Permalänk
Medlem

Thuban 960t

Tjena köpte en phenom 2 960t på cdon för 891 kr! mycker bra köp måste jag säga! den låste upp utan problem till 6 cores och jag kör den med 1.4 v.

Är int eså jättebra på att överclocka, vet hur man ändrar volt o sånt o kollar temps men nu är de så att den startar med 4 ghz och jag kan spela o så med den, dock ger prime95 fel på en kärna och 3dmark stänger ner sig tackvare detta felet. 3.9 är jag inne på just nu o den ger inga fel.

Är de bara att ge upp o nöja sig med 3,9 eller vad betyder de när en kärna ger fel?

Permalänk
Rekordmedlem

Det betyder antagligen att cpun var låst av den anledningen, upplåsning av kärnor kan ge olika resultat, och vill du ha garantier för att en cpu ger en viss prestanda så får du köpa en 6kärnig på 4ghz,

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Okej jag skulle ju kunna stänga av den kärnan och se vad dom andra klarar, men jag känner att jag är nöjd på 3,9...

3dmark11 gav P5423 med ett 6950@6970

Gott nytt år !