Permalänk
Inaktiv

Ska jag skicka in grafikkortet?

Tjenare,
Jag köpte ett GTX 470 SOC för ett tag sedan från inet. Efter bara några dagars användning märkte jag att kortet började överhettas och vita små rutor kom upp på skärmen, samt flimmer när jag spelade. Först och främst vet någon varför detta hände och om jag kan åtgärda det själv? Eller ska jag reklamera varan, 1 år sedan jag köpte kortet. (Rätt säker på att garantin fortfarande gäller). Glömde en sak, kortet har slutat att säljas så om jag nu reklamerar kortet, vad får jag i gengäld?

Tack på förhand,
Lillarre

Permalänk

Började rutorna dyka upp efter en drivrutinsuppdatering? I så fall kan du testa om det fungerar bättre med drivrutinerna från cd-skivan som följde med. Annars så borde du kontakta inet via deras hemida och beskriva problemet, och så får de bestämma vad du ska göra. Jag har haft ett liknande problem, dock lite värre och mer reproducerbart, där den startade om drivrutinerna vid stark belastning. Fick det utbytt utan problem.

Överhettningen låter dock lite skum, är du säker på att fläkten får arbeta fritt och sitter fast ordentligt?

Om de inte har något liggande av samma modell så kommer du troligen få en likvärdig produkt. Eller så skickar de helt enkelt efter ett från tillverkaren.

Permalänk
Skrivet av anon167442:

Tjenare,
Jag köpte ett GTX 470 SOC för ett tag sedan från inet. Efter bara några dagars användning märkte jag att kortet började överhettas och vita små rutor kom upp på skärmen, samt flimmer när jag spelade. Först och främst vet någon varför detta hände och om jag kan åtgärda det själv? Eller ska jag reklamera varan, 1 år sedan jag köpte kortet. (Rätt säker på att garantin fortfarande gäller). Glömde en sak, kortet har slutat att säljas så om jag nu reklamerar kortet, vad får jag i gengäld?

Tack på förhand,
Lillarre

Varför vänta i över 1år om du haft problem sen början?!
Har sett att bland annat evga har slut på 470 kort och skickar ut 560 TI istället.

Permalänk

Jaa skicka in kortet!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lanbonden:

Varför vänta i över 1år om du haft problem sen början?!
Har sett att bland annat evga har slut på 470 kort och skickar ut 560 TI istället.

Jag väntade ett år därför att problemet inte var märkbart då jag spelade HoN (vilket jag lirat nu i ett år). Men när jag började spela SWTOR för någon dag sedan så flimmrar det till ordentligt (vit,röd,svart,gråa rutor).

Permalänk
Medlem

Skall man hårddra det hela har du förlorat din rätt att reklamera (skall göras inom två månader från det att felet uppstår), så gäller inte garantin sitter du en lite trist sits.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk

EVGA lämnar 3 års garanti på sina kort så, då ska vända dig till dom.

Permalänk
Inaktiv

Hade 3 drivrutiner installerade för kortet, så jag avinstallerade de 2 äldre. Verkar som att problemet är borta... Får se om de återkommer

Permalänk
Inaktiv

Problemet kvarstår..