Permalänk

Dell Ultrasharp U2412M Bra?

Hej! Tänkte införskaffa mig en ny skärm då min 5 år gamla börjar bli sliten.
Tänker använda den till spel och lite allround-användande. Jag behöver inte 120Hz.
Min budget ligger på ca 2500kr.
Jag har hittat den här för 2300kr
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=946255
Men har hört att Anti-Glare behandlingen ska vara dålig.
Är denna skärm bra eller rekomenderar ni någon annan skärm.(helst IPS)

Permalänk
Inaktiv

Du kan ju alltid söka.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Jag införskaffade nyligen en sån skärm och om jag utgår från min apgamla LG 19" TN-skärm så är det som dag och natt. Så det är ju klart att min recension kan lida av viss bias

För det plånboksvänliga priset och om du föredrar 16:10 så har du helt klart en schysst monitor med e-IPS. Gällande anti-glare, ja, den gör sitt jobb. Men till priset av att du får ett visst skimmer där blicken inte är fokuserad (periferin). Jag upplever det som mest när jag rör på huvudet i sidled parallellt med skärmen. Men det kan man ju undvika vid normalt arbete/spel

Allra viktigast förutom alla "säljande" spec-data för en non-hardcore user (ex. inte grafiker) är din upplevelse av skärmen i en miljö som liknar den där din skärm kommer stå.

Visa signatur

.:Ryzen 7 3700X ♠ Noctua NH-U12S ♠ Gigabyte X570 Aorus Elite ♠ Corsair 2x8GB 3200MHz CL16 Vengeance RGB Pro ♠ Sapphire Radeon RX 5700 XT 8GB Pulse OC ♠ Corsair RM750x 750W ♠ Fractal Design R6:.

Permalänk
Skrivet av LupX:

Jag införskaffade nyligen en sån skärm och om jag utgår från min apgamla LG 19" TN-skärm så är det som dag och natt. Så det är ju klart att min recension kan lida av viss bias

För det plånboksvänliga priset och om du föredrar 16:10 så har du helt klart en schysst monitor med e-IPS. Gällande anti-glare, ja, den gör sitt jobb. Men till priset av att du får ett visst skimmer där blicken inte är fokuserad (periferin). Jag upplever det som mest när jag rör på huvudet i sidled parallellt med skärmen. Men det kan man ju undvika vid normalt arbete/spel

Allra viktigast förutom alla "säljande" spec-data för en non-hardcore user (ex. inte grafiker) är din upplevelse av skärmen i en miljö som liknar den där din skärm kommer stå.

Tack för svar! Bara en fråga. Hur irriterande är anti-glare skimmret? är det bara lite grann eller blir man tokig?

Permalänk
Medlem

Det är svårt att svara på den frågan.. jag tycker inte det är så störande för mig. Det bästa är om du kan leta upp skärmen på något varuhus och kika själv Sen kan jag ju ge ett plus i kanten för att den har en stabil fot med bra justeringsmöjligheter.

Visa signatur

.:Ryzen 7 3700X ♠ Noctua NH-U12S ♠ Gigabyte X570 Aorus Elite ♠ Corsair 2x8GB 3200MHz CL16 Vengeance RGB Pro ♠ Sapphire Radeon RX 5700 XT 8GB Pulse OC ♠ Corsair RM750x 750W ♠ Fractal Design R6:.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vickelito:

Tack för svar! Bara en fråga. Hur irriterande är anti-glare skimmret? är det bara lite grann eller blir man tokig?

Jag har inte ens märkt av det om jag ska vara ärlig.

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."