Permalänk
Medlem

Jag har samma problem... Fungerade kalas igår kväll. La mig och sov, startade idag utan att ha ändrat något och började få problem. UpNp avstängt.

Önskar hjälp!

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Gainward GeForce RTX 2080 Triple Fan | Gigabyte Aorus Z390 Elite | Intel Core i7 9700K | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 2x8GB | Samsung 970 EVO Series | NZXT H440W NE

Permalänk

installera om bf3, funkar de sen

Visa signatur

| AMD PPHENOM 2 X6 1100T BLACK EDITION | ASUS FORMULA V | ASUS nVidia GTX580 1536MB PCI-E x 2 | 16GB CORSAIR 4GB CL9 1866Mhz DOMINATOR | INTEL X25-M 80GB SSD | ANTEC POWERSUPPLY HIGH CURRENT GAMER 900W |

Permalänk
Medlem

Startade om datorn efter att ha följt denna: http://www.enterbf3.com/topic/3933-connection-timed-out-probl...

Hoppas att det fortsätter funka!

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Gainward GeForce RTX 2080 Triple Fan | Gigabyte Aorus Z390 Elite | Intel Core i7 9700K | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 2x8GB | Samsung 970 EVO Series | NZXT H440W NE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arktickiller-:

installera om bf3, funkar de sen

Och måsta ladda hem alla patchar på flera Gb!? Det ska inte behövas. Det måste gå att lösa på annat sätt.

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Gainward GeForce RTX 2080 Triple Fan | Gigabyte Aorus Z390 Elite | Intel Core i7 9700K | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 2x8GB | Samsung 970 EVO Series | NZXT H440W NE

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Förbannade **********************spel!

Varför funkar inte skiten som det ska?
Har ominstallerat PB, uppdaterat PB, Ominstallerat BF3, reparerat BF3 osv osv men inget fungerar.

Meddelande:

Citat:

Game disconnected: you were kicked by PunkBuster. Stated reason: PunkBuster kicked player 'tcntad' (for 0 minutes) ... No Packet Flow

Varför kan jag inte spela?

Permalänk

konstigt, jag gjorde bara en ominstall o väntade drygt 40 min sen va de bara o tuta o köra!

Visa signatur

| AMD PPHENOM 2 X6 1100T BLACK EDITION | ASUS FORMULA V | ASUS nVidia GTX580 1536MB PCI-E x 2 | 16GB CORSAIR 4GB CL9 1866Mhz DOMINATOR | INTEL X25-M 80GB SSD | ANTEC POWERSUPPLY HIGH CURRENT GAMER 900W |

Permalänk
Medlem

Har samma problem, fattar inte varför händer, har inte inträffat förut utan bara idag, har provat att ominstallera PB och uppdatera och allt, perperub, blev du kickad för "Violation (IGNORING QUERIES) #9006"? eller var det något annat, funkar det du gjorde?

Permalänk
Medlem

Har spelat ca 10 minuter utan att bli kickad, har nog en lösning.

1.Först ta bort punkbuster mappen i bf3 mappen, avinstallera punkbuster helt
2. Ladda hem Punkbuster från deras hemsida (pbsetup)
3. Medans du laddar ned kan du installera Origin Games\Battlefield 3\__Installer\punkbuster\redist\pbsvc.exe
4. Installera PBSVC och se till att det har varit avinstallerat, installera det nu! inga problem bör uppkomma under installationen
5. Sedan när du har laddat ned PBsetup, installera då den och lägg den i BF3 main mappen dvs Origin Games\Battlefield 3\
lägg till BF3 i game list och uppdatera
när det är klart så startar du om datorn.
6. Sedan se till att PnkbstrB.exe körs när du startat om datorn, se till att den är igång varenda gång du spelar! kontrollera via task manager.

Jag kör Win7 Ultimate x64 hade problem med att PB kicka mig för "violation 9006" eller nåt sånt!

Nu bör det fungera! God jul!

Permalänk
Medlem

Vilka portar är det man ska öppna? Håller på och får diverse errors, som jag nu ska försöka lösa en gång för alla.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk

Skriver lite igen!
Har testat att som ovanstående har skrivit att stänga av UPnP och ominstallerat (och självklart uppdaterat) PB. Har aldrig haft problemet med det innan, började nu ikväll. Det är grymt irriterande, och är inte sugen på att ominstallera BF3 och tanka hem alla jävla uppdateringar. Har ej gjort några andra inställningar och BF3 & PB A,B är självklart lagda som undantag i brandväggarna.
Något annat förslag än att ominstallera det?

Visa signatur

MSI P67A-GD55 | Core i7 2600k @4.0 Noctua NH-D14| Corsair HX 650W | Corsair Dominato r8 GB | XFX Radeon 6950 2 GB | Samsung 500 GB + 2x 160 GB | Corsair Force 120 GB || NAD C326BEE | Cerwin Vega VS-10 | LG LH4000| Samsung SyncMaster EX2220

Permalänk
Medlem

Testat allt i den här tråden - ska ominstallera nu

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mo0rbid:

Testat allt i den här tråden - ska ominstallera nu

Tjo!
Tror inte ominstallation är svaret, Prova bara att ta bort pb mappen i bf3 mappen, och installera om pb,
Lägg sedan till bf3 igen i punkbuster, så att pb mappen återskapas i bf3 mappen

fungerade för mig

Visa signatur

|-NZXT Beta|-|Intel I7-950 @ 3,07Ghz-|-|6-Gb-|-|Asus GTX 580-|

Permalänk
Medlem

Ominstallation funkade inte heller!

Skrivet av mock:

Tjo!
Tror inte ominstallation är svaret, Prova bara att ta bort pb mappen i bf3 mappen, och installera om pb,
Lägg sedan till bf3 igen i punkbuster, så att pb mappen återskapas i bf3 mappen

fungerade för mig

Jag har gjort det minst 5 gånger totalt nu

Nu ska jag dra en system restore, hoppas det löser problemet

edit: Nu är det fixat, system restore var det enda som funkade. Jag misstänker att det var registry cleanup av CCleaner som fuckade upp allt. Så använd inte den

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Mo0rbid:

Ominstallation funkade inte heller!

Jag har gjort det minst 5 gånger totalt nu

Nu ska jag dra en system restore, hoppas det löser problemet

edit: Nu är det fixat, system restore var det enda som funkade. Jag misstänker att det var registry cleanup av CCleaner som fuckade upp allt. Så använd inte den

Så du blir inte kickad av PB för att du inte använder ccleaner?
Har fan inte kunnat spelat på väldigt länge och börjar bli bra desperat/förbannad..

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Så du blir inte kickad av PB för att du inte använder ccleaner?
Har fan inte kunnat spelat på väldigt länge och börjar bli bra desperat/förbannad..

Vad jag menade va att BF-problemen uppstod nära den tidpunkt jag använde CCleaner för att rensa upp registret. Så jag tippar på att det var den upprensningen som på något sätt orsakade problemen.

Det hände en gång tidigare i år att min dator började crasha randomly ett par gånger per dag. En system restore löste det problemet och det hade med största sannolikhet orsakats av CCleaners registry cleanup.

För er som inte använt CCleaner så vet jag inte, jag testade allt i den här tråden och inget funkade upp till att jag utfört en system restore till ett par dagar bakåt. Om ingen "lättare" lösning verkar fungera så är det värt att försöka installera om hela spelet även om det kan kännas drygt

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Mo0rbid:

Vad jag menade va att BF-problemen uppstod nära den tidpunkt jag använde CCleaner för att rensa upp registret. Så jag tippar på att det var den upprensningen som på något sätt orsakade problemen.

Det hände en gång tidigare i år att min dator började crasha randomly ett par gånger per dag. En system restore löste det problemet och det hade med största sannolikhet orsakats av CCleaners registry cleanup.

För er som inte använt CCleaner så vet jag inte, jag testade allt i den här tråden och inget funkade upp till att jag utfört en system restore till ett par dagar bakåt. Om ingen "lättare" lösning verkar fungera så är det värt att försöka installera om hela spelet även om det kan kännas drygt

Tyvär så använder man ccleaner emellanåt och gjorde innan problemen började, aja. Får i värsta fall ominstallera Windows, det om nåt är lite drygt även om det kanske behövs.

Permalänk
Skrivet av Klangy:

Asså jag slänger snart datorn genom fönstret o dödar katten så jävla arg jag är..

Det jag testat:

-öppnat alla portar i routern (bf3 och pb)
-uppgraderat drivrutinger till grafikkortet
-ominstallerat både bf3,origin och webplugin
-flyttat PnkBstrA och B till System 32 mappen, godkänt dom av Firewall
-Stängt av Firewall och installerat om allt
-Självklart uppdaterat både manuellt och vanligt me PB
-Reparerat Bf3
-Hmm säkert glömt något, har gjort dessa grejer flertal gånger utan något resultat.

