Permalänk
Medlem

Bästa minnena på 8gb?

Hej, undrar kort och gott vilka minnen ni tycker jag ska inhandla.

Krav: 8gb inte mer eller mindre.
1600mhz eller mer.
DDR3.
Dual Channel.

Moderkort: http://www.inet.se/produkt/1901979/msi-p67a-g45-rev-b3

Tack på förhand, jag vet att många trådar som denna blir skapade men det skulle betyda mycket för mig om ni la ner lite tid och svarade på denna tråd, Tack!

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av klemze:

Hej, undrar kort och gott vilka minnen ni tycker jag ska inhandla.

Krav: 8gb inte mer eller mindre.
1600mhz eller mer.
DDR3.
Dual Channel.

Moderkort: [url]http://www.inet.se/produkt/1901979/msi-p67a-g45-rev-b3
Tack på förhand, jag vet att många trådar som denna blir skapade men det skulle betyda mycket för mig om ni la ner lite tid och svarade på denna tråd, Tack!

jag skulle ha tagit corsair vengeance lp 1600mhz som kostar ca 400 och är sjukt bra för det priset!
vill du ha bästa prestandan kan du gå på ripjaws men du kommer knapppast märka någon skillnad...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

▪ 2500K @ 3,3 GHz - Sabertooth p67 - 8 GB 1600Mhz - 7970 - xonar d1 - 120 GB intel 320 + 500 GB WD black
▪ QPAD 5k - QPAD MK50
Citera!

Permalänk

well, det beror ju på vilken prisklass om du vill ha bra kvalité för liten peng så är ju corsairs vengeance serie poppis!
Bra pris!

Permalänk
Medlem

Varenda kotte på forumet har väl mer eller mindre corsair vengeance...
Ta lågprofilsvarianten, 1,5 V.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av eddmaan:

well, det beror ju på vilken prisklass om du vill ha bra kvalité för liten peng så är ju corsairs vengeance serie poppis!
Bra pris!

Skrivet av emalid:

jag skulle ha tagit corsair vengeance lp 1600mhz som kostar ca 400 och är sjukt bra för det priset!
vill du ha bästa prestandan kan du gå på ripjaws men du kommer knapppast märka någon skillnad...

Skickades från m.sweclockers.com

Jag vill veta vad som är bäst.

Detta väger in vad som är bäst: Pris vs Prestanda vs MHz vs Kvalité vs Personliga erfarenheter vs Utseende.

Jag vill helt enkelt att folk skriver vad de tycker är bäst, det är bara så enkelt. Man behöver inte gå in i detalj men det är trevligt att se en motivering.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av klemze:

Jag vill veta vad som är bäst.

Detta väger in vad som är bäst: Pris vs Prestanda vs MHz vs Kvalité vs Personliga erfarenheter vs Utseende.

Jag vill helt enkelt att folk skriver vad de tycker är bäst, det är bara så enkelt. Man behöver inte gå in i detalj men det är trevligt att se en motivering.

Varför i hela friden är hastigheten viktig? Det ger NOLL prestandaökning, bokstavligt talat.

Vad som borde vara viktigt är endast pris, kvalité, storlek och, om man är sådan, utseende.

Och av dessa faktorer så skulle jag rekommendera Corsair Vengeance LP. Billiga, hög kvalité, små, stilrena. Bra grejer, helt enkelt.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barak:

Varenda kotte på forumet har väl mer eller mindre corsair vengeance...
Ta lågprofilsvarianten, 1,5 V.

Dom är inte speciellt snygga... Vill ha några som passar mitt färgschema.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem

Har inte AMD några ramminnen, såg dom på SweCs nyhetsfeed för några månader sedan, vart tog dom vägen?

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Skrivet av klemze:

Dom är inte speciellt snygga... Vill ha några som passar mitt färgschema.

Skulle tippa på att ditt färgtema är blått så kör på dom här LP http://www.webhallen.com/hardvara/137724-corsair_vengeance_lo...

lr dom här kanske http://www.webhallen.com/hardvara/113544-kingston_hyperx_blu_...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av klemze:

Dom är inte speciellt snygga... Vill ha några som passar mitt färgschema.

http://www.inet.se/produkt/5315124/corsair-8gb-2x4096mb-cl9-1...

