Permalänk
Medlem

Uppgradera från E4800?

Hejsan!
Jag ska uppdatera från min Intel E4800 dual core processor, och då letar jag efter en quad/hexa core.
Är I5-2500k bra? Det var i ungefär det pris/prestanda segmentet jag har tittat på, men om någon annan vet en bra processor som är i samma pris/billigare så klagar jag inte
AMD:s processorer verkar ju bra, men den låga prislappen säger mig att något är fel på dem :S
Tänkte samtidigt uppgradera RAM-minnet, sitter på 4GB och har tittat på den här.

Här är resten av min rigg:
Asus P5K Pro
Asus radeon hd 6870 (Ska snart uppgradera den här, satsar nog på crossfire då)
SSD på 60gig för systemet, 1,5tb 7200rpm för spel och lagring.
Tack för hjälpen!

Permalänk
Skrivet av kirreen:

Hejsan!
Jag ska uppdatera från min Intel E4800 dual core processor, och då letar jag efter en quad/hexa core.
Är I5-2500k bra? Det var i ungefär det pris/prestanda segmentet jag har tittat på, men om någon annan vet en bra processor som är i samma pris/billigare så klagar jag inte
AMD:s processorer verkar ju bra, men den låga prislappen säger mig att något är fel på dem :S
Tänkte samtidigt uppgradera RAM-minnet, sitter på 4GB och har tittat på den här.

Här är resten av min rigg:
Asus P5K Pro
Asus radeon hd 6870 (Ska snart uppgradera den här, satsar nog på crossfire då)
SSD på 60gig för systemet, 1,5tb 7200rpm för spel och lagring.
Tack för hjälpen!

i5 2500k tycker jag är den mest prisvärda processorn idag, ta hellre ram minnen på 1.5 volt

Permalänk
Medlem

Vilket moderkort hade du tänkt dig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av perhuden:

Vilket moderkort hade du tänkt dig?

Jag är inte säker.. Funderar på att sälja båda mina datorer och bygga en bättre dator från början.