Permalänk
Avstängd

Mina G.Skill Ripjaws X har fel timings

Hej,

Har nyligen köpt 8GB av G.Skill ripjaws X 1600MHz med timings 9-9-9-24 men körs i 11-11-11-28 utan att jag gjort något.

Installerade dem när allt var på stock och testade sedan med min överklockning, de ligger nu på 1520MHz och titar jag i BIOS och i CPU-Z så körs dem i
11-11-11-28, varför händer detta - ska jag ändra det själv i bios? Köpta på webbhallen.

http://www.webhallen.com/hardvara/144885-g.skill_ripjaws_x_dd...

Permalänk
Medlem

installerade min sånna idag..... ett trasigt... surt.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Det står väl på auto antar jag?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KrIllz0:

installerade min sånna idag..... ett trasigt... surt.

Bara få ett nytt på garanti? För övrigt riktigt snygga och kylningen verkar lovande.

Skrivet av Jalle64:

Det står väl på auto antar jag?

Ändrade i bios och fick dem till 9-9-9-24, de var endast det som jag ändrade och antar att det räcker? Mina Vengeance minnen hade inte något sånt då de ska vara på 9-9-9-24 utan att göra något?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av chainzaw:

Bara få ett nytt på garanti? För övrigt riktigt snygga och kylningen verkar lovande.

Ändrade i bios och fick dem till 9-9-9-24, de var endast det som jag ändrade och antar att det räcker? Mina Vengeance minnen hade inte något sånt då de ska vara på 9-9-9-24 utan att göra något?

Om det funkar så kör på.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av chainzaw:

Bara få ett nytt på garanti? För övrigt riktigt snygga och kylningen verkar lovande.

Ändrade i bios och fick dem till 9-9-9-24, de var endast det som jag ändrade och antar att det räcker? Mina Vengeance minnen hade inte något sånt då de ska vara på 9-9-9-24 utan att göra något?

hämtade ut nya idag, funka fint å 9-9-9-24... men hur kan de ha blivit 11-11-11??.. låter skumt.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av KrIllz0:

hämtade ut nya idag, funka fint å 9-9-9-24... men hur kan de ha blivit 11-11-11??.. låter skumt.

Ingen aning :/