Krävs Kylpasta till retail fläkten av 2600k?

Permalänk

Krävs Kylpasta till retail fläkten av 2600k?

Hej ! Har en fråga som jag har länge tänkt på, tydligen så har fläkten i intel i7 2600k pre- thermal paste på fläkten. Betyder det att jag inte behöver applicera kylpasta på själva cpu:n? Eller är det bra att göra det ändå.

mvh

Permalänk
Medlem

Precis, det ligger redan kylpasta på, som duger bra om du inte tänkt klocka etc.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk

Okej ! tack för svaret. Rekomenderar ni dock att jag eventuellt fyller på? "för att vara säkrare på något sätt, kanske funderar på en överklockning senare

mvh

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av wantedshurda:

Okej ! tack för svaret. Rekomenderar ni dock att jag eventuellt fyller på? "för att vara säkrare på något sätt, kanske funderar på en överklockning senare

mvh

"Fyller på"?

Det är ingen bil du ska tanka.

Originalflänsen har exakt rätt mängd som behövs. Jag har monterat loss en del använda sådana och det var precis lagom och väl utspritt.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av wantedshurda:

Okej ! tack för svaret. Rekomenderar ni dock att jag eventuellt fyller på? "för att vara säkrare på något sätt, kanske funderar på en överklockning senare

mvh

Du ska inte göra något, bara klämma dit Ska du överklocka så är det nog bättre att köpa helt ny kylare

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk

Nej gör inte det!, lägger du mer så får du omvänd effekt... att det blir varmt istället för svalt, pastan är till för att jämna till det som är ojämnt...Intel har antagligen mätt ut en bra mängd för att det ska vara optimalt, sen att det finns annan pasta som är bättre än den som sitter på stock kylaren är en annan femma

Visa signatur

Fractal Design Arc
Intel I5 2500K
AsRock P67 PRO3 REV B3
Asus 6870 CU OC
Corsair 8GB 1333Mhz XMS3

Permalänk

tusen tack för de snabba svaren !