Displayport (tm) failure. Behöver jag bry mig om detta meddelande? (Bild finns)

Permalänk
Medlem

Displayport (tm) failure. Behöver jag bry mig om detta meddelande? (Bild finns)

Hej !

Jag har ett störande "problem". Varje gång datorn startas poppar två meddelanden upp i Windows. Min skärm är en Samsung S23A750D, som jag är helnöjd med i övrigt. Från vad jag kan bedömma verkar det inte vara något fel på upplösningen eller 120hz när jag spelar, men jag blir orolig pga. av detta meddelande. Vad tror ni om detta? Jag kör via Displayport.

http://imageshack.us/photo/my-images/855/displayportmeddeland...

EDIT: Som ni ser har jag klippt in mina inställningar från Catalyst-programmet, där det står att inget är fel på upplösning eller refresh rate. Ändå kommer dessa meddelanden upp.

Tack på förhand
Erik

Permalänk
Medlem

Kryssa i att du inte vill se dem mer?

Det löser dock inte det eventuella problemet, men det verkar ju fungera som det skall...

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

Hm, det får jag lite då å då jag med.
Jag kör eyefinity på ett HD5850, där en av monitorerna matas från DP via VGA-omvandlare.

Jag har dock aldrig problem med bilden, bara den rutan som hoppar fram ngn gång i kvartalet..

Vad har du för grafikkort och operativsystem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jory89:

Hm, det får jag lite då å då jag med.
Jag kör eyefinity på ett HD5850, där en av monitorerna matas från DP via VGA-omvandlare.

Jag har dock aldrig problem med bilden, bara den rutan som hoppar fram ngn gång i kvartalet..

Vad har du för grafikkort och operativsystem?

Okej

Samma här, jag har inte märk något konstigt med min upplösning eller refresh rate. I spel är min fps ofta 120 fps med Vsync, och det skulle väl inte vara möjligt om det var fel på refresh raten?

Mitt graffekort: Radeon HD6870
Mitt OP: Windows 7