Apple Iphone 4S i prestandatest – klår Samsung Galaxy S 2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av skruvis:

Jag har en galaxy mini så mitt argument är 990:-, har letat men hittar ingen apple som kan slå det? Kan du hjälpa mig kanske?

HAHAHA!!! Det var fan det roligaste jag läst, de är ju inte ens i samma liga och spelar, så det går ju inte att jämföra, är ju som att mena att NHL All-Stars och Marockos landslag i hockey är jämna, det spelar ju hockey båda två

Visa signatur

En PC (fast för de flesta står det tydligen för Penis Contest)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Wow... Appels nya telefon klår en över ett halvår gammal telefon..

JA.. med ungefär dubbla prestandan dessutom.. Inte illa!

Dessutom spelar det egentligen ingen roll, då allt har med operativ att göra.. kan säga att en 4s med iOS5 får vilken androinnalle som helst att kännas seg som sirap..

Visa signatur

2 inloggningar på 7 år

Permalänk
Medlem
Skrivet av joejjeman:

jag har en SGS2 samt en iPad2 ..

jag kommer inte skaffa nån mer apple produkt.. ipaden e kul när den e jailbreakad o man kan ladda ner gratis spel men sen???

så i televäg kommer jag hålla mig till android

call someone who gives a shit.. typ!

Tjockis!

Visa signatur

2 inloggningar på 7 år

Permalänk
Medlem
Skrivet av governor:

JA.. med ungefär dubbla prestandan dessutom.. Inte illa!

Dessutom spelar det egentligen ingen roll, då allt har med operativ att göra.. kan säga att en 4s med iOS5 får vilken androinnalle som helst att kännas seg som sirap..

Verkligen inte. samsungs cpu är betydligt snabbare än iphone 4s's, det är iphone 4s's gpu som är snabbare.

Hur menat du med att operativet spelar roll? I spel och program spelar det ingen roll. Och samsung galaxy sII har exak t samma flyt som iphone 4s . Iphone har verkligen inte perfekt flyt och den rverkligen inte snabb, min tjejs iphone hackar till rätt ofta när man skrollar, och apparna ploppar inte upp lika snabbt som på en liknande androidlur. Apple är bara bra på att dölja segheten genom att ett tomt fönster kommer upp först, och sedan kommer appen

Permalänk
Medlem

Får jag fråga på vilket sätt iPhone 4S klår S2:an överhuvudtaget?

iPhones processor ligger på 2x800 MHz, mot Galaxys 2x1.2 GHz.
iPhone har 512 MB RAM mot Galaxyns 1 GB.
iPhone har en TFT-skärm på 3.5 tum mot Galaxyns Superamoled+ på 4.3 tum.
iPhone har 1420 mAh batterikapacitet mot Galaxyns 1650 mAh.
iPhone kostar 6 399 kr mot Galaxys 3 845 kr.

Iphone måhända ha en bättre grafikkrets än Samsung S2, men specifikationerna gör att jag aldrig någonsin i mitt heliga liv skulle välja en iPhone framför S2:an om de så kostade precis lika mycket. Och i nuläget är jag definitivt inte beredd att betala minst 2 500 spänn för ett grafikchip och få en i övrigt slöare telefon på köpet. Inget ont om Apple, men det känns som att siffrorna är en aning bekostade av det amerikanska företaget.

Visa signatur

i7-3930K @stock | Fortfarande tillräcklig, slänger ut Windows nästa år

Permalänk
Skrivet av Q4Rspwn:

iPhones processor ligger på 2x800 MHz, mot Galaxys 2x1.2 GHz.
iPhone har 512 MB RAM mot Galaxyns 1 GB.
iPhone har 1420 mAh batterikapacitet mot Galaxyns 1650 mAh.

Och iPhone slår SGS2 i verklighetstester.

Kanske inte i allt, men frågan är dum.

