Permalänk

fläktkontroller

Ska bygga en dator och vill du skaffa en fläktkontroller för att fläktarna inte ska låta som ett jetplan. Jag har tittat på 2 olika modeller ena är NZXT SENTRY 2 och den andra är SCYTHE KAZE MASTER PRO, jag undrar bara vilken av dem som är bäst. Det kanske finns andra som ni kan rekomendera.

tack på förhand

Visa signatur

CHASSI: Fractal Design R5 : CPU: 7820x: GPU: Asus 2060: SSD: samsung evo 850/960 : RAM: Corsair Vengeance 4x8gb 3200mhz: PSU: corsair RM750W: MODERKORT: Asus x299 Prime-A : CPU KYLARE: Fractal Design Kelvin s36

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrpaintballer:

Ska bygga en dator och vill du skaffa en fläktkontroller för att fläktarna inte ska låta som ett jetplan. Jag har tittat på 2 olika modeller ena är NZXT SENTRY 2 och den andra är SCYTHE KAZE MASTER PRO, jag undrar bara vilken av dem som är bäst. Det kanske finns andra som ni kan rekomendera.

tack på förhand

Hade tagit en SCYTHE KAZE MASTER PRO, inte för att NZXT är dålig(har själv en sån) men lite dålig tuchskärm sen är den helt öppen ser inte så snyggt ut invändigt. SCYTHE sitter i en "låda" så det lättare o få snyggt. sen måste man ha alla kablar i NZKT då dom sitter fast i fläktkontrollen. (dom 5 kablarna till fläktarna) sitter i ett enda utag på fläktkontrollen:/

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

Personligen så tycker jag Zalman MFC1-Plus är snyggast

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Personligen så tycker jag Zalman MFC1-Plus är snyggast

Den e snygg me men där finns ju inga tempsensors på den, (om han nu ens ville ha det? vet inte) Annars är den wounderful !!

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solding:

Den e snygg me men där finns ju inga tempsensors på den, (om han nu ens ville ha det? vet inte) Annars är den wounderful !!

Vet, personligen tycker jag dock det känns helt onödigt Temps kollar man på datorn!

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk

jag vet men det är ju det att jag vill kunna skruva ner fläktarna på en fläktkontroller och inte gå in i bios göra det för att det är ju mer omständigt. Så om jag ska köpa en av dom 2 jag föreslog sål ska jag ta scythe kaze master pro.

Visa signatur

CHASSI: Fractal Design R5 : CPU: 7820x: GPU: Asus 2060: SSD: samsung evo 850/960 : RAM: Corsair Vengeance 4x8gb 3200mhz: PSU: corsair RM750W: MODERKORT: Asus x299 Prime-A : CPU KYLARE: Fractal Design Kelvin s36

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrpaintballer:

jag vet men det är ju det att jag vill kunna skruva ner fläktarna på en fläktkontroller och inte gå in i bios göra det för att det är ju mer omständigt. Så om jag ska köpa en av dom 2 jag föreslog sål ska jag ta scythe kaze master pro.

av dom två så ta scythe kaze master pro!

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk

Hej

Funderar också på detta med fläktkontroll och sett att: Scythe Kaze Master Pro 5.25 är ett givet och inte så dyrt val. Men finns det kontroller som kan ställas in att styras efter hur tempen är i datorn?

Jag har raven 2 och undrar om det går med en sådan produkt fast chassit redan har fläktkontroller?

Mvh Fredrik

Visa signatur

Computer: Windows 10, 64-bit, Intel i9 - 10850K, Asus Rog MAXIMUS XII HERO (WI-FI), 32GB RAM, Asus RTX3070

Game control: Home Cockpit, Keyboard, Saitek Pro Flight X-56 Rhino H.O.T.A.S. 

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddehboy:

Hej

Funderar också på detta med fläktkontroll och sett att: Scythe Kaze Master Pro 5.25 är ett givet och inte så dyrt val. Men finns det kontroller som kan ställas in att styras efter hur tempen är i datorn?

Jag har raven 2 och undrar om det går med en sådan produkt fast chassit redan har fläktkontroller?

Mvh Fredrik

Det kan man göra med NZXT. där är temperatursensor till varje fläkt som du kan plasera ut, så kan man ställa in max temp på fläktkontrollen så reglerar den själv varje fläkt efter hur varmt det är

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Skrivet av Solding:

Det kan man göra med NZXT. där är temperatursensor till varje fläkt som du kan plasera ut, så kan man ställa in max temp på fläktkontrollen så reglerar den själv varje fläkt efter hur varmt det är

Hur är det med Scythe modellen då?

Visa signatur

Computer: Windows 10, 64-bit, Intel i9 - 10850K, Asus Rog MAXIMUS XII HERO (WI-FI), 32GB RAM, Asus RTX3070

Game control: Home Cockpit, Keyboard, Saitek Pro Flight X-56 Rhino H.O.T.A.S. 

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddehboy:

Hur är det med Scythe modellen då?

den är det enbart manuellt som gäller. där måste finnas temperatursencors på den, för att den ska kunna köra automatiskt

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk

Vad jag vet finns det tempsensorer på: http://www.scythe-usa.com/product/acc/077/km03_detail.html

Visa signatur

Computer: Windows 10, 64-bit, Intel i9 - 10850K, Asus Rog MAXIMUS XII HERO (WI-FI), 32GB RAM, Asus RTX3070

Game control: Home Cockpit, Keyboard, Saitek Pro Flight X-56 Rhino H.O.T.A.S. 

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddehboy:

det stämmer, my bad:P men hittar dock inte om man kan ha det på "auto" :/

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

Jag kollar just nu på sånna här också och min fråga är precis det om automatik. Antar att jag köper NZXT:n men jag skulle gärna ha en med plats för 6 st fläktar
Kanske kan kringgås på något sätt med en delar-adapter, dock blir väl spänningen för låg då... Annars finns en plats som kan voltstyras i mitt moderkort tror jag.

Tack för bra info ni som svarat och om någon svarar mig så tack igen