Permalänk

Kylning CM HAF X

Tjenare, jag undrar hur jag ska placera fläktarna i ett HAF X Chassi.
1. Hur ska jag rikta dem?.
2. Vad ska jag ha för fläkt fram tex? + Hur får jag tag på en blå fläkt?

Visa signatur

Mobo: Asus P8Z68-V PRO GEN3 Case: Cooler Master HAF X
CPU: Intel Core i7 2600K (4.8 GHz 1.350V)
GPU: EVGA GeForce GTX 570 HD RAM:2x Corsair 8GB CL9

Citera så hittar jag tillbaks!

Permalänk
Avstängd

CM har redan gjort det mesta jobbet åt dig..

Satsa på att styra fläktarna vettigt..

Jag har dock gjort en mod mod's, med väldigt bra resultat..

Ahh, finns blåa fläktar, kommer inte ihåg vad dom hette. Vilken storlk ska du ha?

Skruva på hjulen på lådan, it rocks..

Det sitter en 230mm fram jue..

Kör du vattenkylt, kan du klämma in en 140mm på baksidan av 5,25 facken. Då den blåser in sval luft rakt emot kylaren. Samt kyler hot swap facket/minnena samtidigt..

Grattiz till en superlåda

Visa signatur

RIKTIGT KÄNNER AV KUNSLAPSFLÖDET HÄRINNE......... TAR MIG MED STORM CORE I5. RADEON 6950. VENGEANCE. H 60. ASUS P67. INTEL SSD. RAPTOR'S. HAF X!

Permalänk
Skrivet av grottslampan:

CM har redan gjort det mesta jobbet åt dig..

Satsa på att styra fläktarna vettigt..

Jag har dock gjort en mod mod's, med väldigt bra resultat..

Ahh, finns blåa fläktar, kommer inte ihåg vad dom hette. Vilken storlk ska du ha?

Skruva på hjulen på lådan, it rocks..

Det sitter en 230mm fram jue..

Kör du vattenkylt, kan du klämma in en 140mm på baksidan av 5,25 facken. Då den blåser in sval luft rakt emot kylaren. Samt kyler hot swap facket/minnena samtidigt..

Grattiz till en superlåda

Vet inte om jag ska byta till en mindre fläkt där fram. blir det bättre tror du?

Visa signatur

Mobo: Asus P8Z68-V PRO GEN3 Case: Cooler Master HAF X
CPU: Intel Core i7 2600K (4.8 GHz 1.350V)
GPU: EVGA GeForce GTX 570 HD RAM:2x Corsair 8GB CL9

Citera så hittar jag tillbaks!

Permalänk
Avstängd

Smaksak..

Det hänger väl på hurvida du ska overklocka, och behöver få in sval luft..

Bättre tror jag knappast det blir..

Visa signatur

RIKTIGT KÄNNER AV KUNSLAPSFLÖDET HÄRINNE......... TAR MIG MED STORM CORE I5. RADEON 6950. VENGEANCE. H 60. ASUS P67. INTEL SSD. RAPTOR'S. HAF X!

Permalänk
Medlem

Jag kör på:
Ut: 140 (via radiator) bak, 2x 200 uppe.
In: 230 från sidan, 230 framifrån. får trevliga temps. 65grader i load på grafikkorten och 55 på processorn med oc 3.5 (h50 kylaren är väl inte den bästa)

Permalänk
Avstängd

jo då, inte underskatta H 50

Visa signatur

RIKTIGT KÄNNER AV KUNSLAPSFLÖDET HÄRINNE......... TAR MIG MED STORM CORE I5. RADEON 6950. VENGEANCE. H 60. ASUS P67. INTEL SSD. RAPTOR'S. HAF X!

Permalänk
Avstängd

jag brukar köra 5,3+ ghz, och 3Xgpu på 995/1540 (endast för benchmark race)

tillochmed det funkar bra, bara man är lite uppfinningsrik..

<ligger i load på cpu, ca 70

gpu på ca 80c, under begränsad peroid (allt över 70-75c är hämmande på OC potential när det gäller 6900 serien)

HAF X, är suuuuuuuuuuper

Visa signatur

RIKTIGT KÄNNER AV KUNSLAPSFLÖDET HÄRINNE......... TAR MIG MED STORM CORE I5. RADEON 6950. VENGEANCE. H 60. ASUS P67. INTEL SSD. RAPTOR'S. HAF X!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fusy:

Jag kör på:
Ut: 140 (via radiator) bak, 2x 200 uppe.
In: 230 från sidan, 230 framifrån. får trevliga temps. 65grader i load på grafikkorten och 55 på processorn med oc 3.5 (h50 kylaren är väl inte den bästa)

Bara ta 2 vassare pwm fläktar och klämma på... Funkar great (push/pull), om det skulle behövas..

Visa signatur

RIKTIGT KÄNNER AV KUNSLAPSFLÖDET HÄRINNE......... TAR MIG MED STORM CORE I5. RADEON 6950. VENGEANCE. H 60. ASUS P67. INTEL SSD. RAPTOR'S. HAF X!

Permalänk
Medlem

I fronten sitter det en 230mm fläkt men du kan byta ut den mot en blå 200mm fläkt om du vill. Den passar utan problem då skrivhålen på 230mm och 200mm är samma.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=414682

Visa signatur

Ryzen 5600. Asus B550M TUF gaming plus. RTX 4060 TI.

Permalänk
Avstängd

Mm, men av praktiska skäl tycker jag ett byte är lite konstigt..

Kan förstå om man vill ha en genomgående fläkt modell (tillverkare), och byter därför..

Det kan vara lite bökigt att byta front fläkten..

230 fläkten gör ett bra jobb att skjutsa in luft i lådan, vidare in genom gpu'na..

Nu på senare tid har det bubblat upp mer och mer stora fläktar, då markanden tagit den vändningen.. trevligt

Visa signatur

RIKTIGT KÄNNER AV KUNSLAPSFLÖDET HÄRINNE......... TAR MIG MED STORM CORE I5. RADEON 6950. VENGEANCE. H 60. ASUS P67. INTEL SSD. RAPTOR'S. HAF X!