Visa signatur

Asus P8P78 Deluxe / 2500K@4,6 / 16GB / GTX970 / 500GB SSD / 8TB / 750W / Creative X-fi [<- Semipassiv]
Senn HD280 / BenQ BL3200PT / MBA 13" -11 / S7E

Permalänk
Medlem

hehe ja enda anledningen att välja IPhone i dag är om man är inbiten Apple fantast eller om designen tilltalar en. Hårdvarumässigt kan man enligt mig inte räkna det som en top of the line telefon, särskilt inte med den skärm storleken.

Att börja snacka om att appar är mycket bättre på IPhone känns bara bottenlöst, då har man ingen vidare koll på Android market eller så har man väldigt speciella behov.

En fördel med Windows Phone och Android är ju att om man tröttnar på en "flavor/tillverkare" så kan man alltid gå till någon annan och ändå behålla sina appar. Valen är oändligt mycket större och man vet ju att som teknikintresserad så tröttnar man efter ett tag på mobiltelefonen oavsett hur fin den var när man köpte.

Tror faktiskt lite på det Nokia sa att folk börjar tröttna på IPhone, men det är bara tiden som kan avgöra om det stämmer eller ej.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

hehe ja enda anledningen att välja IPhone i dag är om man är inbiten Apple fantast eller om designen tilltalar en. Hårdvarumässigt kan man enligt mig inte räkna det som en top of the line telefon, särskilt inte med den skärm storleken.

Skitsnack. En telefon med den just nu överlägset kraftfullaste GPUn, en skärm med bland de högsta upplösning på marknaden plus en av de bästa mobilkamerorna. Det är definitivt fortfarande en high-end telefon vad gäller hårdvara. Skärmstorlek är en smaksak, större är inte lika med bättre.

Skrivet av SnowJim:

Att börja snacka om att appar är mycket bättre på IPhone känns bara bottenlöst, då har man ingen vidare koll på Android market eller så har man väldigt speciella behov.

Fakta kvarstår att iOS är plattform nummer ett för många utvecklare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Skitsnack. En telefon med den just nu överlägset kraftfullaste GPUn, en skärm med bland de högsta upplösning på marknaden plus en av de bästa mobilkamerorna. Det är definitivt fortfarande en high-end telefon vad gäller hårdvara. Skärmstorlek är en smaksak, större är inte lika med bättre.

Har verkligen inte tid att kolla upp all hårdvara i detalj men du har säkert rätt. Dock så känns IPhone gammal på något vis, de märks att övriga marknaden helt klart tar igen på det försprång som IPhone har haft under längre tag.

Jag måste dock kommentera att det finns en del telefoner som har högre upplösning än vad IPhone har, ex HTC Sensation och Samsung Galaxy II.

Skrivet av S_Z:

Fakta kvarstår att iOS är plattform nummer ett för många utvecklare.

Hehe ja men ändå så känner man aldrig att man saknar något på Android?

Vi får väll hoppas att Apple kan komma med något som verkligen är nytt vid sin nästa lansering så att de kan pressa på övriga marknad.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Jag måste dock kommentera att det finns en del telefoner som har högre upplösning än vad IPhone har, ex HTC Sensation och Samsung Galaxy II.

Ja, det finns de som har högre (skrev bland de högsta) men om vi skall vara petiga så inte just de du nämner Dock har ju exempelvis Galaxy Nexus högre upplösning.

Skrivet av SnowJim:

Vi får väll hoppas att Apple kan komma med något som verkligen är nytt vid sin nästa lansering så att de kan pressa på övriga marknad.

Har dock lite svårt att se vad som skulle kunna anses som "verkligen nytt" nu. Ge mig en skärm på 4" (som jag personligen tycker är alldeles lagom, inte större) och att de utnyttjar ytan bättre än på nuvarande iPhone design så telefonen inte behöver bli märkbart större så är jag nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Har dock lite svårt att se vad som skulle kunna anses som "verkligen nytt" nu. Ge mig en skärm på 4" (som jag personligen tycker är alldeles lagom, inte större) och att de utnyttjar ytan bättre än på nuvarande iPhone design så telefonen inte behöver bli märkbart större så är jag nöjd.

