Permalänk

Vad kan jag få för dessa komponenter?

Hej. Har bytt ut några komponenter i datorn och har några till liggandes här hemma. De gör inget annat än att samla damm, så tänkte ta och sälja dessa och undrar hur mycket jag skulle kunna få för dem.

Processor. Medföljer även en fullt fungerande (dock ganska högljudd) Zalman kylare.

Minnena är ett par Kingston, 4GB minnen. Fungerar felfritt.

Moderkortet är ett ASUS. Kommer inte ihåg modellen. Finns det något sätt jag kan lista ut vad det är för modell genom att se på moderkortet?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

1000:- kanske 1500:- för allt skulle jag tro.

Permalänk
Skrivet av DH82:

1000:- kanske 1500:- för allt skulle jag tro.

Okej. Låter bra. Var är det mest lönsamt att sälja datorkomponenter? Blocket, tradera, sweclockers?

Tog en bild på moderkortet. Någon som vet vad det är för någon?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FoxRacing:

Okej. Låter bra. Var är det mest lönsamt att sälja datorkomponenter? Blocket, tradera, sweclockers?

Tog en bild på moderkortet. Någon som vet vad det är för någon?

http://img714.imageshack.us/img714/2121/img20120106215216.jpg

Det står emellan de 2 nedre PCI platserna,P5D.... kanske?

Visa signatur

----------------------------------

-Skitbra sa Bill.
-Brakskit sa Bull.

Permalänk
Medlem

Offtopic men är det möjligen någon som råkat montera ena kylaren upp och ner?

Står ju snsv nu, haha

Men leta bland all små test på kortet och googla, lättast att hitta då

Permalänk
Skrivet av p.jönns:

Det står emellan de 2 nedre PCI platserna,P5D.... kanske?

P5Q Green hette den visst. Fick fram det genom en snabb googling på ditt förslag.
http://motherboards.productwiki.com/asus-p5q-green-motherboard/

Tänkte sälja komponenterna i ett paket tror jag. 1500, är det ett rimligt pris? Och som sagt, var är det mest lämpligt att lägga upp en sådan här annons? Tack för alla svar hittills!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FoxRacing:

P5Q Green hette den visst. Fick fram det genom en snabb googling på ditt förslag.
http://motherboards.productwiki.com/asus-p5q-green-motherboard/

Tänkte sälja komponenterna i ett paket tror jag. 1500, är det ett rimligt pris? Och som sagt, var är det mest lämpligt att lägga upp en sådan här annons? Tack för alla svar hittills!

kompletta datorer får du alltid mest pengar för på blocket, men komponeneter vettefan.
men skulle ha lagt ut det på blocket, med namnet "Core2Duo + 4GB Uppgraderingspaket Gamer", då får du en fin summa pengar för det på blocket köper folk allting med ordet gamer i

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

Tror du kommer ha svårt att få 1500 för det. mellan 1000-1200 är nog mer rimligt.

Permalänk

Får ta och lägga ut det på blocket då. Känner mig nöjd bara jag får tusenlappen fört. Vilket pris kan vara smart att lägga ut komponenterna på? Tänkte mig runt 1500, och sedan en viss prutmån på det vid snabb affär eller liknande.

En ganska offtopic fråga, men hur fungerar det egentligen med backplate till moderkortet? Är det ett krav för att det inte ska bli för varmt? Mitt gamla moderkort har nämligen en backplate. Men när jag fick hem mina nya komponenter kom det varken med processorn eller moderkortet. Processorkylaren fungerade super att montera på ändå..

Permalänk

En till fråga som jag kom på. Hur ska jag förvara mina gamla komponenter (CPU, minnen och moderkort)? Det borde väl vara säkert att lägga dem i påsarna och förpackningarna mina nya delar kom i? Lite osäker ang. detta..

Permalänk
Medlem
Skrivet av FoxRacing:

En till fråga som jag kom på. Hur ska jag förvara mina gamla komponenter (CPU, minnen och moderkort)? Det borde väl vara säkert att lägga dem i påsarna och förpackningarna mina nya delar kom i? Lite osäker ang. detta..

om du inte känner att du behöver ha kvar det så är ju antistatpåsar i kartonger det bästa

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII