Permalänk

Rensa ny radiator från skit?

I skrivande stund är jag igång med att bygga ihop mina nya grejer som kom häromdan!
Det är två st XSPC RX360 radiatorer som jag har förstått att man måste rensa skiten ur från tillverkningen... Jag använder destillerat vatten, men hur mycket behöver man skölja?
Jag har kört igenom 5 liter i varje, overkill eller lagom? Det är den stora frågan.

Och behöver man göra likadant med blocken?

Tacksam för snabba svar! Vill gibba BF3

Visa signatur

Case Labs M8 | ASUS WS Revolution B3 | i5 2500K | Zotac GTX580 3gb | Corsair AX 850 | Corsair 8gb Vengance CL8 | ASUS Xonar Essence STX | Corsair GT 120gb + 4tb WD black/green | Vattenkylt |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murphy214:

I skrivande stund är jag igång med att bygga ihop mina nya grejer som kom häromdan!
Det är två st XSPC RX360 radiatorer som jag har förstått att man måste rensa skiten ur från tillverkningen... Jag använder destillerat vatten, men hur mycket behöver man skölja?
Jag har kört igenom 5 liter i varje, overkill eller lagom? Det är den stora frågan.

Och behöver man göra likadant med blocken?

Tacksam för snabba svar! Vill gibba BF3

Du borde hälla i lite i radiatorn, och försöka skölja runt det genom att skaka den. Gör det någon gång och skölj sedan ur.

Permalänk
Medlem

Jag har samma radiator som du. Jag sköljde ur med vanligt vatten flera gånger, skakade, tömde. Sedan körde jag dest-vatten i en provisorisk loop med pump + radiator + partikelfilter hela natten. En och annan partikel hade då fastnat i filtret.

Visa signatur

Varför önska sig fred jorden när man kan få krig på månen?

Permalänk

Jag har fått ihop allt nu iaf... Gjorde lite som båda sa, blev nog bra... Men hur nöjd som helst med resultatet!

Visa signatur

Case Labs M8 | ASUS WS Revolution B3 | i5 2500K | Zotac GTX580 3gb | Corsair AX 850 | Corsair 8gb Vengance CL8 | ASUS Xonar Essence STX | Corsair GT 120gb + 4tb WD black/green | Vattenkylt |

Permalänk
Proffsmoddare

Jag häller alltid i kokande batterivatten i nya radiatorer, skakar om dom i ca 5 min. Häller ut vattnet i en vit skål (all skit syns bättre med vit bakgrund). Repeterar tills vattnet är helt rent. Avslutar sen med att skölja med batterivatten med rumstemp.

Permalänk

Jag satte ena öppningen under varmvattenskranen ett bra tag, sen fyllde halvvägs och skakade och sen sköljde genom med dest vatten. Dock var det onödigt i stort sett på min senaste rad, en coolgate, en eller två störra svarta bitar men inget mer

Visa signatur

Simlärare

Permalänk

Jag fick inte heller ut så mycket faktiskt... lite små partiklar... Ska plocka ner systemet igen, planen misstolkades av mig själv... Gör om, gör rätt
Får se om det fastnat nåt annat då nånstans

Visa signatur

Case Labs M8 | ASUS WS Revolution B3 | i5 2500K | Zotac GTX580 3gb | Corsair AX 850 | Corsair 8gb Vengance CL8 | ASUS Xonar Essence STX | Corsair GT 120gb + 4tb WD black/green | Vattenkylt |