Permalänk

Ny Skärm HJÄLP!

Jag har nyligen köpt denna skärm: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=656424 och när jag har upplösningen 1920x1080 får jag svarta kanter runt bilden.
Vet någon vad som är fel och hur jag kan få bild på hela skärmen?

Permalänk
Avstängd

Uppdatera drivrutiner till grafikkortet.
Testa att koppla via dvi istället
Om inte det funkar installera om windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av dodanonielo:

Jag har nyligen köpt denna skärm: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=656424 och när jag har upplösningen 1920x1080 får jag svarta kanter runt bilden.
Vet någon vad som är fel och hur jag kan få bild på hela skärmen?

Vad har du för grafikkort och vilken typ av kabel kör du?

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Skrivet av Tobi the Dobi:

Vad har du för grafikkort och vilken typ av kabel kör du?

Detta är mitt grafikkort http://www.amd.com/us/products/desktop/graphics/ati-radeon-hd-5000/hd-5750/Pages/ati-radeon-hd-5750-overview.aspx och jag kör med hdmi kabel

Permalänk
Medlem

Då ska det inte vara några problem att köra i 1920*1080. Som föregående person sa så kan du testa att uppdatera drivrutiner och om inte det funkar direkt så kan du kanske testa lite andra inställningar i CCC.

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Medlem

Det har förmodligen med overscan att göra, det ändrar du i CCC.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Skrivet av Rydisen:

Det har förmodligen med overscan att göra, det ändrar du i CCC.

Vad är CCC?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dodanonielo:

Vad är ccc?

Catalyst Control Center. AMDs kontrollpanel för grafikkort

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Medlem
Skrivet av dodanonielo:

Vad är CCC?

Catalyst control center. Finns en ikon nere till höger som du kan dubbelklicka på för att komma in där.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk

Jaha visste inte om förkortningen xD

Permalänk

Jag kan inte ändra något där.
När jag går in på menyn på skärmen så kommer Display upp och där står det H. Position och V. Position men jag kan inte ändra något.
Här har ni en bild: http://imageshack.us/f/809/20111230001707.jpg/

Permalänk

aja testade med en dvi kabel och det funkade. tack för responsen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dodanonielo:

aja testade med en dvi kabel och det funkade. tack för responsen!

Jag ber om ursäkt att jag inte svarade snabbare på din fråga, men här ser du hur man ändrar underscan i Catalyst CC när man använder HDMI kabel.

Visa signatur

janee

Permalänk

ok ska testa

Permalänk
Medlem

jag har också samma problem, men hur kommer jag till den där menyn i ccc? är iunte så bra på det här som du ser!

Permalänk
Medlem

Om du har installerat drivrutinen Catalyst CC för AMD grafikkortet så finns det en liten ikon nere till höger på skrivbordet som du kan dubbelklicka på och då bör Catalyst CC starta, men det är bara när man har kopplat skärmen med en HDMI kabel som Scaling Options (Digital Flat-Panel) menyn finns att välja på i CCC.

Visa signatur

janee

Permalänk

janee jag vill bara säga att du är en gud. tackar så jäkla mycket