NZXT gör datorlådan Phantom i chockrosa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Håller helt med i sak, användandet av en viss färg påverkar inte ens sexuella läggning, dock är det vanligare att ex. homosexuella män använder sig av färgen rosa än heterosexuella dito, om det sedan beror på invanda fördomar eller smak är en annan fråga ^^
Dock brister det rejält i nästa stycke, samhälle är faktiskt oskyldigare än du (och många) tycks tro. Även bland apor som inte har något samhälle alls så leker pojkar med bilar medan tjejer leker med dockor, även vissa (om än inte lika tydliga) färgpreferenser finns (rosa för tjejer, blått för killar. En av "feministkrönikörerna" på Aftonbladet försökte ju desperat uppfostra sina barn "känsneutralt" med dockor åt pojkar och bruna kläder (ej klänningar) för dottern.
Enda som skedde var att när dottern växte upp blev hennes enda önskan att få ha rosa klänningar i massor, och killen kompenserade upp sin manlighet åt sitt håll. Kvinnor är genetiskt programmerade att vara mer intresserade för dockor/barn än män (före graviditet, det påverkar mänshormoner så vi blir ganska lika btw). Medan män försöker framstå som starka/mäktiga/status så de ska få kvinnor att skaffa barn med, en träning inför vuxenlive helt enkelt.

Snacka om vetenskapsfail överlag.
Det du säger har extremt lite stöd i egentlig forskning.

Men nu handlar det om rosa och det orkar jag googla till mig en källa på.
För ~100 år sedan ansågs rosa var en alldeles för kraftfull färg för ett flickebarn utan lämpade sig främst för pojkar.
http://lotidningen.se/2011/04/06/ordlistan-rosa/
Så att påstå att rosa är någonting biologiskt är helt enkelt jättefel.

Permalänk

Har en sånhär låda själv, fast i svart.
Bästa chassiet jag haft hittils, sjukt snygg, bra kvalle på grejjerna, bra airflow, smarta lösningar osv
Det enda som är nackdelen är att den stora fläkten i toppen "ovanpå" chassiet som hängde med har börjat bli kass och låter ibland typ som kullagerna är kassa eller liknande, annars så är det en fett bra låda

Visa signatur

AMD PHENOM II 965BE @ 4100 MHz & (NB/HT @ 2600 Mhz) http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1013703(Vattenkyld) || ASUS 790FX M3A32-MVP DELUXE WIFI | 8GB CORSAIR XMS RAM @ 800 Mhz | Powercolor HD5870 PCS+ 1GB || 6x HDD's 360 GB/360 GB Seagate Barracuda's in RAID 0 and 1TB/1TB Western Digital Caviar "Green" & 2TB/2TB Samsung Spinpoint | Windows 7 - 64-Bit Ultimate.

Permalänk

Vore kul att ha på typ DH

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SuperSverker:

Du min käre herre, är ett geni! :D(...)

He he...:) Tackar!:D Ibland får man allt till det.;)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Skrivet av Deathdancer:

Och än en gång har marknaden visat att det är okej att kalla något för en "tjejprodukt" bara för att den är rosa

Inte för att vara sån, men jag tror fler killar skulle köpa den om dom kunde sluta kalla den för tjejig. Finns väl inget feminint/maskulint med en jevla låda?

Känner en stark likhet med denna: http://fokis.se/wp-content/uploads/2010/02/hello-kitty-chains...

Så jävla otroligt manlig motorsåg! Diggar den stenhårt, men chassit är även det skitläckert måste jag medje, funderar på ett, haha.

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody" - Bill Gates, 1981

Permalänk
Skrivet av CoZalon:

Där har du fel, för tjejer köper inte datorlådor.

Du har rätt, jag borde skriva mannen/pojkvännen vars flickvän/fru skriker på tills hon får sin nya rosa dator.

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk

Ska få min flickvän att bli pc andvändare nu ...

Visa signatur

Intel core i5 2500K | Gtx 560 ti sli | Corsair h60 | fractal design arc | corsair ax 850 | Corsair vengeance LP 8gb 1600 mhz | Asus P8Z68 v Pro | Intel 330 series 120gb SSD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

Fruns kommentar, "Den va fin" xD

Det är då man dödsförklarar produkten.

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem

Jag fick själv spraya en datorlåda i samma rosa färg då jag gav bort en dator till min systerdotter i julklapp på 5år som är rosatokig. är ju klart bättre att kunna köpa en till okej pris redan på en gång;)

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Som tjej (eller kärring, kalla mig vad ni vill, 34 år i alla fall) så gillade jag faktiskt färgen, chassit är ju snyggt i svart, men just en så kraftfull och avvikande färg gjorde det snyggare. Jag som normalt ogillar rosa av ren princip..

Hmm..tänk det i ..orange?! Inte neon utan bara kraftig djup orange

Skummat igenom kommentarerna o någon skrev nått i stil med att tjejer väljer inte chassin. Till dig vill jag bara säga, min 1a dator var färdigplock, sedan dess har jag valt ut varje del inkl chassi själv till mina burkar. Är nog inne på min 5e burk nu tror jag ^^

Ha en bra dag killar o tjejer!

Permalänk
Skrivet av JenzA:

Läste på en annan sida att det är en del av den kampanjen, därför den släpps i oktober.
För många saker som blir rosa den här månaden.
För de körde med rosa inslag på GM bilarna i Nascar igår för att visa att det är oktober och "Breast Cancer Awareness month"

Eller så är det bara en slump att den släpps nu...

Visa signatur

Har en dator... så vet va jag snacka om vet du.