Problemet är nog att de måste förnya sig på något vis annars kommer de tappa en hel del användare tror jag. Jag har inte ens haft en IPhone än men jag testar dem lite då och då i butikerna och det börjar kännas som same same. Android har lite fler flavors att välja på både hårdvarumässigt och mjukvarumässigt. Men som sagt, hoppas de lyckas komma med något som känns nytt (jämfört med 4s).

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Problemet är nog att de måste förnya sig på något vis annars kommer de tappa en hel del användare tror jag. Jag har inte ens haft en IPhone än men jag testar dem lite då och då i butikerna och det börjar kännas som same same. Android har lite fler flavors att välja på både hårdvarumässigt och mjukvarumässigt. Men som sagt, hoppas de lyckas komma med något som känns nytt (jämfört med 4s).

Nja, med tanke på hur enormt bra 4S:en sålde trots att det inte blev någon av bloggar/tidningar hypad iPhone 5 med ny design och större skärm så tror jag inte Apple behöver oroa sig över det än. En iPhone 5 med ny design kommer säljas i massor den med är jag helt övertygad om. Även om det förövrigt inte är mycket nytt.

Skall dock bli väldigt intressant att se vad nästa stora uppdatering av mjukvaran kommer bjuda på. De två senaste stora uppdateringarna har givit iOS två väl behövda funktioner (multitasking och nytt notification system). Finns inget uppenbart som jag just nu kan komma på att jag fortfarande saknar så vet inte vad det stora dragplåstret i iOS 6 kan tänkas bli.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Nja, med tanke på hur enormt bra 4S:en sålde trots att det inte blev någon av bloggar/tidningar hypad iPhone 5 med ny design och större skärm så tror jag inte Apple behöver oroa sig över det än. En iPhone 5 med ny design kommer säljas i massor den med är jag helt övertygad om. Även om det förövrigt inte är mycket nytt.

Skall dock bli väldigt intressant att se vad nästa stora uppdatering av mjukvaran kommer bjuda på. De två senaste stora uppdateringarna har givit iOS två väl behövda funktioner (multitasking och nytt notification system). Finns inget uppenbart som jag just nu kan komma på att jag fortfarande saknar så vet inte vad det stora dragplåstret i iOS 6 kan tänkas bli.

En fråga, har du provat någon Android eller Windows Phone telefon? Alltså inte bara tittat på dem i butik?

Jag kan ärligt talat säga att jag har endast tittat på IPhone i butik också har jag haft en IPad hemma ett tag men det har liksom inte alls tilltalat mig.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

En fråga, har du provat någon Android eller Windows Phone telefon? Alltså inte bara tittat på dem i butik?

Jag kan ärligt talat säga att jag har endast tittat på IPhone i butik också har jag haft en IPad hemma ett tag men det har liksom inte alls tilltalat mig.

Nej, jag har personligen aldrig ägt en Android/WP eller använt dem i några längre perioder i sträck men lekt med en hel del olika Android modeller via jobbet. Följer dock utvecklingen av både Android, WP och iOS samt hårdvaruutvecklingen för mobilt väldigt noga då jag som utvecklare anser de vara extremt intressanta plattformar.

Hur som helst, det som faller mig i smaken med iPhone är inte bara iOS hela ekosystemet. Jag föredrar det mer kontrollerade systemet, med begränsad hårdvarualternativ vilket underlättar för utvecklare att optimera och få appar att fungera som tänkt. Man behöver inte fundera på om ens lur kommer få nästa stora uppdatering. Visst finns det bitar från Android som vore trevliga att ha men jag känner mig inte det minsta begränsad av iOS. Att gränssnittet inte är väldens mest spännande gör mig ingenting då det är apparna som gör telefonen enligt mig.

Att testa en Android för personligt bruk har jag ärligt talat inget intresse av att göra. Däremot skulle dock definitivt kunna tänka mig att testa en WP7 lur. Microsoft ligger någonstans emellan Apples kontrollerade ekosystem och Googles mer öppna. De har vissa hårdvarukrav vilket jag gillar men du har fortfarande valet att välja tillverkare.

