Permalänk

Ghosting/Flickering Gör mig galen!

Har köpt en Eizo foris fs2331 för cirka 2-3 veckor sen, upptäckte inte själva ghostingen/flickering när jag väll precis hade börjat använda den. Men nu när det väl kommit så blir jag nästan galen utav det... Det är inte så diskret utan man ser det ganska väl och är sjukt störande (spelar för det mesta world of warcraft) så min fråga är. Går det att fixa så att man får bort ghostingen/flickering på något sätt eller måste jag byta skärm?

Permalänk
Medlem

Är det ghosting eller flickering? För för mig är flickering något som bara finns på CRTs.
Är det ghosting så ska väl skärmen ha något spelläge som hjälper mot det tror jag?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oskarolsson:

Har köpt en Eizo foris fs2331 för cirka 2-3 veckor sen, upptäckte inte själva ghostingen/flickering när jag väll precis hade börjat använda den. Men nu när det väl kommit så blir jag nästan galen utav det... Det är inte så diskret utan man ser det ganska väl och är sjukt störande (spelar för det mesta world of warcraft) så min fråga är. Går det att fixa så att man får bort ghostingen/flickering på något sätt eller måste jag byta skärm?

Testa att andra i overdriveinstallningarna.

I tried to examine the different Overdrive presets in the advanced menu on FS2331 but I recommend that you keep it at the default value. The Enhanced mode is too aggressive and the Off mode introduces too much blurring on motion because Overdrive is deactivated.
http://www.flatpanelshd.com/review.php?subaction=showfull&id=...

Permalänk
Skrivet av Rydisen:

Är det ghosting eller flickering? För för mig är flickering något som bara finns på CRTs.
Är det ghosting så ska väl skärmen ha något spelläge som hjälper mot det tror jag?

Jag är inte så bra på vad allt är så jag skrev båda för säkerhetsskull men då antar jag att det bara är ghosting