Permalänk

Överklocka en Acer predator G5

Hej kan någon hjälpa mig klocka min farsas nya Acer Predator G5

Jag vill överklocka saken med kylare till 7ghx det står i7-2600k på förpackningen det står i7 med den ligger bara på 3.4ghx enligt google

jag vill även överklocka skärmen till minst det dubbla så jag får bättre spelupplevelse.

datorn är ny så den är i fint skick och borde funka bra och överklocka.

min farsa vet inte om att jag ska klocka än men jag vill göra det ändå

Feel so trolled! ledsen men jag hade tråkigt och kunde inte bara låta bli detta är den mesta typ av trådar som postas på sweclockers ta inte illa upp men mycket bör idiot förklaras

Dold text
Visa signatur

-Ny Mainrigg kommer inom framtiden.

Permalänk
Medlem

En del kanske verkar enkelt, men för de som inte har en aning finns det i princip inga dumma frågor.

Det är lätt för en datorvan att googla runt, men för en ovan så kan det vara svårt att sålla bland resultatet och se vilka svar som faktiskt stämmer.

Det finns ju för sjutton folk som har hört talas om klockning och vill prova, men fortfarande knappt lärt sig att chassit inte är samma sak som hårddisken och att skärmen bara är en skärm och inte själva datorn X)

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Med överklocka skärmen, antar jag att du menar grafikkortet?

Vad har den för grafikkort?

Processorn bör du kunna få upp i 4+ ghz lungt.. Vilket borde räcka mer än väl. med tanke på att BF3 tar 80-85% av min Q9450 som max vid 3.0 ghz och den är 4 år gammal.

Visa signatur

3900XT - Dark Rock 4 PRO, 48GB 3600mhz, KFA2 RTX3080ti - Phanteks Evolve - RM850x
LG OLED C9 - Samsung Odyssey G9 - Rival 650 wireless - Xtrfy K4
Bärbart: Macbook Pro 15 - i7 2018 & Huawei Matebook 3K - i5 2020 - EGPU: TUF 3070 RTX
Ljud: focusrite 2i2 - KRK rokit RPG5 - sE 2200a
Klav: Akai MPK249, MPD226 & MPK mini

Permalänk
Medlem

Du hade mej till 7ghz. Synd att du lurar folk som faktiskt ville hjälpa till

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lordkiller:

Feel so trolled! ledsen men jag hade tråkigt och kunde inte bara låta bli detta är den mesta typ av trådar som postas på sweclockers ta inte illa upp men mycket bör idiot förklaras

*Tråd låst*

Det är mycket bättre om du försöker hjälpa de som inte är kunniga, alla har vi varit nybörjare någon gång.