Det som än så länge hindrar mig från att köpa en WP-lur är att de helt enkelt har en för liten marknad än och inte lockar till sig utvecklare på samma sätt som iOS och Android. Växer marknaden till sig för WP kan det dock bli intressant testa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Nej, jag har personligen aldrig ägt en Android/WP eller använt dem i några längre perioder i sträck men lekt med en hel del olika Android modeller via jobbet. Följer dock utvecklingen av både Android, WP och iOS samt hårdvaruutvecklingen för mobilt väldigt noga då jag som utvecklare anser de vara extremt intressanta plattformar.

Hur som helst, det som faller mig i smaken med iPhone är inte bara iOS hela ekosystemet. Jag föredrar det mer kontrollerade systemet, med begränsad hårdvarualternativ vilket underlättar för utvecklare att optimera och få appar att fungera som tänkt. Man behöver inte fundera på om ens lur kommer få nästa stora uppdatering. Visst finns det bitar från Android som vore trevliga att ha men jag känner mig inte det minsta begränsad av iOS. Att gränssnittet inte är väldens mest spännande gör mig ingenting då det är apparna som gör telefonen enligt mig.

Att testa en Android för personligt bruk har jag ärligt talat inget intresse av att göra. Däremot skulle dock definitivt kunna tänka mig att testa en WP7 lur. Microsoft ligger någonstans emellan Apples kontrollerade ekosystem och Googles mer öppna. De har vissa hårdvarukrav vilket jag gillar men du har fortfarande valet att välja tillverkare.

Det som än så länge hindrar mig från att köpa en WP-lur är att de helt enkelt har en för liten marknad än och inte lockar till sig utvecklare på samma sätt som iOS och Android. Växer marknaden till sig för WP kan det dock bli intressant testa.

Det låter som du kört IPhone IOS ganska länge? Tröttnar du inte på formen eller gränssnittet?

Vad som gör telefonen är högst individuellt. För min del vill jag göra så mycket som möjligt på en redig dator och bara det absolut nödvändigaste på telefonen, för mig är telefonen fortfarande ett verktyg till för att ringa och organisera sig. Visst kan det hända att man spelar någon gång men då pratar vi enkla spel som troligen skulle rullat på en 200 Mhz CPU.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Jag måste säga att jag är enormt nöjd med min nyligen inköpta Iphone 4s. Jag hade en LG Optimus 2x som frugan fick ta och gick över till 4s istället. Otroligt snabb telefon i både gränssnitt och när det kommer till spelprestanda.

Android lär jag gå över igen till senare om spelsläppen ligger likvärdigt med Iphone. Jag spelar jäkligt mycket på min mobil och att sitta och vänta i månader för att ett spel som släpps till Iphone först ska komma till Android känns för jävligt. Många spel kommer överhuvudtaget inte till Android.

Nej 4s är en riktigt grym lur och skulle aldrig byta den mot en SGS2 som inte ens är bättre än min LG Optimus 2x i ren spelprestanda men som 4s slår ganska rejält när man jämför dem sida vid sida.

Visa signatur

Desktop: Core I7 2600K @ 4Ghz, 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600 MHz, GTX 680.
TV-dator: Core I7 965 @ 3.6 Ghz, 6GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1333 MHz, EVGA GTX 680.

Dell XPS M1730, X9000 @3.4 GHz, 4GB, 9800m GTX SLI, 320GB Raid 0 SATA, AGEIA PHYSX, 1920x1200 WUXGA Screen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av the_man550:

Och iPhone slår SGS2 i verklighetstester.

http://thegboatdotnet.files.wordpress.com/2011/12/mind-blown....

Kanske inte i allt, men frågan är dum.

Precis det jag skrev. Jag kan få en Nokia 3310 att haka på riktigt bra om jag bara har några miljoner att skänka till testarna.

Visa signatur

i7-3930K @stock | Fortfarande tillräcklig, slänger ut Windows nästa år