Permalänk
Inaktiv

Bra inställningar?

Tjena,
Undra ifall nån kan se över ifall det här är bra inställningar.
Det är stabilt iaf.

Utan belastning

Med belastning

Jag kör en 2500k med en noctua nh-d14 på ett Asus maximus iv gene-z.

Permalänk

Varför är den bara på 1.6 GHz?
EDIT: ... Nvm

Visa signatur

i7 7700K // Radeon RX 480 8GB // Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15
Vengeance // MSI Z270 TOMAHAWK // Samsung 850 EVO 500GB // Fractal Design Integra M 550W

Permalänk

Nej, det ser inte bra ut. Klocka inte med program som gör det automatiskt. Ta dig lite tid på att läsa på lite istället.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Nej, det ser inte bra ut. Klocka inte med program som gör det automatiskt. Ta dig lite tid på att läsa på lite istället.

Vad är det som inte ser bra ut?
Nu är jag själv osäker exakt vad TS efterfrågar men jag tolkar det som att han undrar om sin överklockning.
Vad jag kan se så har han fått upp processorn 1Ghz bara genom multipliern. Skulle detta vara en dålig överklockning eller missar jag något?

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Skrivet av Rickard11:

Nej, det ser inte bra ut. Klocka inte med program som gör det automatiskt. Ta dig lite tid på att läsa på lite istället.

Som sagt, han har väl troligen klockat med multiplikatorn och inte ett program? Råd till TS, stäng av energisparfunktioner när du överklockar.