Noctua- NH-D14 Risk för skador under flytt?

Permalänk

Noctua- NH-D14 Risk för skador under flytt?

Hej SweC, fick en Noctua-NH-D14 idag och jag lanar en del på helger osv och undrar i och med att den är så tung kan det bli skador under flytt osv?

mvh!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av randomlarsson:

Hej SweC, fick en Noctua-NH-D14 idag och jag lanar en del på helger osv och undrar i och med att den är så tung kan det bli skador under flytt osv?

mvh!!

Med noctuas fina fästen finns det ingen risk att den lossnar. Tror heller inte moderkortet tar skada av vikten så länge du hanterar datorn varsamt och inte skickar den med posten eller annan misshandelstransport.

Permalänk
Medlem

Som sagt, bara du är försiktig vid transport tror jag det inte är någon fara. Jag skulle iaf inte oroa mig över att flytta min dator med nh-d14.

Permalänk
Medlem

Jag har flyttat min dator till LAN flera gånger utan några problem, kan inte tänka mig att det skullle vara annorlunda för dig.

Visa signatur

ASUS Maximus VI Gene | Intel i7 4770k |Corsair H80i |Asus GTX 780ti DCUII OC |Silverstone Strider 650w gold | 256 GB Samsung 840| 16 GB G.skill Ares | Bitfenix Phenom | Windows 7 Professional 64bit // Kringutrustning: Zowie Celeritas | Zowie EC1 Blue|Steelseries 9 HD|Logitech G35/Audio-Techninca ATH M50 | BenQ XL2410T | BenQ GL2450 | Nexus 5

Permalänk
Medlem

Samma här, har flyttat datorn en massa gånger sedan jag installerade min fläkt, har inte märkt någon skillnad alls, det är ju inte som att man jonglerar med datorn under flytten