Permalänk

Projektor kompatibel Boxer

Hejsan.
Köpte en HP Projektor igår och den funkar utmärkt ihop med dator och DVD spelaren. Men när man ska koppla den till min Boxer så funkar det inte, ingen bild, det reagerar och flimrar till men ingen bild. Ringde då Boxer och kollade med dom och dom sa att det förmodligen var så att Boxern inte stödjer att sända bild till en projektor. Så min fråga då är vilken boxer ska ja köpa för att det ska kunna skicka signaler till en projektor?
Använder idag Sagemcom RT90 Boxer. Och jag kopplar naturligtvis HDMI. Tack på förhand

Visa signatur

--Corsair 800W Gaming series -Intel I7 2600k 4,4ghz- 8gb 1600mhz DDR3 Ram - GTX460 1GB DDDR5 x2 SLI - Intel SSD 180gb - OCZ SSD 60gb --

Permalänk
Medlem

Det borde rimligtvis fungera. Om du kopplar boxer-boxen med HDMI till TVn får du bild? Men om du göra samma med projektorn fungerar det inte?
Då är frågan, använder du samma HDMI kabel?
Det är egentligen ingen skillnad på en projektor och på en TV på så vis, om man har en separat digitalbox. Boxen känner knappast av om det är en TV eller projektor som är mottagare av signalen.

Permalänk
Medlem

Om boxern fungerar med en TV via HDMI är det troligen projektorn som krånglar. Skulle kolla vad för format den stödjer via HDMI och ställa in boxern rätt(även om den borde känna av det automatiskt).

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.