Ibland får jag "punkbuster have kicked you from game, bla bla bla" Men mest får jag "game disconnecter: You where kicked from game"

Asså måste ju finnas NÅGOT annat att göra? nästa steg är att köpa helt ny dator och bara kasta skiten åt helvete. Köpa MW3 och kötta det istället.

Har haft detta problem sedan 1 december ungefär, har prövat ALLT och till slut så ominstallerade jag windows och nu funkar helvetet...

Permalänk
Avstängd

Samma här.. Fast jag kommer inte in alls.. Såhär står det för mig när jag försöker ansluta: Game disconnected: you were kicked by PunkBuster. Stated reason: PunkBuster kicked player 'S3ON_SWE' (for 0 minutes) ...

Har testat det mesta som folk rekommenderar.. Det hela började igår när jag lirade BBC2, blev kickad av punkbuster.. Testade BF3 idag, med samma resultat.. WTF?! :@

Permalänk
Medlem

har ni börjat få problem med detta igen nu när den nya patchen kom?

det har iallfall börjat klydda för mig

Visa signatur

Moderkort: Asus P8Z68-V GEN3 Processor: Intel Core i7 3770K @ 4,3GHz Kylning: Corsair H60 Minne: Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE Grafik: MSI GeForce GTX 970 Hårddiskar: Corsair SSD Force GT 120GB Nätagg: Fractal Design Newton R2, 1000W Chassie: NZXT Phantom Röd Os: Windows 7 Home Premium 64-bit

Permalänk
Medlem

Jag har inte haft nå problem förr, men idag efter nya patchen så blir jag kickad efter några minuter, Och det står att jag blir kickad för restriction...

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBBR:

Jag har inte haft nå problem förr, men idag efter nya patchen så blir jag kickad efter några minuter, Och det står att jag blir kickad för restriction...

skönt att det inte bara är jag då,

Men jag har gjort hur mycket som helst men får inte det till att funka ändå

Visa signatur

Moderkort: Asus P8Z68-V GEN3 Processor: Intel Core i7 3770K @ 4,3GHz Kylning: Corsair H60 Minne: Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE Grafik: MSI GeForce GTX 970 Hårddiskar: Corsair SSD Force GT 120GB Nätagg: Fractal Design Newton R2, 1000W Chassie: NZXT Phantom Röd Os: Windows 7 Home Premium 64-bit

Permalänk
Medlem

Ni är inte själva, jag skulle gissa 80-90% av spelarna har problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av rgolsson:

har ni börjat få problem med detta igen nu när den nya patchen kom?

det har iallfall börjat klydda för mig

Skrivet av TheBBR:

Jag har inte haft nå problem förr, men idag efter nya patchen så blir jag kickad efter några minuter, Och det står att jag blir kickad för restriction...

Skrivet av rgolsson:

skönt att det inte bara är jag då,

Men jag har gjort hur mycket som helst men får inte det till att funka ändå

Det finns redan en tråd om detta:

http://www.sweclockers.com/forum/123-battlefield/1088833-blir...

En del servrarna fungerar, då de måste uppdateras samt startas om innan spelarna slutar kickas.

Permalänk

DET TVÅTUSEN TOLV NU OCH SAMMA PROBLEM KVARSTÅR!!! AAAAH

HEJ jag kände för att börja lira bf3 igen, gick bra till en början, men efter en dag började skiten disconecta för att jag ignorerar QUIRERESAEASRSS !!! AAAH!!! GÖR ETT SPEL SOM FUNKAR ELLER SKA JAG SÄLJA TRASIGA SPEL TILL ER EA tards..

Permalänk
Medlem

Också fått den här skiten nu...Har haft BF3 avinstallerat ett tag men ville spela igen, och så dyker det här upp.
Ska läsa igenom tråden och testa det jag orkar.

Permalänk
Medlem

Pröva att sätta dig själv i DMZ i routern eller helt enkelt skippa hela NAT och endast köra på din publika IP (dvs inte 10.x.x.x, 172.16.x.x eller 192.168.x.x). Vet att NAT ofta kan ställa till en del problem. En annan sak du kan göra är att experimentera med UPNP, i de flesta fall så brukar den ge en massa problem om det är på, men kanske inte för dig.

Visa signatur

[i]Those who don't understand UNIX are condemned to reinvent it, poorly. – Henry Spencer [/i]
[i]“Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs,
while the Universe is trying to create bigger and better idiots.
So far the Universe is winning.”
[/i]