Permalänk
Medlem

TV 40"

Hej.

Jag ska skaffa en ny 40" TV.
Vi har för tillfället inga nya Tv apparater i hemmet och sedan jag nyligen köpt ett Xbox 360 och inte har någon tv med HDMI uttag,
så ser jag inte ens texten i spelen. Så det jag är ute efter är en 40" Tv som det går bra att spela på. Bilden är det allra viktigaste. Jag är inte så jätteinsatt men det ska vara bra flyt i alla spel, ljudet kan man alltid koppla in. Prisklassen hade jag tänkt mig max 7000. Om jag väl köper en ny tv ska den vara bra och hålla, inte vara något billigt skräp.

Tack på Förhand!

Permalänk
Avstängd

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=857528

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=107#rparams=l=s81160754 <-- Full HD, minst 2 HDMI, minst 40", alla under 7000 kr, bara att välja någon som ser bra ut!

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=107#rparams=l=s81160889 <--- samma som ovan fast 2,8 MS som högst!

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk
Medlem

Vänta till Januari/Februari då kommer det vara priskrig och du kommer nog komma undan riktigt billigt.

Har själv en Samsung 40" med DLNA (AllShare, Internet mm), 100Hz m.m. Är ruskigt nöjd och köpte denna för 4990kr tidigare i år, vilket då var ett bra pris.

Nog med ingångar och utgångar för att göra vem som helst nöjd. Vet dock inte riktigt vilket av LCD och Plasma som presterar bättre till ett XBOX360 men har skarp och fin bild med mitt inkopplat iallafall.

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomtelol:

Vänta till Januari/Februari då kommer det vara priskrig och du kommer nog komma undan riktigt billigt.

Har själv en Samsung 40" med DLNA (AllShare, Internet mm), 100Hz m.m. Är ruskigt nöjd och köpte denna för 4990kr tidigare i år, vilket då var ett bra pris.

Nog med ingångar och utgångar för att göra vem som helst nöjd. Vet dock inte riktigt vilket av LCD och Plasma som presterar bättre till ett XBOX360 men har skarp och fin bild med mitt inkopplat iallafall.

100hz är en skräpfunktion som absolut inte ska användas vid spel, det hoppas jag du är medveten om.

Plasma presterar absolut bäst vid rörlig bild.

TS: Varför så lite som 40-tum?

Jag hade nog gått på antingen en 50-tums LG(Plasma) eller en Sony av något slag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

100hz är en skräpfunktion som absolut inte ska användas vid spel, det hoppas jag du är medveten om.

Plasma presterar absolut bäst vid rörlig bild.

TS: Varför så lite som 40-tum?

Jag hade nog gått på antingen en 50-tums LG(Plasma) eller en Sony av något slag.

Ju större TV, desto dyrare för att komma upp i samma prestande. En 40" för 7lax bör vara bättre än en 50" för 7 lax. Förutom bildytan då givetvis.

Visa signatur

Corsair TX 650W | Powercolor 5870 @ 997/440 | AMD Phenom II x4 965 BE | Fractal Design R3 | A-Data 4GB (2GBx2) 1600Mhz+ Series, CL8, PC3-12800 | Gigabyte GA-890GPA-UD3H

Permalänk
Medlem
Skrivet av treeo:

Ju större TV, desto dyrare för att komma upp i samma prestande. En 40" för 7lax bör vara bättre än en 50" för 7 lax. Förutom bildytan då givetvis.

Troligen, men frågan är vad du får betala för.

Är färgerna bra och tv-apparaten har det du önskar så spelar ju priset ingen roll sålänge det inte är över budgeten.

Typ: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=843769

Permalänk
Medlem

Tack för svaren!

Anledningen till att jag vill ha 40" är att jag kommer sitta ganska nära TVn och den ska få plats mellan två takstolar i mitt rum.
Tack igen.

Permalänk
Medlem

Jag har kommit fram till den här: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=920251
vad tror ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doldar:

Tack för svaren!

Anledningen till att jag vill ha 40" är att jag kommer sitta ganska nära TVn och den ska få plats mellan två takstolar i mitt rum.
Tack igen.

Hur nära är nära? 2m och du kan ha 42-46tum.

Philips har bra inbyggt ljud men i regel har de skyhögt input lag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

100hz är en skräpfunktion som absolut inte ska användas vid spel, det hoppas jag du är medveten om.

Plasma presterar absolut bäst vid rörlig bild.

TS: Varför så lite som 40-tum?

Jag hade nog gått på antingen en 50-tums LG(Plasma) eller en Sony av något slag.

Jag har då inte upplevt några problem angående 100Hz. Men kan inte heller säga att jag ser någon väldig skillnad mellan 50Hz och 100Hz (Går att ställa in manuellt), den mest märkbara skillnaden är ifall vi kollar på HD-kanaler.

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomtelol:

Jag har då inte upplevt några problem angående 100Hz. Men kan inte heller säga att jag ser någon väldig skillnad mellan 50Hz och 100Hz (Går att ställa in manuellt), den mest märkbara skillnaden är ifall vi kollar på HD-kanaler.

Det ökar input lag och i de flesta fall så ser det ut som att man snabbspolar