Spela upp HD-film till TV via Usb extern hårddisk?

Permalänk
Medlem

Spela upp HD-film till TV via Usb extern hårddisk?

Det ska väll inte funka egentligen? Därför det finns HDMI uttag antar jag? Och varför skulle man då också annars behöva mediaspelare för om det funkar via usb?
På något sätt lyckades jag ändå spela upp två st klipp i upplösning på 1280x720 medans andra säger "Ogiltig filtyp" och ändå är det samma filtyp.

Någon som vet?

*Edit
Tänkte även en till fråga är om man köper till en sådan kontakt http://www.netonnet.se/art/tv-och-bild/lcd_led-och-plasma-tv/... till tvn, och sedan kör film från datorn > tv, tror ni det funkar med 8mbit internet eller kommer det buffra tusan med HD film? Testade på mobilen med vanlig och det verkade funkade bra, men HD film är ju lite större så..

Permalänk

8 mbit spelar ingen roll, Det beror på din router hur den klarar trafiken i det Lokala nätverket. Då du aldrig kommer utanför Routern så spelar hastigheten på Linan ingen som helst roll utan hur routern klarar av det lokala : ) och Streama direkt till TVns media spelare är jag skeptisk till, Dem inbyggda Mediaspelarna brukar varar relativt derp, (Trots du lyckats spela upp en full-hd, gz btw)

/ D

Permalänk
Hedersmedlem

skulle alternativt rekommendera en billig mediaspelare för runda 500kr och kopplat in den externa hdd till den, på så sätt slipper du att ha datorn på hela tiden samt att mediaspelaren klarar mycket mer format än den "interna" mediaspelaren som finns i dagens tv apparater.

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk
Medlem

Funderar på Ac Ryan HD mini2, är det någon värdig att införskaffa? Tack båda två btw:)

Permalänk

Kanske är samma fel för dig som det är för mig, eller ja, fel och fel är det väl inte... Men min LG tv stödjer inte DTS ljud (.avi, .mkv o.s.v är endast en "inkapsling", det är dom riktiga ljudspåren/videospåren du vill åt)

Aja, testa konvertera dom med t.ex MKV2VOB, egentligen en PS3 konverterare, men funkar alldelles klockrent i tvn efter. Kom bara ihåg att bocka för Always Transcode DTS under Configuration tabben. Värt ett försök i alla fall.

TLDR: TVn har inte stöd för DTS ljud, konverterar i MKV2VOB och efter det funkar det klockrent direkt i TVn.

EDIT: Här har du en direktlänk till MKV2VOB om du inte orkar leta.
http://www.3r1c.eu/mkv2vob/mkv2vob.exe

Stavning
Permalänk
Medlem

Jo jag hittade det förut, problemet är ju bara att få in undertexter i mkv filer nu utan problem, och det går inte. Antingen konvertera en jäkla lång tid för att få med inbränd undertext (Pallar verkligen inte det) eller köpa en mediaspelare :/

Tack iallafall.

Hur är det med router? Behöver väll inte vara någon speciell direkt? Räcker väll med en sådan http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=617291