Köp den blå varianten då, om färg är så viktigt.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IamShortyX:

Jo, men med AMD 7970 kanske det skulle vara snyggt med ett par http://www.amd.com/US/PRODUCTS/TECHNOLOGIES/RADEON-MEMORY/Pag... ? Undrar vart de säljs.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Skrivet av klemze:

Jag vill veta vad som är bäst.

Detta väger in vad som är bäst: Pris vs Prestanda vs MHz vs Kvalité vs Personliga erfarenheter vs Utseende.

Jag vill helt enkelt att folk skriver vad de tycker är bäst, det är bara så enkelt. Man behöver inte gå in i detalj men det är trevligt att se en motivering.

Det var väll det dom gjorde? priset och kvalitén är det som spelar roll om du inte ska hårdöverklocka. Utseende är ingenting vi kan svara på och MHz så är det 1600 som är standard (i stort sett) 1333 är den egentliga standarden men det är ungefär samma pris som 1600 och har oftast inga kylflänsar=kisel med minneskretsar vilket de flesta inte tycker är astetiskt tilltalande, går du över 1600 ökar både pris och volt vilket leder till att du kanske inte kan köra dem i högsta frekvensen till plattformar som kräver lägre spänning däribland sandy bridge som jag antar att du ska köpa dem till?

Slutsats: vengeance lp ligger mycket bra till i alla kategorier, mycket bra pris, 1600MHz, låg volt(finns till och med 1,25v), bra kvalité, snygg enligt de flesta och personliga åsikter har du redan:)

slutsats av slutsatsen: Du kommer inte bli missnöjd om du köper vengeance lp eller några av ripjaws motsvarigheter, väg utseende och pris mot varandra så blir du nog nöjd.

ursäkta något rörigt inlägg:P

Visa signatur

Lian Li PC-B25FB | Gigabyte P67A-D3-B3 | i5 2500k @ 4.3GHz | Vengeance 8GB | Asus 970 Strix DirectCu II | Corsair AX 750W | Crucial m4 64GB | DarkRock Pro C1 | O2+ODAC portable mod | Beyerdynamic DT 880 Pro 600Ω

Permalänk
Medlem
Skrivet av erikssonown:

Det var väll det dom gjorde? priset och kvalitén är det som spelar roll om du inte ska hårdöverklocka. Utseende är ingenting vi kan svara på och MHz så är det 1600 som är standard (i stort sett) 1333 är den egentliga standarden men det är ungefär samma pris som 1600 och har oftast inga kylflänsar=kisel med minneskretsar vilket de flesta inte tycker är astetiskt tilltalande, går du över 1600 ökar både pris och volt vilket leder till att du kanske inte kan köra dem i högsta frekvensen till plattformar som kräver lägre spänning däribland sandy bridge som jag antar att du ska köpa dem till?

Slutsats: vengeance lp ligger mycket bra till i alla kategorier, mycket bra pris, 1600MHz, låg volt(finns till och med 1,25v), bra kvalité, snygg enligt de flesta och personliga åsikter har du redan:)

slutsats av slutsatsen: Du kommer inte bli missnöjd om du köper vengeance lp eller några av ripjaws motsvarigheter, väg utseende och pris mot varandra så blir du nog nöjd.

ursäkta något rörigt inlägg:P

Vengeance är onekligen ett bra alternativ. Ripjaws likaså men jag vill gjärna ha lite mera valmöjlighet. Skulle bli sjukt tacksam om någon hittade Amds minnen hos någon som skeppar till Sverige.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av klemze:

Jo, men med AMD 7970 kanske det skulle vara snyggt med ett par http://www.amd.com/US/PRODUCTS/TECHNOLOGIES/RADEON-MEMORY/Pag... ? Undrar vart de säljs.

..Fast inte på ett moderkort med blåa detaljer.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Skrivet av klemze:

Vengeance är onekligen ett bra alternativ. Ripjaws likaså men jag vill gjärna ha lite mera valmöjlighet. Skulle bli sjukt tacksam om någon hittade Amds minnen hos någon som skeppar till Sverige.

Sökte nu och kunde endast hitta detta:( http://www.everlast.se/amd-memory-8gb-ddr3-1600mhz-pc3-12800-...
tror du får köpa utomlands om du vill få tag i dom, tycker det är synd att dom inte finns här, är onekligen snygga.

