Permalänk
Medlem
Skrivet av Fragdeath:

Tänk efter innan du plockar fingrarna ur bakdelen, finns ingen affär i sverige som skickar på en söndag vad jag vet, alltså skickades sakerna rimligtvis på måndagen vilket är igår, en dag sedan.

Sakerna har du antingen på onsdag eller torsdag, i vilket fall så håller dom det dom lovat om du får spelen inom den tidsperioden.

Hoppas verkligen inte att han får dem nu på onsdag eller torsdag med tanke på att inlägget skrevs för ca 1 ½ år sedan. Tycker det är du som borde ta och tänka efter...

Visa signatur

i5 2500K@4,4GHz | GTX560Ti@960MHz | MSI Z68A-GD65 | Newton R2 650W | 8GB RAM@1600MHz | Kingston HyperX SSD 120GB | 2TB HDD | Antec P280 | Xonar Essence STX | Hörlurar: DT770 Pro

Permalänk
Medlem

Fått svar från CDON nu att jag kan använda min ångerrätt vilket jag kommer att göra. Dock får jag stå för frakten tillbaka. Detta var sista gången jag handlade elektronik från CDON

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av 220volt:

Fått svar från CDON nu att jag kan använda min ångerrätt vilket jag kommer att göra. Dock får jag stå för frakten tillbaka. Detta var sista gången jag handlade elektronik från CDON

Skickades från m.sweclockers.com

Lagstiftningen och därmed de flesta butiker (men finns mycket enstaka undantag) säger att kunden får stå för returfrakten vid ångerköp. Rätt rimligt eller hur? Butiken går back oavsett genom all hantering och den ursprungliga frakten.

Vill du slippa detta, handla i vanlig butik med öppet köp.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

Lagstiftningen och därmed de flesta butiker (men finns mycket enstaka undantag) säger att kunden får stå för returfrakten vid ångerköp. Rätt rimligt eller hur? Butiken går back oavsett genom all hantering och den ursprungliga frakten.

Vill du slippa detta, handla i vanlig butik med öppet köp.

Självklart skall det vara så. Dock blev han väl sur för att de inte tog tillbaka skärmen och skickade en ny rakt av. Så borde det också vara, man ska ju inte behöva vänta i flera veckor på en reparation på en helt ny skärm.

Permalänk
Medlem

Att jag får stå för frakten tillbaka gör mig inte så mycket. Jag blev i
irriterad att dom valde att inte ta tillbaka den och skicka en ny utan väljer att skicka den på service.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk

Finns det ingen ny CDon kod? SWEC1112 funkar inte nu:(.

Visa signatur

__________________
AIR540 | I7 4770K | ASUS 7970 | DOMINATOR PLATINUM 16GB CL9 2133MHZ | Z87X-OC | CORSAIR AX 760 | SSD Crucial M4 64GB+Intel 120 GB+Seagate 320GB + Extern Seagate 1TB |
Synology DS411J 4*2TB Seagate ST2000D i Raid5 | Ducky Mini blue mx | G400 | SP2500 |Canon Pixma MP280 | Fujitsu-Siemens SL3260W |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Det verkar vara väldigt olika bud. Jag ska tydligen behöva skicka min skärm till InfoCare för lagning trots den var trasig när jag fick den.

Om den är trasig när man får den så räknas det som en DOA, dvs. Dead on arrival vilket då skall bytas ut till nytt. Inget snack om saken.

Ops... såg att någon redan skrivit detta :-/

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem

Glöm bort det jag sade om cdon i min tidigare post, bad farsan titta upp om allt hade kommit till posten och dom hade valt att delleverera min beställning så jag får ett bf3 som jag inte kan spela eftersom jag inte fått mina delar till datorn :@
Mina datorkomponenter har även statusen "varorna packas" fortfarande. -.-

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

Om den är trasig när man får den så räknas det som en DOA, dvs. Dead on arrival vilket då skall bytas ut till nytt. Inget snack om saken.

Ops... såg att någon redan skrivit detta :-/

Men enligt CDON så säger Dell att dom ska skickas på service även om produkten var DOA.

Hur som helst kommer jag skicka tillbaka skärmen till CDON och handla via Dustin istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Inte speciellt glad över deras ärendehantering..
Ville gära en ändring i en order, och fick vänta 22 timmar på svar, helt okej .. De har det tunt, så jag förlåter det, men när nån väl tog hand om ärendet så fick jag detta till svar:

Citat:

Svar 2012-01-03 09:16
Hej,

Tack för att du kontaktade oss.

