Bilden täcker inte hela skärmen. (Vid uppstart och spel)

Permalänk
Medlem

Bilden täcker inte hela skärmen. (Vid uppstart och spel)

Hej!

Jag har en Fujitsu 27'' SL27T-1LED som jag har en del problem med.
När jag startar upp datorn så täcker aldrig bilden hela skärmen, utan jag måste gå in i Catalyst Control Center och ställa in det.
Sedan när jag spelar Battlefield 3 så täcker inte bilden hela skärmen där, fast jag har valt 1920 x 1080 60Hz.

Jag har ett ATI Radeon 4850, och det är kopplat till skärmen via en DVI till HDMI-kabel. (Har inget HDMI-uttag på mitt grafikkort, och min skärm har bara 2 HDMI-kontakter samt en VGA)

Permalänk
Medlem

du ställer förmodligen in det via overscan inställningen eller?

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Medlem
Skrivet av erikom:

du ställer förmodligen in det via overscan inställningen eller?

Japp.
http://tinypic.com/view.php?pic=35n8x8n&s=5

Permalänk
Medlem

Kan det vara att det är en DVI till HDMI-kabel som jag använder?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Muppenro:

Kan det vara att det är en DVI till HDMI-kabel som jag använder?

Ja, HDMi kan strula ibland. Testa en DVI kabel istället.

Permalänk
Medlem

När du har ställt in på overscan.. bilr det normalt då men återgår sedan till att bli kanter i spel ?

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Medlem
Skrivet av kol:

Ja, HDMi kan strula ibland. Testa en DVI kabel istället.

Grejen är att jag bara har DVI-uttag på min dator, men skärmen har bara HDMI och VGA.
Tror du det kan fungera om jag köra en VGA-adapter och kör DVI - VGA?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Muppenro:

Grejen är att jag bara har DVI-uttag på min dator, men skärmen har bara HDMI och VGA.
Tror du det kan fungera om jag köra en VGA-adapter och kör DVI - VGA?

Det låter inte som en bra ide eftersom VGA ger suddigare bild. Dessutom är adapters med övergång från digital till analog signal väldigt dyra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kol:

Det låter inte som en bra ide eftersom VGA ger suddigare bild. Dessutom är adapters med övergång från digital till analog signal väldigt dyra.

Vad föreslår du att jag göra då?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Muppenro:

Vad föreslår du att jag göra då?

Testa att ändra overscan i CCC

http://www.sweclockers.com/forum/101-skarmar-och-tv-apparater...

Permalänk
Medlem
Skrivet av erikom:

När du har ställt in på overscan.. bilr det normalt då men återgår sedan till att bli kanter i spel ?

Japp, eller iallfall i Battlefield 3. Men om jag kör med 1280 x 1020 i battlefield så blir det inga kanter.

Det har jag redan gjort. Problemet är att de inte sparas, så jag måste ställa in det varje gång jag startar datorn.

Permalänk

Glömt och klicka appy efter?
Korkad fråga men ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antonheeh:

Glömt och klicka appy efter?
Korkad fråga men ändå

Om jag inte skulle ha klickat apply så skulle det inte funka xD