Permalänk

Ang Counter-strike och World Of Warcraft

Hejsan!
Jo det är så här att jag kan inte ha Counter-Strike och World Of Warcraft upp samtidigt för då fps dropar jag i counter-strike, det tycker jag verkar väldigt konstigt för jag har en relativt bra dator som borde klara det utan problem. Jag har en kompis som sitter på en AMD Phenom x4 3.0Ghz 4Gig ram och något halvkasst grafikkort.

Min dator:
Processor: Intel Core i5 2500K 3.3Ghz
Grafikkort: Geforce 450GTS 1Gig DDR5
Ram: 8Gig DDR3 1600Mhz
HDD: 500Gig
Nätagg: 450w Corsair
Operativsystem: Windows 7 Home Premium 64 bitars

Tempraturer:
Cpu: Idle 28-30
Cpu: Load 40-48

Gpu: Idle 29-30
Gpu: Load 40-45

Så då undrar jag vad problemet kan vara.
Har virus sökt dammat av datorn, samt formaterat den men inget verkar funka. Men kör jag ett spel i taget så funkar det bara bra inget lagg alls.

Permalänk

Du får ändra i .wtf filen på WoW så den drar från 2 trådar bara, så alla 4 trådar inte används när du vill använda något annat.
Sök upp det för jag minns inte hur man skötte det.

Visa signatur

...

Permalänk

Buddychrist, Okej men det är inget fel på min processor?

Permalänk
Medlem

Din processor är det absolut inget fel på så det ska inte vara problemet, Jag tror snarare att det är ditt grafikkort som inte hänger med. 450 gts är inget höjdarkort, visst det ska klara cs utan problem men jag tror nog att din kompis kan ha ett vassare grafikkort även om hans processor är sämre än din och det är därför du känner av fps drops när du har båda spelen uppe

Visa signatur

Uppdateras..

Permalänk

Proer, men jag tycker det borde klara båda spelen uppe utan problem eller? Har det verkligen någonting med grafikkort att göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av trixenone:

Proer, men jag tycker det borde klara båda spelen uppe utan problem eller? Har det verkligen någonting med grafikkort att göra?

Det jag vet är att WoW är väldigt processorkrävande men jag har svårt att se att din processor skulle vara problemet, från det du beskrivit så känns det som att det ligger i grafikkortet, kan tyvärr inte uttala mig till 100% för jag vet inte säkert. Det kan även bero på andra faktorer som din internetuppkoppling eller att du har andra program som ligger i bakgrunden och förstör för dig.

Visa signatur

Uppdateras..

Permalänk

Proer kan det vara så att min processor är trasig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av trixenone:

Proer kan det vara så att min processor är trasig?

Det är väldigt sällan processorer går sönder, om du inte har överklockat din eller ändrat något är det väldigt säkert att den fungerar som det ska. Det är mycket vanligare att grafikkortet är boven.

Visa signatur

Uppdateras..

Permalänk

Proer, har ej överclockat den eller ändrar något men då kanske man kanske ska uppgradera grafikkortet, men kan du ge några tips på ett bra grafikkort som jag kan ha med mitt nätagg som ligger på 430w corsair

Permalänk
Medlem

Skulle även uppgradera PSU om jag var du..

Jag köpte ett gtx 460 1gb OC och körde på ett 450W vilket snart brann upp tillsammans med processor och moderkort. Det gick tills jag prövade ett lite tyngre spel (maffia 2). Hade då sämre komponenter i övrigt än du förutom grafikkortet då.

Kan ju gå om ditt nätagg är bra men är fruktansvärt dumt att chansa. Nätagg ska man inte snåla på.

Visa signatur

Citera för att få svar

Permalänk
Medlem

Tror det går att skriva "/console maxfpsbk 15" i WoW för att ställa in max fps när fönstret inte är i fokus, då borde inte wow kräva lika mycket när du växlar till CS

Permalänk
Medlem
Skrivet av bosh1:

Skulle även uppgradera PSU om jag var du..

Jag köpte ett gtx 460 1gb OC och körde på ett 450W vilket snart brann upp tillsammans med processor och moderkort. Det gick tills jag prövade ett lite tyngre spel (maffia 2). Hade då sämre komponenter i övrigt än du förutom grafikkortet då.

Kan ju gå om ditt nätagg är bra men är fruktansvärt dumt att chansa. Nätagg ska man inte snåla på.

Beror väl dock på vad du köper för nätagg, vilket märke hade du?