Visa signatur

Lian Li PC-B25FB | Gigabyte P67A-D3-B3 | i5 2500k @ 4.3GHz | Vengeance 8GB | Asus 970 Strix DirectCu II | Corsair AX 750W | Crucial m4 64GB | DarkRock Pro C1 | O2+ODAC portable mod | Beyerdynamic DT 880 Pro 600Ω

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

..Fast inte på ett moderkort med blåa detaljer.

I disagree. Ett moderkort som är blått och ett grafikkort som är svart och rött skulle det nog vara snyggt med lite mer rött och svart. Komponering you know.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem
Skrivet av erikssonown:

Sökte nu och kunde endast hitta detta:( http://www.everlast.se/amd-memory-8gb-ddr3-1600mhz-pc3-12800-...
tror du får köpa utomlands om du vill få tag i dom, tycker det är synd att dom inte finns här, är onekligen snygga.

Var finns dom utomlands :)?

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem

Ta Vengeance LP 1866MHz RED då, de kostar lite mer, men är röda/svarta och alltså ett bra val om man vill lägga mer pengar för att få den färgen på minnena.

EDIT: Misco har rabattkod med så det blir 680kr istället för 695, då är det ju 1866-minnen med och inte 1600.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1040379

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackeagle:

Ta Vengeance LP 1866MHz RED då, de kostar lite mer, men är röda/svarta och alltså ett bra val om man vill lägga mer pengar för att få den färgen på minnena.

EDIT: Misco har rabattkod med så det blir 680kr istället för 695, då är det ju 1866-minnen med och inte 1600.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1040379

http://s3.pji.nu/product/standard/800/1040379.jpg

De verkade feta, dock säljs de inte på någon affär jag rekommenderats att köpa ifrån så jag måste nog avstå om inte du kan rekommendera någon av de som finns där på prisjakt.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Hedersmedlem

Du frågar efter råd men tar inte emot dem eller avfärdar dem som om vi inget kan eller vet?! Om du endast skall ha minnen som funkar bra så är Misco ett bra företag, men som du tydligen fått höra inte håller måttet, men du kan lugnt använda dem. Dock känns de minnena lite (läs mycket) overkill, då du inte kommer märka någon skillnad i reallife med de minnena. Nä köp de minnen med den färg du vill ha i 1600MHz eller tom lägre hastighet.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Kingstons HyperX minnen är bland de bästa minnena som finns speciellt HyperX T1. De är snabbare än både Vengeance och Ripjaws.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av skogsraggarn:

Kingstons HyperX minnen är bland de bästa minnena som finns speciellt HyperX T1. De är snabbare än både Vengeance och Ripjaws.

Hur menar du med snabbare?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av klemze:

De verkade feta, dock säljs de inte på någon affär jag rekommenderats att köpa ifrån så jag måste nog avstå om inte du kan rekommendera någon av de som finns där på prisjakt.

JME Data och misco.se är gedigna sidor. Inget att behöva slopa bara för lite tvivel.

Visa signatur

En shot på det, tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av klemze:

De verkade feta, dock säljs de inte på någon affär jag rekommenderats att köpa ifrån så jag måste nog avstå om inte du kan rekommendera någon av de som finns där på prisjakt.

Jag har handlat ifrån misco.se många gånger, och de är sjukt snabba med leveranser och bra att ha o göra med.

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Permalänk
Permalänk
Medlem

Kan inget annat än hålla med dom ovan misco och jme är bra sidor själv handlat från misco bra paketerat leveranstid och allt supernöjd.
Sen kan jag inte säga annat än att du kommer inte märka av så mycket med minnes hastigheten i real time use sen hur dom ser ut jag menar e ju inte så himla viktigt du har ju 4 färger välja bland på corsair vengeance normal profile/low profile så jag menar mer färg val än de behövs ju inte.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Hedersmedlem

Kan själv rekommendera G.skill ripjaws, dem finns i både blått och rött. Riktigt bra prestanda och snygga är de också, enligt min mening

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Skrivet av klemze:

Var finns dom utomlands :)?

Vet inte men om dom finns alls så är det där:) (någonstans utomlands)

Visa signatur

Lian Li PC-B25FB | Gigabyte P67A-D3-B3 | i5 2500k @ 4.3GHz | Vengeance 8GB | Asus 970 Strix DirectCu II | Corsair AX 750W | Crucial m4 64GB | DarkRock Pro C1 | O2+ODAC portable mod | Beyerdynamic DT 880 Pro 600Ω