Permalänk
Medlem

JME Data..Erfarenheter?

Vet ej om detta är rätt forum att lägga denna tråden, men gör ett försök.

Är det någon som har erfarenheter av att handla på JME Data?
Orsaken att jag frågar är att jag gjorde några "Shoppingvagnar" på bl.a Inet, Komplett, och JME Data...det visade sig att på ett identiskt i7 2600k bygge med 16Gb minne, ssd på 60Gb, Z68 moderkort, Intel vattenkylning, Chassi, 850w nätagg så var JME Data 500:- billigare än närmaste konkurrent.(tänkte vänta med grafik till AMD7970 kommer ut)
dessutom fraktfritt.
Åsikter?

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking

Permalänk
Medlem

Köpte en del där för några månader sen.. billigast då också och det fungerade klockrent.
En av ram-minnena strulade och det var inga problem med att få den utbytt. Dock ville de att jag skulle skicka tillbaka hela paketet (4x4GB), men då jag behövde datorn så slapp jag det. + för det!

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

ja jag förstår att dom ville ha tillbaks alla minnen då de i regel är matchade...tack för input..uppskattas

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking

Permalänk
Medlem

Köpte mitt 650D där för ingen annan hade det i lager, helt ok.

Permalänk
Medlem

köpte min ssd där, ifs bara köpt en sak men inge problem med mitt köp allafall, gick snabbt och enkelt

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

helt ok ställe köpte min phenom II 965 där:) tycker dom är bra

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

JME Data är bra. Handlar när jag behöver nått snabbt, har dock fördelen med att jag bor 10 min ifrån derad huvudbutik.

Fick även byta ett öppnat och testat XFX 6870 utan problem.

Visa signatur

Sitter utan dator för tillfället :(

Permalänk

Köpte en 27" skärm där för 3 veckors sen, tyvärr var det pixelfel men de var jättesnabba på att skicka ut en ny utan krångel och vet inte om jag var med om några som varit mer servicevänligare, har tidigare alltid handlat hos Inet/komplett men nu kommer jag vända blickarna först åt Jme. Gryyma! (bra pris har de också)

Visa signatur

//Totte

Permalänk
Medlem

Samma som tidigare, handlat både GPU och annat gött. Aldrig något krångel med leverenas etc.

Visa signatur

Asus P8P67 Deluxe B3 | Intel i7-2600k@3,4GHz | 16 GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz CL9 | Asus GTX 580 Matrix@900Mhz | Corsair Force GT 120GB | WD Caviar Black 1TB | Corsair 850 AX | Fractal Design R4 | Dell u2410 | Qpad MK-80 | QPad 5K

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnteBellum:

Köpte en 27" skärm där för 3 veckors sen, tyvärr var det pixelfel men de var jättesnabba på att skicka ut en ny utan krångel och vet inte om jag var med om några som varit mer servicevänligare, har tidigare alltid handlat hos Inet/komplett men nu kommer jag vända blickarna först åt Jme. Gryyma! (bra pris har de också)

Ja den erfarenheten verkar flera av mina vänner ha oxå som byggt datorer, men som kräsen konsument så vill man ju ta reda på så mycket som möjligt innan köp

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking

Permalänk
Medlem

Köpte min Acer 22" skärm därifrån för 1.5 år sedan ungefär. Billigt och snabb frakt.

Det enda jag kan tycka var ruskigt dåligt var att när jag väl hämtat ut försändelsen så ringer en anställd på JME data och informerar mig om att skärmen är en demo-produkt men att informationen på hemsidan inte var uppdaterad.

Jag fick då två val:
1. Skicka tillbaka skärmen kostnadsfritt och pengarna tillbaka på kontot.
2. Få tillbaka 500kr + behålla skärmen.

Gick segrande ur alltihopa med 600kr+ då det även saknades en DVI-kabel (Som ska medfölja i paketet).

Bra hantering av ärendet, men dålig information från början. Säger nog inte så mycket nu då detta hände en längre tid tillbaka!

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Trevliga, snabba och rätt bra priser. Nu har jag bara handlat i butik men det har helt klart varit bra upplevelser.

Permalänk
Medlem

Tack för all input, det blev beställning från JME...

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking