Permalänk
Medlem

Samsung UE40D7005

Hej!

Nu är det så att jag funderat på att köpa en ny TV, och efter en hel del letande på exempelvis prisjakt, så börjar det luta mot en Samsung UE40D7005. Har dock inte kunnat få tag på någon väldigt utförlig recension, så nu undrar jag ifall någon har erfarenheter av denna TV, eller vet av några kända problem.

Ifall det skulle vara så att någon känner till någon mer prisvärd TV i samma klass så får denna person gärna skriva in det i en kommentar, gärna då med motivation!

Tack på förhand!

Permalänk

Samsungs kantbelysta lcder lider av mängder med clouding och har inte särskilt bra bild.

http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=6530734&ref=prisj...

Hade hellre valt den här. Bättre svärta, bättre färger, mindre input lag, naturligare färger mm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pasta med ingon:

Samsungs kantbelysta lcder lider av mängder med clouding och har inte särskilt bra bild.

http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=6530734&ref=prisj...

Hade hellre valt den här. Bättre svärta, bättre färger, mindre input lag, naturligare färger mm.

Personligen skulle jag aldrig köpa en LG då jag sett alldeles för många exemplar som lider av undermålig kvalitet.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

det är Samsungs LED som har background bleeding (clouding) för de mesta, vad jag hört ska de vara åtgärdat i 7 Serien eftersom de själva erkände cloudingen på 6 serien av LED & LCD, jag har ingen källa me det är så jag uppfattat det...
Men BILDEN på samsungs tv har underbar bild?! säg vad du vill, även om de är clouding så är bilden en av de bästa jag sett, jämfört min Samsung UE46 6005 tv mot mina polares och de har då haft LG Philips Sony, LED/LCD/Plasma, tittat t.ex. Avatar och ändå har min haft skarpare bild och mycket bättre färger. och nej de är inga dåliga modeller de har
Cloudingen på min 6005 är inte tillräckligt stor (än) för att de ska störa mig.

edit: säger bara att många av mina vänner som skaffat LG har lämnat tillbaka dom pga. marksänd bild har sämst kvalité... måste ställa in den på en 4x4cm bild för att de ska va tittbart -.- vet inte vad som gör detta men... sett det endast på LG apparater.

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=848213

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=848212

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=854598

Annars kan du välja en valfri plasma från Panasonic. Löjligt mycket bättre än samtliga lcder under 20000 kr.

Permalänk
Medlem

Tack för förslagen, är dock mer sugen på en LED-TV än en plasma, då jag (även om jag vet att dom blivit bättre) inte gillar risken för inbränning

Permalänk
Medlem

Kör på samsungen. köpte d8005 60 tummaren nyss och har aldrig sett någon bättre bildkvalitet innan Clouding har jag ej haft något problem med!

Permalänk
Medlem

UE46D7005

Skrivet av Tobyl:

Hej!

Nu är det så att jag funderat på att köpa en ny TV, och efter en hel del letande på exempelvis prisjakt, så börjar det luta mot en Samsung UE40D7005. Har dock inte kunnat få tag på någon väldigt utförlig recension, så nu undrar jag ifall någon har erfarenheter av denna TV, eller vet av några kända problem.

Ifall det skulle vara så att någon känner till någon mer prisvärd TV i samma klass så får denna person gärna skriva in det i en kommentar, gärna då med motivation!

Tack på förhand!

Jag köpte min 19/12, kom bara ihåg att de 3Dglasögon (2st) som följer med e pissiga och satsa på ett par rediga, 700kr<,,,,annars e jag jättenöjd...när jag laddar hem filmer så kan jag bara se på formatet Xxvid trådlöst annars måste jag använda hdmi men det går säkert att ordna om man e duktig på data...det e lite jobbigt att använda T9 osv när man vill skriva på tex fb men man vänjer sig...glöm inte att om du gillar att logan från 8005 lyser så gör den inte det på 7005 serien..synd för det var flashigt men inte värt 3000krgrattis till en mkt duglig tv om du besstämmer dig för denna...alla tester kan inte vara fel eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mongler:

Jag köpte min 19/12, kom bara ihåg att de 3Dglasögon (2st) som följer med e pissiga och satsa på ett par rediga, 700kr<,,,,annars e jag jättenöjd...när jag laddar hem filmer så kan jag bara se på formatet Xxvid trådlöst annars måste jag använda hdmi men det går säkert att ordna om man e duktig på data...det e lite jobbigt att använda T9 osv när man vill skriva på tex fb men man vänjer sig...glöm inte att om du gillar att logan från 8005 lyser så gör den inte det på 7005 serien..synd för det var flashigt men inte värt 3000krgrattis till en mkt duglig tv om du besstämmer dig för denna...alla tester kan inte vara fel eller?

Aha låter bra det! Tack så mycket!