Permalänk
Medlem

Apliccera kylpasta - i5 2500k, hyper 612s

Hej, snabb fråga:

Jag ska nu sätta på kylpasta på min processor, hur ska jag göra?
det finns många olika metoder men the "line method" och lite större än ett riskorn i mitten, och sedan låta kylaren sprida ut. vilken är bäst?

Har arctic silver 5, och på deras hemsida står det line method till i5 processorer. har de rätt?
snabbt svar uppskattas enormt!!

Visa signatur

Cooler master HAF-X | Asus Crosshair VI Hero | AMD Ryzen 1800x | Sapphire R9 Fury | Corsair Vengeance 16GB DDR4 (2x8) | NZXT Hale90 850W | Corsair Force Series MP500 120GB | samsung SSD 840 PRO 256GB | Corsair SSD force gt 120GB | Seagate barracuda 2TB 7200 rpm |

Permalänk
Medlem

det spelar ingen roll, det skiljer bara några grader emellan så kör på det du känner dig säkrast med!

Permalänk
Medlem

Ifall arctic silver rekommenderar line metoden så tycker jag att du ska använda den metoden ifall du är osäker på hur den metoden ska utföras så tycker jag att du ska sluta envisas om den frågan och göra det du tycker är lättast t.ex lägga till en klump lika stor som ett riskorn.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]