Permalänk
Medlem

i7 2600k 55c idle

Jag har 55 grader idle på min i7 2600k, är det normalt att det är just den temperaturen på den processorn?
Jag har corsair H50 som kylare.

Permalänk
Avstängd

Vad har du för chassi+fläktar och hur ser temperaturerna ut i load? Du har inte klockat antar jag?

Permalänk

Varför frågar du? Är väldigt svårt för läsarna o gissa sej till ditt chassie o dine eventuella fläktar, vilket vartal du kör på, om du har klockat eller inte, om datorn står nära ett element eller ett öppet fönster.

Förstår inte riktigt idén med frågan? 55c är inte ens i närheten av en farlig temperatur..

Permalänk
Medlem

Jag har NZXT H2 chassi med original fläkt som drar ut luften ur H50 radiatorn.

Permalänk
Medlem

vänd radiatorn så luften som kommer in går genom den.

Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (:

Permalänk
Skrivet av trattjaevel:

vänd radiatorn så luften som kommer in går genom den.

Känns inte som att det skulle göra 20grader skillnad...

Vad är det för moderkort? Kanske tempgivaren spökar?

Har du överklockat?

Permalänk

55c låter dock väldigt högt för att vara idle även om det inte är ngn farlig temperatur för denna processor... har du klockat den eller inte?

Visa signatur

Veritas Vos Liberabit o Despectivus Dei

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guteklockaren:

Känns inte som att det skulle göra 20grader skillnad...

Vad är det för moderkort? Kanske tempgivaren spökar?

Har du överklockat?

Skrivet av chipsfingers:

55c låter dock väldigt högt för att vara idle även om det inte är ngn farlig temperatur för denna processor... har du klockat den eller inte?

Jag har inte överklockat den.
Moderkortet är ett Asus P8P67 Deluxe.

Permalänk
Medlem

Ditt chassi är välkänt för att vara extremt dåligt med just luftflöde och temepraturer. Jag förstod inte riktigt din mening om fläkten. Har du en chassifläkt från ditt H2 som sitter på radiatorn till ditt H50? Isåfall kan det vara problemet, chassifläktar lämpar sig sällan för sådant.

Permalänk
Medlem

Rekommenderar att du monterar om pumpen igen. De kan lösa problemet och var noga med hur mycket kylpasta du tar på.

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!