Permalänk

Är det döda pixlar?

Hej, jag skule precis vinkla min skärm för jag såg inte så bra, men när jag vinklar den så kryllar det av massa gröna prickar, är det döda pixlar eller äre nått med grafikkortet att göra?

Visa signatur

Adam Mcintosh

Permalänk
Skrivet av Adammcintosh:

Hej, jag skule precis vinkla min skärm för jag såg inte så bra, men när jag vinklar den så kryllar det av massa gröna prickar, är det döda pixlar eller äre nått med grafikkortet att göra?

Hur menar du då? Är det när du tar i skärmen för att vinkla den? Är det hela tiden, ibland eller bara i vissa vinklar som du ser dom gröna prickarna?

Visa signatur

|>Cooler Master Dominator 690|Asus M4A79XTD Evo|AMD Phenom 2 X4 955 BE@3,7 Ghz|Scythe Kama Angle Rev.B|Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz|Cougar CM 700|XFX Radeon HD 5850 AvP|Western Digital Caviar 500GB|DVDRW Samsung SH-233L<|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adammcintosh:

Hej, jag skule precis vinkla min skärm för jag såg inte så bra, men när jag vinklar den så kryllar det av massa gröna prickar, är det döda pixlar eller äre nått med grafikkortet att göra?

Låter som att kablarna är lösa, fix it!

Visa signatur

Dator 1#
3930k \|/ gtx970 \|/ Corsair 64gb @1866mhz \|/ Asus Sabertooth x79 \|/
2st Samsung 840pro 256gb @ Raid0 | 4st Samsung F1 640gb @ Raid 0 | 2tb + 1tb seagate
Skärmar
Catleap 2B 27" 1440p \|/ Qnix 27" 1440p \|/ Benq XL2410T

Permalänk
Skrivet av Calle.Lid:

Hur menar du då? Är det när du tar i skärmen för att vinkla den? Är det hela tiden, ibland eller bara i vissa vinklar som du ser dom gröna prickarna?

Dom är där hela tiden

Visa signatur

Adam Mcintosh

Permalänk
Skrivet av Calle.Lid:

Hur menar du då? Är det när du tar i skärmen för att vinkla den? Är det hela tiden, ibland eller bara i vissa vinklar som du ser dom gröna prickarna?

Men ibland synns dom mer.

Visa signatur

Adam Mcintosh

Permalänk
Medlem

som tidigare sagt antagligen en kabel som sitter lite löst/glappar.

döda pixels en färgade och konstanta i alla vinklar.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

Det var glapp i DVI kaben

Visa signatur

Adam Mcintosh

Permalänk

Döda pixlar är alltid där, oavsett om du flyttar din skärm eller inte.

Det brukar vara väldigt små prickar i röd/blå eller grön färg. De syns oftast inte så bra egentligen men de är extremt irriterande för man kan inte sluta tänka på de.

Om det kommer flera gröna pixlar när du vinklar skärmen är det mest troligt att det är glapp i kabeln.