Bästa grafikkortet för Bf3 - 2000 kronors budget

Permalänk

Bästa grafikkortet för Bf3 - 2000 kronors budget

Har kollat runt länge nu och gjort olika trådar men inte riktigt fått de svar jag hoppats på så nu går jag helt enkelt rakt på sak. Amd eller nvidia spelar ingen roll. Vilket grafikkort är bäst för bf3 med 2000 kr budget? Tack på förhand. Länka gärna och nämn för och nackdelar/eventuella problem med kortet ni länkar. Tack så mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlasWinberg:

Har kollat runt länge nu och gjort olika trådar men inte riktigt fått de svar jag hoppats på så nu går jag helt enkelt rakt på sak. Amd eller nvidia spelar ingen roll. Vilket grafikkort är bäst för bf3 med 2000 kr budget? Tack på förhand. Länka gärna och nämn för och nackdelar/eventuella problem med kortet ni länkar. Tack så mycket.

http://www.inet.se/produkt/5409249/xfx-radeon-hd6950-2048mb-d... om du kan plusa på 500 hundra,
har själv detta och klarar High/ultra!

Permalänk
Permalänk
Permalänk
Medlem

det his-kortet på komplett såg inte helt fel ut. presterar lite bättre än 560 ti, och har dubbla grafikminnet (bf3 tycker om minst 1,5gb för hög grafik). kylningsmässigt lär det dock inte vara fullt så svalt eller tyst som något från asus

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk

Håller med om att det där His kortet såg bra ut, men var är skillnaden mellan det och kortet som den första killen länkade? Det är ju 500 kr billigare. Bryr mig inte om ljud/värme så länge kortet mot bra och funkar som det ska

Permalänk
Medlem

bättre kylsystem på det första som länkades

Permalänk

Hmm, är det värt 500 spänn? Har inte så många fläktar i min lilla burk utan litar på att grafikkortets egen kylning håller det på rimliga temperaturer. Vill ju inte köpa His kortet för 2000 om det går sönder pga överhettning

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlasWinberg:

Hmm, är det värt 500 spänn? Har inte så många fläktar i min lilla burk utan litar på att grafikkortets egen kylning håller det på rimliga temperaturer. Vill ju inte köpa His kortet för 2000 om det går sönder pga överhettning

går inte sönder på grund av överhettning, då reklamerar du det, de säljer ju inte ett kort som inte fungerar. däremot kommer det med största sannolikhet låta lite mer eftersom fläkten får jobba hårdare. överklockningspotentialen är säkert inte lika hög heller eftersom det höjer temperaturen. jag säger att det inte är värt 500kr om det är prestanda för pengarna du är ute efter. vill du ha en tyst burk kan det vara värt det, men då är det oftast fler komponenter som får omprioriteras

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk

Ett problem bara, Öppnade upp burken. Man skall ju ha 2 st 6 pin connectors att koppla in i grafikkortet men alla kablar från mitt nätagg är redan inkopplade någon annanstans Vad ska jag göra?

Permalänk
Permalänk

Du kan ju börja med att skriva vilka delar din dator består av.

Sen är detta för övrigt den fjärde tråden du skapar som har exakt samma frågor... detta under de senaste 5 dagarna. Känns lite meningslöst att svara.

Med tanke på hur bra det går för dina kompisar så kanske du skulle fråga dem istället för att fråga här om och om igen utan att lyssna på vad andra säger.

Dags att börja läsa de tester som tex sweclockers gör på grafikkort?

Permalänk

Sant, jag frågar för mycket och ber om ursäkt för det men känns som varje fråga får olika svar, alla föreslår olika och har svårt att bestämma mig. Sån är jag liksom, Jag litar inte på mig själv direkt. Min nuvarande dators specs: i5 650 (inte jättebra inte jättedålig utan duger för mig), 8 gb Dimm ddr3 1066 mhz ram minne. 1.5 tb hårddisk. Har för stunden ett Radeon hd 6570 vilket inte är så jättebra och är anledningen till att jag vill byta. Mitt nätagg är jag osäker på vad det är för nåt. Köpte datorn som färdigbyggd vilket inte var det bästa men kunskap fattades vid inkö tyvärr. Tror dock nätagget ligger på 350 - 400w och mitt nuvarande grafikkort ligger på 450w rekommenderat så 500w rekommenderat skall gå bra hoppas jag, Annars får jag skaffa nytt nätagg också :/

Permalänk

Då får du helt enkelt ta reda på vad du har för möjligheter att använda ditt nätaggregat till de grafikkort du funderar på att köpa.

För övrigt är det bara att kika igenom alla tester du kan hitta här: http://www.sweclockers.com/testcenter/grafikkort

Det är ingen ide att du frågar på forumet du kommer få olika svar hela tiden... Läs testerna!

Permalänk
Hedersmedlem

Vi har regler mot så kallad korspostning och även bumpning, det är inte tillåtet. Detta är din fjärde tråd om ditt grafikkortsköp så nu måste jag tyvärr låsa den.

Vänligen läs våra regler du godkände vid registrering av din användare här innan du postar mera.

*Låst*

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.