spelat Gulf of Oman 16-player läget och lite besviken hur olik BF2 den var utseendemässigt, man kände inte igen sig. Karkand var ju en total fullträff, wake helt ok. Har inte spelat sharqi peninsula 16-p än.

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Medlem
Skrivet av brajonk:

hAR bara låst upp mp5...

Ser ingen någon 9mm MP5:a att låsa upp, menar du G53 i 5,56x45?

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobias75:

Ser ingen någon 9mm MP5:a att låsa upp, menar du G53 i 5,56x45?

Ja, vi är nog flera som blandar ihop det.. Jag trodde klassiska MP5 skulle vara med i B2K, blev lite besviken nu när jag ser att det är G53, en 5.56 variant av MP5/G3:an. Men, vi har ju PP19 i 9*19.. Den åsså en ljuddämpare!

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem

Jag vill ha capture the flag

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk

Jag tycker kartorna är riktigt jävla bra, ska bara testa gulf of oman och sharqi men jag tror inte jag blir besviken.
Tycker det är gött att ha lite mål att kämpa för i och med det nya vapenupplåsningssystemet

Skulle dock vilja ha ännu fler gamla kartor från BF42 och BF:V också, kan de inte lägga ut en omröstning om vilka kartor vi spelare vill ha omgjorda

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Skulle vart kul om det i framtiden hade kunnat komma kartor från riktiga städer, hur kul hade det inte varit att spela i New York, eller varför inte Stockholm

Jag vet inte hur det är för dig men jag har fått nog av moderna stadsbanor a la Operation Metro för all framtid ;), tänk vilka chokepoints DICE hade kunnat stoppa in i Gamla stan...

OT: Gillar de flesta banorna och jag tycker förstörelsen är väldigt bra implementerad. Efter halva rundan är banorna helt annorlunda med trasig hus mm.