Permalänk

Hjälp ang. processorkylare

Hej.
Jag tänkte köpa en ny kylare till min phenom2 x4. Jag har ett raven3 chassi, så jag tänkte köpa en torn luftkylare, för att utnyttja luftflödet i chassiet så bra som möjligt.
Jag har funderat på phanteks monsterkylare, men jag har hört att det kan vara farligt för moderkortet eller nåt, med så tunga kylare. Jag lanar en del, och jag vill inte förstöra mitt fina moderkort
Sen har jag tänkt på en annan sak. Hur bra kylare behöver jag egentligen? Hur långt måste jag gå för att det som hindrar mig från att klocka med är temperaturen? Skulle det räcka med någon lite billigare tornkylare för kanske en femhundralapp?

Vad tycker ni, vilken ska jag köpa? Hur mycket behöver jag?
(Jag vet att den är populär, men en d14 kommer jag inte att köpa. I så fall köper jag hellre en phanteks som kyler lika bra, men är mycket mycket snyggare )

Permalänk
Hedersmedlem

Hur kräsen med ljudvolym är du, och hur högt hade du tänkt att överklocka?

Min lilla Noctua U9B SE2 håller min 955:a hyfsat sval på 3.6 GHz, utan att för den skull låta som en orkan.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Skrivet av Leifson:

Hur kräsen med ljudvolym är du, och hur högt hade du tänkt att överklocka?

Min lilla Noctua U9B SE2 håller min 955:a hyfsat sval på 3.6 GHz, utan att för den skull låta som en orkan.

Knappt kräsen med ljudvolym alls faktiskt Kan alltid sätta ner fläktarna eller sätta dom på PVM (asus moderkort <3)
Tänkte överklocka så högt jag kan. Nästan... Över 3,6 ska jag i alla fall, då jag har varit uppe i 3,8 med originalkylaren