Vi har mottagit ditt ärende och skickat det vidare till vår elektronikavdelning som återkommer till dig så fort som möjligt.

Känns ju som om att dom satt mig i en ny kö, därmed ytterligare 24 timmar ..

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Medlem
Skrivet av devhdc:

Inte speciellt glad över deras ärendehantering..
Ville gära en ändring i en order, och fick vänta 22 timmar på svar, helt okej .. De har det tunt, så jag förlåter det, men när nån väl tog hand om ärendet så fick jag detta till svar:

Känns ju som om att dom satt mig i en ny kö, därmed ytterligare 24 timmar ..

De gjorde samma sak mot mig igår vid 18.. Inget nytt svar ännu.

Permalänk
Medlem

Jag lade en order på lite dataprylar kl 13 idag, allt fanns i lager, dvs 1-3 dagars leverans. Detta borde jag få på posten i morgon?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av rularn:

Jag lade en order på lite dataprylar kl 13 idag, allt fanns i lager, dvs 1-3 dagars leverans. Detta borde jag få på posten i morgon?!

Tyvärr, antagligen inte, de har problem med leveranserna. Jag beställde "1-3 dagar"-grejer den 26 december. Inte skickade ännu.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om de skickar PS3-spel genom vanlig post (brev) ? Börjar undra om det kommit bort eller en brevbärare sitter och latjar med det hemma hos sig nu..

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

Någon som vet om de skickar PS3-spel genom vanlig post (brev) ? Börjar undra om det kommit bort eller en brevbärare sitter och latjar med det hemma hos sig nu..

Det bör de väl göra. Jag fick mina pc-spel (swtor/bf3) i brevlådan ganska omgående. Tittade på spårningen, men det enda som står är att det sorterades i Göteborg och sedan fick jag sakerna efter en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Att jag får stå för frakten tillbaka gör mig inte så mycket. Jag blev i
irriterad att dom valde att inte ta tillbaka den och skicka en ny utan väljer att skicka den på service.

Skickades från m.sweclockers.com

Hur mycket fick du betala i returporto?

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk

Bättre att dom skickar ärendet vidare till någon som har koll på om sakerna finns i lager än att göra "varorna packas" när de inte har dem.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedSparowes:

Bättre att dom skickar ärendet vidare till någon som har koll på om sakerna finns i lager än att göra "varorna packas" när de inte har dem.

Yes.
Jag fick iaf svar, ordern hanterades inte riktigt som önskat, men en bra kompromiss, även om den var lite tidsödande.

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Medlem

Hej!
Jag beställde komponenter från både Inet och CDON den 27'de efter 17.00. Inet skickade dem nästa dag och jag fick dem den 29'de.
Statusen på CDON däremot, har vairt "Varorna packas" sen den 28'de. Tydligen så finns inte hälften av komponenterna i lager längre, dem var det dock när jag fick statusen "Varorna packas". Så nu vet jag inte om dem väntar med att skicka för att det saknas produkter eller om dem har skickat paketet men inte en bekräftelse.

Det verkar väldigt vanligt med CDON tydligen, när jag läser tråden.

Permalänk
Skrivet av Gazper:

Hej!
Jag beställde komponenter från både Inet och CDON den 27'de efter 17.00. Inet skickade dem nästa dag och jag fick dem den 29'de.
Statusen på CDON däremot, har vairt "Varorna packas" sen den 28'de. Tydligen så finns inte hälften av komponenterna i lager längre, dem var det dock när jag fick statusen "Varorna packas". Så nu vet jag inte om dem väntar med att skicka för att det saknas produkter eller om dem har skickat paketet men inte en bekräftelse.

Det verkar väldigt vanligt med CDON tydligen, när jag läser tråden.

Jag har också beställt varor från CDON, dock den 30'de och det står fortfarande ''Varorna packas'' hoppas dom har skickat varorna men att statusen är ''varorna packas'', jag får väl se i veckan om dom kommer.

Permalänk
Medlem

Alltså jag vill passa på att varna för CDON kommer inte handla där igen. Helt sanslöst dåliigt skött det här. Köpte SW Blu Ray CE under mellandagsrean när det var kampanjpris på 399 och sedan på fakturan kom det ett helt annat pris på 699. Visst nu är 300 kr inte hela världen, men det är principen det handlar om. Hur i helvete kan en butik som påstår sig vara seriös lägga på 300 kr på en produkt bara sådär?

