Permalänk
Medlem

Byta kylning på XFX Radeon HD 6850

Hejhej, nu är det så att jag är lite trött på ljudnivån som mitt grafikkort ger mig. Jag är relativt ny till att byta ut fläktar osv, men har gått iaf 1 år på IT då vi fick fixa med datorer osv.

Förtillfället så ligger mitt grafkort på 50 grader i idle och 60 - 70 grader i load när jag lirar League of Legends. Hade tänkt mig få ner graderna till något mindre värde iaf, och att den slutar låta så fruktansvärt mycket.

Är det svårt att byta kylning på mitt grafikkort eller krävs det bara lite tid? Även, vilken fläkt skulle rekommenderas för ny kylning i så fall?

ThX in advance!

Permalänk
Medlem

speciellt svårt är det inte men det kan bli lite komplicerat om du inte har referensmodellen av kortet (med radialfläkt)

i alla fall så skulle mitt förlag vara, och ja, de kommer säkert kastas smuts på av många men jag säger det ändå.

skit i att byta och lek runt lite med fläktprofilen istället.

den kärnan är otroligt värmetålig så så länge du håller den under 95 grader och ser till att VRMerna inte blir allt för varma (100<) så kan du LÄTT bli av med 90% av fläktsurret!

Visa signatur

3570K @ de-lid @ 4.8 GHz | Sabertooth Z77 | 8GB-2133MHz-CL9 | ATi R9 290 @ 1150/1375
3x F60 RAID0 + 3TB WD Green
{@Custom H2O Loop}
Dell 3007WFP 2560x1600 BLANK AG removed+BLbleed mod | Z-5500 @ cap-mod
Garage Band komposition!

Permalänk

Msi afterburner kan fixa profiler grymt bra!

Skickades från m.sweclockers.com