Permalänk
Medlem

HD 6970 flimmer

Hej!

Har ett Powercolor Radeon HD 6970 GPU som köptes för 2 månader sen, köpte en helt ny dator som har fungerat utmärkt till BF3
Kör BF3 på High/Ultra 1680 x1050 och ligger mellan 60 - 65 fps hela tiden, inga dropps eller lagg.

Nu är det så att sedan en vecka tillbaka så började jag få konstiga pixlar nere i högra hörnet, i fägerna blå / röd / grön...
Tänkte inte mer på det och lirade vidare, sen började konstiga svarta streck flimmra förbi lite då och då, så jag bestämde mig för att göra ett 3DMark test,
gick ju sådär då allt laddades upp till tokhöjder och det började flimmra och en massa fyrkanter (pixlar) flimmrade med, efter någon minut så stängdes programet ner och fick meddelandet att grafikkorts drivrutinen hade slutat att fungera.. Allt detta är så otroligt lustigt då allt har fungerat innan.

Och ja, alla drivar är updaterade, modekort, cpu, gpu allt... även provat att byta portar för grafikkortet för att utesluta modekorts fel.

Ringde och pratade med komplett som sa att det verkligen inte ska flimmra, och sålänge GPUN håller sig under 100C i full load i BF3 så ska det klara sig utmärkt. Min dator lägger sig CPU: 70C full load och GPU: 80 - 89C full load, kan peaka till 95 enstaka gånger..
Jag får dock ett nytt kort av komplett om detta inte blir bättre, men att skicka iväg kortet över juletider känns sådär...

Någon som vet vad detta kan bero på då det bara kom sådär plötsligt ? Måndags exemplar ? eller är detta vanligt..

MVH Nordin

Visa signatur

:: woff woff woff ::

Permalänk

Kan du inte be dom skicka ett nytt innan du skickar iväg ditt om dom ändå tänkt byta ut direkt ?

Visa signatur

Spel Burk: Gigabyte GA-P55A-UD4 -- I5 760 @ 4Ghz -- DDR3 1600MHz 12GB -- XFX HD 7970 -- OZC Vertex 3 60GB.
HTPC AMD A8 5600K - ASRock FM2A75M-ITX