Permalänk
Snusfri

Skulle lätt kunna ha det chassit, utan tvekan

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanneBern:

Så jävla otroligt manlig motorsåg! Diggar den stenhårt, men chassit är även det skitläckert måste jag medje, funderar på ett, haha.

Den är ju stenhård, precis som chassit xD

Tänk dig både motorsågen och chassit. Då kan man ta över världen

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Beställning lagd på Inet, nu är det bara att vänta på att hämta ut

Permalänk
Medlem

Gillar nog alla "no homo" kommentarer mer än själva chassit, för det var apfult.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagab:

Instämmer. Men allvarligt talat tycker jag inte man ska hänga upp sig så mycket på färgen. Tycker man om rosa köper man chassit, om inte köper man någon annan färg. Jag tänker inte köpa det eftersom jag inte behöver ett chassi och dessutom tycker jag det var väldigt dyrt. Dessutom passar inte rosa hemma hos mig.

Deklart, men nu var ju just tråden skapad för att chassit var i en chockrosa färg, och det var ju lite oväntat. Men ingen driver med dem som gillar chassit.
Vi diskuterar bl.a om det är snyggt och om det skulle passa med andra delar. Ingen kränker någon

Permalänk
Medlem

Beställde det idag!! <3

Har fått hem det nu längtar till man kommer och får pilla på det hela.

Visa signatur

MOBO: ASUS B550-i                                    CPU: Ryzen 5900X
RAM: GTZN-3600MHZ-CL14                       GPU: EVGA 3080 XC3
BOX: Ncase m1 v6.1                                    PSU: Corsair SF750
AIO: Kraken z53                                           SSD: Samsung 980 PRO             

Permalänk
Medlem

Jävla mysig färg det blev i rummet med den ångrar inte detta köpet

Permalänk
Medlem

Den är fräck! En redig man vågar bära/ha rosa

Visa signatur

Nikken: Dont waste ze brain cellzzzzz
Tigimon: But I need to lower myself to walkers level.

Permalänk
Medlem

Varför envisas tillverkare fortfarande med att endast ha 7 expanderportar på sina chassin?

Det var ju underbart att Antec ökade till 9 på sin p280 låda! Nu finns det alternativ till Haf X

Permalänk

vore det inte för att jag ska ha H2´an och att vi behövde en ny lappis så skullle ajg nog köpt denna för ajg vet den kommer att reta så många som inte själv vågar köpa den till sitt fina vardagsrum/datorrum helt enkelt för sånna finns det säkert några av?

men den var cooool

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem

http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/305716_2148015...

Där är en bild på mitt chassi till datorn som jag byggde ihop inför Skyrim, Lägger nog inte upp ett galleri, men kanske kan få vara vargeeeeeens idol iaf

Komponenter:
ASUS Sabertooth
16gb Corsair Vengeance
AMD Radeon HD 6990
corsair force 3 120gb
i7 2600k
bla.

Permalänk
Medlem

Borde bli en given hit hos tjejer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikken:

Den är fräck! En redig man vågar bära/ha rosa

Helt rätt!! Det är bara killar som är osäkra på sin manlighet som är skräckslagna för rosa ;D

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

hade inte varit fel att ha som chassi på nästa datorn, gillar designen och färgen är ju oslagbart snygg.
o jag skulle älska alla homofobiska kommentarer när man visar upp denna skönheten

dock känns det löjligt att "locka tjejer till datorvärlden" med rosa färger...
tjejer (och killar) ska syssla med det som intresserar, inte bli in-lurade av något sånt här.

dock tycker jag att det ska komma in mer tjejer o spela.
bort med stigmatiseringen av dator/tv-spelandet o låt denna underbara genre leva upp till sin potential

Visa signatur

jag hade en gång ett aktivt liv, Then i took an arrow to the knee...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Retard:

http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/305716_2148015...

Där är en bild på mitt chassi till datorn som jag byggde ihop inför Skyrim, Lägger nog inte upp ett galleri, men kanske kan få vara vargeeeeeens idol iaf

Komponenter:
ASUS Sabertooth
16gb Corsair Vengeance
AMD Radeon HD 6990
corsair force 3 120gb
i7 2600k
bla.

Blev du ledsen när Skyrim var helt värdelöst och din dator kostade 25000?

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk

finns någon vetenskaplig förklaring till varför så många tjejer gillar färgen rosa?

Permalänk
Skrivet av CoZalon:

Blev du ledsen när Skyrim var helt värdelöst och din dator kostade 25000?

W8 what?! Skyrim värdelöst? Är ju hur kul som helst ju!

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Medlem
Skrivet av riktigninja:

finns någon vetenskaplig förklaring till varför så många tjejer gillar färgen rosa?

Ja.
Inom sociologin, genusvetenskapen, mode-historia och liknande så finns det många ganska klara strukturer kring hur rosa har kommit att bli en "tjejfärg".

För sådär 100 år sedan så var rosa inte en tjejfärg, snarare tvärtom. Rosa ansågs vara en stark färg som mer passade till pojkar.
Sedan har det skett många förändringar inom allt möjligt med att rosa har den ställning det har idag handlar nog mest om att när den stora marknadsföringsvågen med könskodade barnrum och kläder kom så var rosa tjejfärg och blått killfärg.
Tidigare var de flesta såpass fattiga att barnen mer ärvde kläder eller fick det som var billigt och man fick det rum som var ledigt eller fick dela rum osv.

Men när välståndet ökade så fanns det mer utrymme och då blev det väldigt inne med tydligt könskodade och individuella kläder och rum osv.

Nu är detta långt ifrån hela sanningen och om du vill veta mer kring det hela så finns det böcker eller kurser att läsa.