Permalänk

IP_adress

är det nån som vet hur man kan få reda på var man bor exakt genom ip-adress?
eller annat kul att göra med en ip-adress ?

Permalänk
Medlem

tror inte att man kan det. Endast bredbandsleverantören som kan ta reda på sådant!

Visa signatur

Core 2 Quad Q9300 2.55Ghz | Zalman 9500A | Asus P5Q-SE PLUS | 5GB DDR2 800mhz | XFX 5770 1GB | 230GB WD & 320GB WD |
iPhone 4 16GB

Permalänk
Medlem

brukar kunn afå område genom random sites.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

www.ipaddresslocation.org/

man kan typ se vilken stad man är i

Visa signatur

| CPU i5 750 | Gigabyte P55A-UD3R | ASUS HD5850 | Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 4GB | Western Digital Blue 500 GB | Western Digital Green 1 TB | Western Digital 250 GB | Corsair 650TX | Win 7 Pro x64 |

Permalänk
Avstängd

mm, sen får du köra på det gamla hederliga sättet, telefon

Visa signatur

RIKTIGT KÄNNER AV KUNSLAPSFLÖDET HÄRINNE......... TAR MIG MED STORM CORE I5. RADEON 6950. VENGEANCE. H 60. ASUS P67. INTEL SSD. RAPTOR'S. HAF X!

Permalänk

Det är en person på Facebook som är ass-dryg! Hon vet ganska mycket om mig.

Jag har gjort en hemsida , och lyckades få henne gå in i den hemsidan . Nu har jag hennes Ip-adress och vill veta vart hon bor så jag kan veta vem hon är.

tackar för kommentarerna och er uppmärksamhet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik-karllsson:

Det är en person på Facebook som är ass-dryg! Hon vet ganska mycket om mig.

Jag har gjort en hemsida , och lyckades få henne gå in i den hemsidan . Nu har jag hennes Ip-adress och vill veta vart hon bor så jag kan veta vem hon är.

tackar för kommentarerna och er uppmärksamhet!

Har du henne på Facebook så vet du väl vem det är? Kolla upp namnet på Ratsit

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Skrivet av Erik-karllsson:

Det är en person på Facebook som är ass-dryg! Hon vet ganska mycket om mig.

Jag har gjort en hemsida , och lyckades få henne gå in i den hemsidan . Nu har jag hennes Ip-adress och vill veta vart hon bor så jag kan veta vem hon är.

Alla hackare vet att socal engineering oftast är effektivare än teknik för att få fram information. Nu vet jag inte vad det är för hemsida du har skapat, men många skirver självmant in all möjlig information om sig själva om de får nån slags 'testresultat' eller om de får rabatt eller har chansen att vinna nåt.
Så länge man inte publicerar informationen eller säljer den vidare (eller utnyttjar den om man lyckats få nån naiv stackare att ge ut sitt kontokortsnummer) så är det helt lagligt -förutsatt att man håller vad man lovar. Ett test kan man ju hitta på och det kostar inget att lova ett testresultat som kan vara hur fånigt som helst, typ 'Vilken Idol-kändis är du?' eller 'Vilken maträtt är du?' eller vad nonsens man kan hitta på.