Fläktar - 100% 24/7 vad är fel eller? ...

Permalänk
Medlem

Fläktar - 100% 24/7 vad är fel eller? ...

Halloj!

Mina fläktar går på 100% HELA tiden, vare sig man inte gör ett skit eller spelar, börjar bli gaaaaanska trött på detta då det varit likadant sedan i sommras! Den låter som fan!

Gick nyss in i BIOS och tittade och fann Cell Menu -> Cool N' Quite -> det stod på auto så jag ändrade till Enable, men det fungerade inte...

Någon som vet vad det kan vara? Börjar som sagt bli trött på detta förbannade ljud nu... http://youtu.be/kCKUwqitv6w

Visa signatur

Computerless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Riiikard:

Halloj!

Mina fläktar går på 100% HELA tiden, vare sig man inte gör ett skit eller spelar, börjar bli gaaaaanska trött på detta då det varit likadant sedan i sommras! Den låter som fan!

Gick nyss in i BIOS och tittade och fann Cell Menu -> Cool N' Quite -> det stod på auto så jag ändrade till Enable, men det fungerade inte...

Någon som vet vad det kan vara? Börjar som sagt bli trött på detta förbannade ljud nu... http://youtu.be/kCKUwqitv6w

Alla utom grafikkortet kan tillälggas...

Visa signatur

Computerless

Permalänk
Medlem

processorfläkt som e för klen för och kyla på lägre nivåer (bara o byta )

ta en freezer 13 pro

kyler väldigt bra i ett chassie med top fläktar värme stiger ju ) eller ett chassie där du har 1 utgångsfläkt och 2 st insug duger också

(de kostar inte mkt 300 kr ungefär och det är två spännen du skruvar fast bara på den så du slipper ta bort moderkortet för och)

(enklaste sättet att sätta fast den är om du har datorn liggandes och hakar fast den ena helt (hårt fastskruvad och den andra ganska löst så går det fint och haka fast den ^^)
då är det bara att spänna den andra som sitter löst och så e man klar (blir inte enklare än så ^^)

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-z1994:

processorfläkt som e för klen för och kyla på lägre nivåer (bara o byta )

ta en freezer 13 pro

kyler väldigt bra i ett chassie med top fläktar värme stiger ju ) eller ett chassie där du har 1 utgångsfläkt och 2 st insug duger också

(de kostar inte mkt 300 kr ungefär och det är två spännen du skruvar fast bara på den så du slipper ta bort moderkortet för och)

(enklaste sättet att sätta fast den är om du har datorn liggandes och hakar fast den ena helt (hårt fastskruvad och den andra ganska löst så går det fint och haka fast den ^^)
då är det bara att spänna den andra som sitter löst och så e man klar (blir inte enklare än så ^^)

Ok tackar! Alla andra fläktar då? Chassi fläktanra går också 100% och dem anser jag vara av kvalitet! Noctua på dem! Stockkylaren på prollen dock...

Visa signatur

Computerless

Permalänk
Medlem

En på Sweclockers säljer just nu en fin Noctuafläkt för 250:-
Ska väl vara bland det bästa:) men riktigt stor:p