Vad begär idioterna på CDON egentligen? Att man ska ta printscreen varje ggr man lägger en vara i varukorgen för att kunna ha som bevis mot deras prisförändringar eller? Sanslöst.... Enda svar man fick från kundtjänst var att jag kunde återskicka varan om den fortfarande var oöppnad och inte använd, jo men tjena, det är ju troligt att man inte använt sina filmer på fem dagar... Jävla nötter på CDON. Kommer inte handla där igen, sjukt besviken på det kundbemötandet alltså.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jelvin:

Det bör de väl göra. Jag fick mina pc-spel (swtor/bf3) i brevlådan ganska omgående. Tittade på spårningen, men det enda som står är att det sorterades i Göteborg och sedan fick jag sakerna efter en dag.

Det var ju ganska tur för dig, mitt spel har jag ännu inte fått och det skickades från CDON den 27 december..
Med ganska stor säkerhet är det någon på posten som antagligen tattat mitt spel.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasse.L:

Hur mycket fick du betala i returporto?

Jag har inte skickat tillbaka den än jag väntar på att en fraktlapp från CDON ska komma med posten.

Citat:

Dell har valt att alla deras skärmar ska skickas in på service och inte bytas ut.

Om du känner att du hellre vill nyttja din ångerrätt är du välkommen att göra detta.

Vi har skickat ut en fraktlapp till dig så du kan bortse från den adress som står i retursvaret nedanför.

Naturligtvis är du välkommen att returnera din produkt. Vi vill att du tänker på följande innan du returnerar din produkt:

Vi rekommenderar dig att du skickar in produkten i dess originalförpackning, med innehållande packmaterial för att minska risken för skador. Sätt helst inga adresslappar direkt på varans förpackning utan lägg originalkartongen i en annan kartong.
För att påskynda hanteringen utav din retur ber vi dig att skicka med en kopia utav din faktura, fyll gärna även i en returanledning på baksidan så vi vet om du vill ha en ersättningsvara eller pengarna åter.

Du måste själv bekosta returporto. Retur får ej ske som postförskott eller efterkrav. Spara ditt inlämningskvitto - tänk på att du ansvarar för returförsändelsen och att den når oss oskadd!

CDON AB
C/O Order Hemelektronik AB
Makadamgatan 14
254 64 Helsingborg

Vi kan i dagsläget inte ta emot paket via Schenker privpak.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Det var ju ganska tur för dig, mitt spel har jag ännu inte fått och det skickades från CDON den 27 december..
Med ganska stor säkerhet är det någon på posten som antagligen tattat mitt spel.

Det låter som det :/ Ring och klaga på Posten.

Permalänk

Trasig Hårddisj

Hej

Köpte en hårddisk av er och den verkar som nu efter 3 månader gått sönder här testat bytt sladdar och kört med Seageate eget program.

Hur ska jag skicka den tillbaka till er har ju inte kvar "lådan" och frakten betalar jag allt sådant?

Permalänk
Medlem

Beställde en skärm den 27/12. CDON postade den 30/12. Kunde hämta den 2/1.

Nu får vi se hur lång tid det tar att få datorkomponenterna som jag beställde den 31/12. Står fortfarande "Varorna packas".

Permalänk
Skrivet av DaeX:

Hoppas verkligen inte att han får dem nu på onsdag eller torsdag med tanke på att inlägget skrevs för ca 1 ½ år sedan. Tycker det är du som borde ta och tänka efter...

Hahaha vafan, "CDON finns nu på forumet" står som nyhet för mig på förstasidan, trodde allting i tråden var fresh meat

Men okej då

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk

Vad ska de behöva göra för att bli av med sin trygg-e handel licens egentligen?

Jag anmälde dem, fick svar att dom kollade in ärendet. Blev vidarebefodrad till en higher up support på cdon som inte har hjälpt till för fem öre.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem

Jag har fått lite mer svar sen igår nu. Jag skickade in ett till kundtjänstärende genom cdon för att få svar och samtidigt skickade iväg ett klagomål till trygg e-handel. Fick inget svar från kundtjänst på cdon förrens jag har fått ett meddelande från trygg e-handel att dem kontaktar cdon direkt, och då var dem snabba med att svara. Mindre en timme efter jag fått meddelandet från trygg e-handel så hörde cdon av sig. Men iallafall så ska alla mina varor vara "packade" men inte iväg skickade. Även varorna som nu är tillfälligt slut och en vara som till och med försvunnit ut ur sortimentet. Det skulle skickas idag eller senast imorgon. Hoppas fasen att det gör det med, ser inte ut som det skickades idag iallafall.
Antar att jag ska vara glad att jag har fått något svar alls. Men det är inte kul att sitta i mörkret och hoppas och vänta.

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic