Permalänk

Tips på moderkort socket 1366

Hej mitt moderkort rök tack vare inet för er som följde den andra tråden och jag behöver en dator som funkar snabbt. hehe

Jag behöver ett moderkort som klarar:
triway sli
i7920 (vilket 1366 gör inte )
6 ramplatser upp till 24GB+
okej ljud inge realtek skräp

Har ni några tips på moderkort lägg gärna till för och nackdelar med kortet

Kommer vattenkyla 3 Gpuer + cpu,

moderkortet ska även vara klockvänligt O.o

såg att ett nytt moderkort som jag har kostar 1500kr ~ (msi eclipse sli x58)

fast det moderkortet har sån sjuk varm nordbrygga så det får nog bli ett annat denna gång

tipsa på och tack i förhand!

Visa signatur

-Ny Mainrigg kommer inom framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lordkiller:

Hej mitt moderkort rök tack vare inet för er som följde den andra tråden och jag behöver en dator som funkar snabbt. hehe

Jag behöver ett moderkort som klarar:
triway sli
i7920 (vilket 1366 gör inte )
6 ramplatser upp till 24GB+
okej ljud inge realtek skräp

Har ni några tips på moderkort lägg gärna till för och nackdelar med kortet

Kommer vattenkyla 3 Gpuer + cpu,

moderkortet ska även vara klockvänligt O.o

såg att ett nytt moderkort som jag har kostar 1500kr ~ (msi eclipse sli x58)

fast det moderkortet har sån sjuk varm nordbrygga så det får nog bli ett annat denna gång

tipsa på och tack i förhand!

Ja har kört i7 920 på bla Asus P6T s.1366 (utan BIOS update) moderkortet å på Asus P6X58D Premium s.1366 moderkortet.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Skrivet av seville57:

Ja har kört i7 920 på bla Asus P6T s.1366 (utan BIOS update) moderkortet å på Asus P6X58D Premium s.1366 moderkortet.

1. hur har du tänkt montera 3 grafikkort på p6t?

2. p6x58d premium hur funkar detta kort var det klockvänligt? funka utan strul? m.m? något som är bra och något som är dåligt med kortet? vad tycker du?

p.s. jag är anti-realtek när det gäller ljud så om jag ska köpa det moderkortet lär det vara ganska bra och stabilt för jag kommer bli tvungen att köpa ett extra ljudkort XD

Visa signatur

-Ny Mainrigg kommer inom framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lordkiller:

1. hur har du tänkt montera 3 grafikkort på p6t?

2. p6x58d premium hur funkar detta kort var det klockvänligt? funka utan strul? m.m? något som är bra och något som är dåligt med kortet? vad tycker du?

Asus P6T (tror kortet inte tillverkas mer) är ett gammalt moderkort med både IDE/SATA portar om jag inte minns fel, Asus P6X58D Prem har/hade (vet inte om kortet har slutats att tillverkas, köpte mitt feb 2010) dubbla nätverkskort, realtek ljudkort, har aldrig överklockat. Korten är inte lämpiga att köra TRI SLI på vad jag tycker. Är osså anti realtek.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Hjälpsam

ASUS P6T6 WS Revolution, massor av PCI-E lanes 3x PCIE-E x16 Lanes för TRI-SLI. Bra protplaceringar
http://www.asus.com/Motherboards/Intel_Socket_1366/P6T6_WS_Re...

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Skrivet av Fluf:

ASUS P6T6 WS Revolution, massor av PCI-E lanes 3x PCIE-E x16 Lanes för TRI-SLI. Bra protplaceringar
http://www.asus.com/Motherboards/Intel_Socket_1366/P6T6_WS_Re...

Kommer nog köra på ett sådant då kan jag bottenplacera min psu igen och få plats med en 480 Radiator ^^

Visa signatur

-Ny Mainrigg kommer inom framtiden.

Permalänk

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=609751

13% och 4,5/5 i recensioner, detta är nog ett ganska bra val.

*väntar på att alla okunniga kids ska flöda tråden med rekommendationer att skaffa ett 1155*.

Permalänk
Skrivet av Zeuxlarsson:

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=609751

13% och 4,5/5 i recensioner, detta är nog ett ganska bra val.

*väntar på att alla okunniga kids ska flöda tråden med rekommendationer att skaffa ett 1155*.

min i7 920 har d0 stepping så jag kan klocka på den rätt rejält + att jag kör vattenkylning så 1155 behövs ej för min del då det inte blir en prestanda ökning

jag har för mig att sabertooth ej stödjer triway sli så den är nog inget för mig eller nån som vet om den gör det?

Visa signatur

-Ny Mainrigg kommer inom framtiden.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |