Permalänk

BenQ XL2420T

Tjenare!
Köpte en BenQ xl2420t för inte allt för längesedan. Är väldigt nöjd med skärmen och den fungerar väldigt bra. Det enda problemet jag har om det nu är ett problem är att skärmen är extremt ljus på "Standard mode" något som skärmen inte var när jag testade den på Inferno Online här om dagen. Finns det någon med samma problem eller som har löst problemet?

/V

Permalänk
Medlem
Skrivet av frontslick:

Tjenare!
Köpte en BenQ xl2420t för inte allt för längesedan. Är väldigt nöjd med skärmen och den fungerar väldigt bra. Det enda problemet jag har om det nu är ett problem är att skärmen är extremt ljus på "Standard mode" något som skärmen inte var när jag testade den på Inferno Online här om dagen. Finns det någon med samma problem eller som har löst problemet?

/V

in på MENU > Picture >Brightness och sänk den.

Jag kör med följande:

* Standard
* Brightness = 40
* Contrast = 45
* Sharpness = 5
* Gamma = Gamma 4
* Color Temperature = Normal

Ibland så sänker jag Brightness. Men annars väldigt bra inställningar, dock är det ju en smaksak men men

Permalänk

Jo men som sagt pratar generellt, jag har testat en annan skärm på Inferno Online som hade samma problem. Sedan skärmen brevid hade det inte. Vanliga standard inställningar är ljusare på min skärm än det var på Inferno Online. Undrar bara om någon vet vad det beror på.

Permalänk
Medlem

I princip allt handlar ju om inställningar, torligen hade "skärmen bredvid" andra inställningar än den du använde. Antar att det kan variera något mellan panelerna men det låter inte som att det skulle vara någon större felkälla.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk

Det var samma inställlningar, tittade själv upp det då jag var lite nyfiken.