Permalänk
Medlem

Ungefär min reaktion också:

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Medlem
Skrivet av m3nl0l:

Haha, tack för den, nu hamna mitt morgonkaffe på skärmen.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tanner:

Är det bara jag som är dötrött på dessa vanliga tråkiga chassin? Mer nytänk ála silverstone, lian-li, thermaltake!

Men då är de ju inte "stilrena"!!!

Ursäkta ironin, jag håller med dig till 100%.

Man kan bygga kvalitetschassin med snygg design, de kostar mer men ger så mycket tillbaka.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem
Visa signatur

-Gigabyte 990FXA-UD3
-AMD Phenom II X3 720
-4GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1333MHz
-2GB 6950 klockad till 6970
-550W Corsair nätagg

Permalänk
Medlem

Haha, riktigt bra!

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem

Fick mig ett redigt gott skratt.

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

hahaha, bästa på länge

Visa signatur

Main Setup: Antec P193 | ASUS Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1090T @ 4.0 GHz | CORSAIR XMS3 8GB 1600MHz 7-8-7-20 | Powercolor 5870 PCS+ 1 Gb GDDR5 | Crucial RealSSD C300 128 Gb SATA3 | Samsung F3 HD103SJ 1000 Gb | Corsair AX 850W | Windows 7 Professional x64 |
Laptop: Acer Aspire 5740G | Intel Core i5-430M | 4 GB DDR3 1333 MHz | ATI Radeon HD5650 | Windows 7 Professional x64 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krimsarn:

Jag har aldrig förstått poängen med snabbfästen för 3,5" och 2,5" platserna, jag menar... Hur ofta tar men egentligen bort sin DVD-läsare eller hårddisk? Behöver man verkligen kunna sätta ditt eller ta bort sina hårddiskar eller läsre så fort och ofta?

Håller med dig, kan man inte skruva in en skruv till de enheterna kan man knappast montera ett moderkort eller liknande som fortfarande kräver skruvar..
Skulle säga att det troligast är vanligare att byta grafikkort än hårddisk

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Tangentbord:

Håller med dig, kan man inte skruva in en skruv till de enheterna kan man knappast montera ett moderkort eller liknande som fortfarande kräver skruvar..
Skulle säga att det troligast är vanligare att byta grafikkort än hårddisk

Byter alltid till skruvar vid grafikkort och ljudkort, annars hänger de där och dinglar. Känns som att de ska lossna om man råkar stöta till lådan för hårt med dammsugaren.

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krimsarn:

Byter alltid till skruvar vid grafikkort och ljudkort, annars hänger de där och dinglar. Känns som att de ska lossna om man råkar stöta till lådan för hårt med dammsugaren.

När det nu blir stationär dator igen känns det som om det är lika bra att "go wild and crazy" och bygga eget, utan fjantiga snabbfästen till höger och vänster

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Varför breddar dom inte ut chassit lite där bak så man får plats med kablarna?? Finns det något chassi som har minst 30mm plats där bak? Jag har inte så ont av ett lite bredare chassi iaf.

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Medlem

En hårddisk tänker inte, den arbetar!