Visa signatur

GA-P55-UD3 | Intel Core i5 750 @ 4Ghz 24/7 clock med H50 | Vengeance, 8gb @ 1600Mhz | 6950 CF| M4 64gb SSD | Corsair 650W

Permalänk
Medlem

Säger som alla andra tror mindre på att det är processorn som skapar detta så kallade "fps droppet"
skulle nog snarare säga ditt grafikkort, du skulle ju kunna testa med ett annat om du hade möjlighet till de.
Men som sagt sådant här e svårt o säga att det e så eller så när man inte kan titta på sakerna i verkligheten själv men det e bara testa sig fram med vad det kan vara om man e osäker, mitt råd att testa ett annat grafikkort.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lille7:

Tror det går att skriva "/console maxfpsbk 15" i WoW för att ställa in max fps när fönstret inte är i fokus, då borde inte wow kräva lika mycket när du växlar till CS

Eller så går man in i settings och kollar Background FPS.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem

varför ska du ha css och WoW uppe samtidigt?

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk

Okej, men jag kör bara cs och wow vill bara ha ett grafikkort som klarar dem spelen och är bättre en det jag har nu, kan någon ge ett tips?

Permalänk
Medlem

Sålänge det är ett kvalitetsagg med 80+ bronze minst bör du kunna tuffa på med iaf allt till 560 ti/6950

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Medlem
Skrivet av schitzo:

Eller så går man in i settings och kollar Background FPS.

Jaha Var ett par år sen jag spelade, hade ingen aning att det fanns i settings menyn

Permalänk

Enda jag undrar om nån kan länka någon bra grafikkort som kan klara ett 430w nätagg

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av trixenone:

Enda jag undrar om nån kan länka någon bra grafikkort som kan klara ett 430w nätagg

GTX560Ti är ett hyfsat kort.

Jag skulle inte rekommendera GTX460, det har hänt en del sedan dess.

Permalänk
Medlem

Med kent nätagg är amds kort bättre då de är effektivare.

Sen era datorer verkar vara lika dana i princip. Lika bra cpuer och båda har halvdassiga grafikkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defeat^:

Med kent nätagg är amds kort bättre då de är effektivare.

Sen era datorer verkar vara lika dana i princip. Lika bra cpuer och båda har halvdassiga grafikkort.

Diffar 6% i det här fallet, och man får en del prestanda för det (åtminstone i WoW).

Nätagget räcker. Byta kan man göra ändå, om man vill ha det svalare och tystare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trixenone:

Proer, men jag tycker det borde klara båda spelen uppe utan problem eller? Har det verkligen någonting med grafikkort att göra?

Asså din dator slår min med hästlängder i allt i princip du borde kolla upp drivrutiner kanske ,jag har gammal Amd 3400+,2gb ram och atiX300 128mb grafikkort och kör Counter Strike o Condition Zero utan minsta problem med 15 ping....

p.s: Du borde ha minst 600W nätagg....

Visa signatur

Asus Rog Crosshair VIII DARK HERO| AMD Ryzen 9 5950X| G.Skill Tridentz RGB 16GB 3200 Mhz | Asus Rog Strix 3090 OC 24GB | EVGA G2 850W Gold| Samsung EVO 970 M.2 1TB | CPU kylare- NZXT Kraken X73 | Chassi: Fractal Design R6 | Skärm: Asus Rog Swift PG278Q | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Du klarar dig bra med ett corsair 430w om du håller dig till mellanklassen, skulle nog tipsa om ett AMD HD6870 kort.

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lehto:

Du klarar dig bra med ett corsair 430w om du håller dig till mellanklassen, skulle nog tipsa om ett AMD HD6870 kort.

de enda "corsair 430W" agg jag hittar är CX och CXV2. med GTS450 skulle jag tro på CX. Mer eller mindre ökänt på forumet. Borde dock ge andra problem än FPS dropp om han kör två spel samtidigt. GTS450 referens har ett TDP på 106W(källa) i5 2500K på 95W (källa) vilket pekar på att datorn max drar 250W nånting från nätagget. Klarar nog mer än ett 6870 (TDP 150W (källa))

*edit* vet inte riktigt vart jag vill komma med detta inlägget. Ska nog gå o lägga mig

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik541:

Beror väl dock på vad du köper för nätagg, vilket märke hade du?

Kommer inte ihåg nu men det var något mainstream agg för ett par år sedan.

Visa signatur

Citera för att få svar