Ny Datorskärm 120 Hz, Budget 3,300. Behöver sjukt mycket tips! HJÄLP.

Permalänk
Medlem

Ny Datorskärm 120 Hz, Budget 3,300. Behöver sjukt mycket tips! HJÄLP.

Hejhej!

Tittar nu på en ny datorskärm och har sjuk beslutångest, vet inte vad jag ska beställa för 120hz och vill ha så mycket rekommenderationer och tips som möjligt!

De som jag har tittat på är:

http://www.inet.se/produkt/2203191/benq-tft-24-xl2420t-120hz

http://www.inet.se/produkt/2203171/samsung-tft-23-s23a750d-le...

Men vet inte vilken som är bäst eller vilka ni rekommenderar? Eller om det finns någon bättre för lägre pris?

Budget cirka 3,300kr.
Grafikkort: Geforce GTX 460 1Gb
Skärm: 23-24 tum.

Tack på förhand.

Permalänk

jag har inga tips, men samsung hela dagen lång.

Permalänk
Medlem

Jag har den Samsung skärmen du länkade, köpte den samma dag som NetonNet fick den i lager Så jag har haft den i 3-4 månader nu. Har aldrig haft en bättre skräm, super nöjd! Men tänk på, för att få 120hz med just den Samsung modellen måste du ha en Displayport på ditt grafikkort.

Om du inte har det, finns det en annan Samsung skärm, exakt likadan bara annorlunda design och istället för Displayport har den 2st DVI.

Vet inte så mycket om den BenQ, så kan inte uttala mig mer än att jag tycker den ser för P12 aktig ut Samsung skärmen är otroligt snygg.

Permalänk

BenQ behöver du bara dvi med dual link för att få 120 hz

Permalänk
Medlem

Skit fullständigt i BenQ, den är precis som en av föregående postare sa, lite P12-aktig.

Samsung ska det vara, och om du inte har Displayport så borde du köpa denna: http://www.inet.se/produkt/2203189/samsung-tft-23-s23a700d-le...
Exakt likadan panel, det är bara foten som skiljer.

Permalänk
Medlem

Tacksam för svar! Sjukt nice, är mest sugen på samsung faktiskt eftersom jag litar på märket, men hur vet man att man har displayport?

Permalänk
Avstängd

Sjukt ful Samsung skärm, usch.
skulle tagit benq.

Permalänk
Medlem

Har benq skärmen , helt perfekt har inget att klaga på designen är väll en smaksak.

Visa signatur

Chassi: HAF 912 + | M-kort: ASRock P67 Extreme 4 REV B3 | CPU: i5 2500K @ 4,3 ghz | CPU kylare: Noctua NH-U12P SE2 | Minne: Corsair 8GB 1600MHz XMS3 | GPU: Crossfire XFX Radeon HD6950 2GB @ 880/1325 | OS : Intel SSD 320 80GB | Lagring: 500GB WD CB | PSU: Fractal Design Newton R2, 800W | Skärm: BenQ XL2420T 120hz |

Permalänk
Medlem

Samsung helt klart... därför att : jag tycker Samsung levererar mer kvalité, det skilljer 1 mm i pixelstorlek, vilket egentligen inte spelar nån som helst roll XD, snyggare, den väger mindre

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Jag kan skarpt rekommendera XL2420T eftersom jag prövat på både Samsung skärmen (både 700D och 750D) och denna. Samsung är kända för sin djupa kontrast och det nekar jag inte till, dom har övertaget där. Men den hade en hel del backlight bleed som nästan alla deras TN paneler har, samt glossy/högblank skärmyta som kanske inte passar alla. Benq skärmen, i jämförelse, har absolut ingen backlight bleeding alls vilket har blivit eliminerat efter förra modellen. Kontrasten är kanske en aning svagare om man jämför med Samsungs TN paneler, men jag anser att Benqn erbjuder mycket mer i andra områden som tex ergonomi (med S-switch OSD, tilt/swivel/höj- o sänkbarhet), ljusstyrka, eliminerad backlight bleed (som nämnts förr), stöd för den nya nvidia 3D Vision 2, vilket Samsung inte har utan erbjuder sin egna 3D programvara som en del har klagat på.

Allt är en smaksak dock och det är svårt att bedömma förs man sett skärmarna med egna ögon. Ta dig en titt i affären om dom kan tänka sig dra ut skärmarna eller beställ över internet och utnyttja distansavtalslagen. Om ergonomi är sak samma, så är det väl valet mellan Samsungs ej-perfekta 3D vara eller nvidias stabila 3D Vision 2 - samt kontrast vs backlight bleeding.

Visa signatur

Ljud                        Till salu
Sound Blaster ZxR → Philips Fidelio X1 / Sennheiser IE 80