youtube och diverse andra video format är mörka?

Permalänk
Medlem

youtube och diverse andra video format är mörka?

När jag kollar ett klipp på youtube så är bilden väldigt mörk. Jag kör google chrome, men testade det även på IE och det är samma problem där. Ominstallerade flashplayer men det hjälpte inte..Jag har max ljusstyrka på skärmen, men fortfarande så är klippen väldigt mörka. Hur ska jag lösa gåtan?

Permalänk
Medlem

Jag satt och försökte se om man kunde hitta några ljusinställningar just på youtube men det lyckades jag ej med så jag vet inte vad problemet är .

Visa signatur

Main: Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, Asus TUF OC 3090Ti, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB

Permalänk
Hedersmedlem

om du har Nvidia så högerklick på skrivbordet sedan Nvidia Control Panel > Adjust desktop color settings. och prova höj Brightness

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av To33e:

om du har Nvidia så högerklick på skrivbordet sedan Nvidia Control Panel > Adjust desktop color settings. och prova höj Brightness

Har ändrat och testat alla färginställningar på nvidia kontrol panel. ingenting påverkar youtube klippen. Det är fortfarande mörk bild.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SVP:

Jag satt och försökte se om man kunde hitta några ljusinställningar just på youtube men det lyckades jag ej med så jag vet inte vad problemet är .

Skrivet av To33e:

om du har Nvidia så högerklick på skrivbordet sedan Nvidia Control Panel > Adjust desktop color settings. och prova höj Brightness

Samma problem på VLC när man tittar på film, mörk bild där med..

Permalänk
Medlem

bara youtubeklippen som är mörka? Inte det som visas på skärmen i allmänhet?

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Medlem
Skrivet av erikom:

bara youtubeklippen som är mörka? Inte det som visas på skärmen i allmänhet?

När jag spelar spel som bf3 så är färgen inga problem. Fast när man tittar på film på datorn eller video klipp på youtube så är bilden väldigt mörk, det går knappt titta. Jag har ändrat och trixat med alla färginställningar på nvadia men det löser inte problemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av erikom:

bara youtubeklippen som är mörka? Inte det som visas på skärmen i allmänhet?

bara youtube klippen är mörka och när jag kollar film på vlc. skärmen i allmänhet är inget problem

Permalänk
Avstängd

Har inte nvidia någon inställning likt den som finns för Catalyst? Där man kan ställa in contrast, gamma, brightness, saturation och massa annat för just Videor?

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem

Troligen har någon pillat på inställningar på de här ställena:

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SVP:

Jag satt och försökte se om man kunde hitta några ljusinställningar just på youtube men det lyckades jag ej med så jag vet inte vad problemet är .

Skrivet av To33e:

om du har Nvidia så högerklick på skrivbordet sedan Nvidia Control Panel > Adjust desktop color settings. och prova höj Brightness

Skrivet av erikom:

bara youtubeklippen som är mörka? Inte det som visas på skärmen i allmänhet?

Skrivet av schitzo:

Har inte nvidia någon inställning likt den som finns för Catalyst? Där man kan ställa in contrast, gamma, brightness, saturation och massa annat för just Videor?

Skrivet av ToJa92:

Troligen har någon pillat på inställningar på de här ställena:
http://i.imgur.com/mg5SZ.png

Äntligen är problemet löst. Efter diverse tråd och många inlägg så hittade jag problemet. Äntligen

Nviadia kontroll panelen under fliken "video" "Justera video färg inställningar"

så valde jag " Med videospelarens inställningar"

Innan så låg den på " Med Nviadia inställningarna"