Vad e så speciellt med Vengence-minnena?

Permalänk

Vad e så speciellt med Vengence-minnena?

Ja, som topicen säger. Vad e så speciellt med dessa minnen? Alla köper dom men har inte sett någon anledning till att ta dom förutom att dom e 1600 MHz men det efter vad jag sett och hört så kan ingen person märka skillnad på 1600MHz och 1333MHz. Jag förstår att vissa tycker dom e snygga men va f*n, man ska väll inte sitta o glo in i burken hela tiden. Det e ju sin sak om man har fönster på sidan men det verkar ju inte ens hälften av alla här ha. De vanliga xms3 minnena har förövrigt samma färg som vengence.

Så nu vill jag gärna ha några anledningar till varför ni rekommenderar Vengence minnen över vanliga xms3. (Utan anledningarna jag tog upp ovanför.)

Permalänk
Medlem

Priset fick mig att falla

Visa signatur

Corsair Carbide 500r | Intel i7 2600k 3,8 Ghz | Asus P8P67 Pro | Corsair Vengeance CL9 1600Mhz 16 GB|Asus GeForce GTX 580 DirectCU II 1,5 Gb | Corsair Gameing 800 W |

Permalänk
Medlem

Egentligen ingenting. Om du vill ha bättre minnen så gå på Ripjawz istället

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

dono, tittar man på exempelvis recentioner på inet så e de lite olika( i mängden) så kan vara därför många köper dem för många säger gott om dem. Det kan vara en orsak imo

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av xigmatek asgard:

Ja, som topicen säger. Vad e så speciellt med dessa minnen? Alla köper dom men har inte sett någon anledning till att ta dom förutom att dom e 1600 MHz men det efter vad jag sett och hört så kan ingen person märka skillnad på 1600MHz och 1333MHz. Jag förstår att vissa tycker dom e snygga men va f*n, man ska väll inte sitta o glo in i burken hela tiden. Det e ju sin sak om man har fönster på sidan men det verkar ju inte ens hälften av alla här ha. De vanliga xms3 minnena har förövrigt samma färg som vengence.

Så nu vill jag gärna ha några anledningar till varför ni rekommenderar Vengence minnen över vanliga xms3. (Utan anledningarna jag tog upp ovanför.)

Har ingen aning, tycker faktiskt att de är jävligt fula, priset är ju bra så tyvärr blir det nog sånna för mig med :S

Visa signatur

Nej

Permalänk
Hjälpsam

Generellt med Vengeance
Pris/Prestanda
1,5v
Bra möjligheter för att klocka om man vill för sin prisklass
Kompatibilitet - fungerar med så gott som alla moderkort och processorer

Ett generellt bra allaroundval för pris/prestanda/möjlighet att klocka och ev design.
Minnen som är väsentligt bättre på att klocka kostar generellt även väsentligt dyrare.
Prisskillnaden mellan billigare minnen och Vengeance är oftast väldigt liten.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

xms3 är vad jag kommer ihåg 1.65volt, Vengence är 1.5volt, visserligen fungerar 1.65volt OK idag med sandy bridge, men när ivy bridge kommer med dess krympta tillverkningsteknik kommer det antagligen innebära att minnesvolten behöver vara mindre också, dom 1.65 volt idag som fungerar kanske innebär en trasig CPU med ivy bridge

Om man snurrat runt här ett tag så verkar det också vara mer problemtrådar med xms3 än Vengence

Vad jag vet är minneschipen modernare i Vengence också med krympta kretsar, har ju redan dykt upp nästa steg också, med minnen som fungerar bra i 1600Mhz på 1,35volt

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

Snygga, bra, billiga

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av xigmatek asgard:

Ja, som topicen säger. Vad e så speciellt med dessa minnen? Alla köper dom men har inte sett någon anledning till att ta dom förutom att dom e 1600 MHz men det efter vad jag sett och hört så kan ingen person märka skillnad på 1600MHz och 1333MHz. Jag förstår att vissa tycker dom e snygga men va f*n, man ska väll inte sitta o glo in i burken hela tiden. Det e ju sin sak om man har fönster på sidan men det verkar ju inte ens hälften av alla här ha. De vanliga xms3 minnena har förövrigt samma färg som vengence.

Så nu vill jag gärna ha några anledningar till varför ni rekommenderar Vengence minnen över vanliga xms3. (Utan anledningarna jag tog upp ovanför.)

Höga tuppkammar är väl ett problem om vi snackar om dem vengence minnerna?

Visa signatur

2500k @ 3.3ghz, MSI P67A-C45 REV B3, 12GB Corsair XMS3 1333Mhz, GeForce GTX 460 1024MB OC, Antec Three Hundred, Corsair TX 550W M 80+ Bronze.

Permalänk
Medlem

Jag valde dom dels för priset, 1,5v och dels för att dom fanns i lp utförande, vilket jag behöver för min cpu kylare Tror att många är inne på liknande spår av de som köper dem.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel 2500k @ 4400MHz - Asus Maximus Gene IV - Noctua U12P - 8gb Corsair Vengence - EVGA 560Ti SOC - Corsair F60 - FD Define mini - Corsair 650W - BengQ E2400HD

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

xms3 är vad jag kommer ihåg 1.65volt, Vengence är 1.5volt, visserligen fungerar 1.65volt OK idag med sandy bridge, men när ivy bridge kommer med dess krympta tillverkningsteknik kommer det antagligen innebära att minnesvolten behöver vara mindre också, dom 1.65 volt idag som fungerar kanske innebär en trasig CPU med ivy bridge

Fast XM3 finns ju i 1.5V nu med (kom ju typ samtidigt som 1,5V vengeance) http://www.inet.se/produkt/5308676/corsair-4gb-2x2048mb-cl9-1...

Till TS, Vengeance säljer för att de har ett fräckt namn och ser lite "balla" ut och görs av en bra tillverkare. Är ju inte mycket skillnad på de och andra minnen, men så är de ju heller inte direkt mycket dyrare