Problem hitta kanal med Tele2 + Modul(men även med boxen)

Permalänk
Medlem

Problem hitta kanal med Tele2 + Modul(men även med boxen)

Flyttade nyligen in i ett Tele2 hus. Är kanon nöjd med fiber anslutningen till internet men har problem med deras kabelTV.
Först och främst så kör jag deras TV via vanliga TV-uttaget och inte IP-TV via fiber så alla är på det klara med den biten.
Sedan kör jag med den inbyggda boxen i min Plasma TV med hjälp av en modul som jag sedan tidigare använt hos samma operatör för ett par år sedan.
TVn hittade vid autosökningen ca, 99 betal kanaler och 9 fria kanaler. Med andra ord såvitt jag kan se så hittade den samtliga kanaler som Tele2 har att erbjuda. Förutom 1 kanal och det är TV11, som jag också betalar för att kunna kolla på.

Har försökt med följande:
1. Manuell sökning frekvens för frekvens - hittar även här alla kanaler förutom TV11.
2. Kopplat in Tele2s värdelösa dekoder - hittar även här alla utom TV11.

Så min fråga är om någon av er vet vilken frekvens Tele2 har lagt TV11 på?
Måste även passa på att ge en känga till Tele2 pga sitt dåliga utbud av kanaler och funktioner.
När jag tidigare hade Telias IP-TV så fanns både HD kanaler för Canal+ mfl samt ett fullproppat programbibliotek som ingick gratis i tjänsten för samtliga kanaler man abonnerade på. Skandal att man för samma summa hos Tele2 inte ens kan få hälften av så många kanaler.
Varför jag inte kör Telia nu är enbart för att man då måste abonnera på deras andra tjänster, och jag har Tele2s fiber nyinstallerat här som ger bra bandbredd för hyggligt pris.

Problemet avlöst
Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-A GAMING | PowerColor Radeon RX 7800 XT 16GB Hellhound | AMD Ryzen 7 5800X3D | Arctic Liquid Freezer II 280mm | Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3600 MHz LPX | Corsair 780T Big Tower Vit | Pure Power 12 M 1000W 80 Gold | WD BLACK SN750 SE 1TB NVMe™ SSD | Kingston NV2 2TB | Segate Barracuda 3TB | Alienware AW2721D 27" G-Sync 1440P@240hz |
It aint about power, it's about balance!

Permalänk
Medlem

Det hela är löst, och såhär gick de till.
Jag ringde och pratade med Tele2s support som stod ganska handfallna i ärendet iomed att jag även hade testat med deras egna utrustning med samma resultat. Deras tekniker som supporten råd frågade tyckte att den bästa lösningen var att byta antenn sladden mellan uttaget och TVn. Dock vart denna helt ny och kom med deras egna dekoder. Supporten vart dock väldigt trevlig och erkände att hon själv inte trodde att sladden skulle magiskt fixa problemet. Det hon gjorde sedan var att mata in mitt programkorts nummer och sedan starta om abonnemanget och skicka ut en signal för vilka kanaler jag abonnerar på. Därefter gjorde jag en ny kanal sökning och hittade då samtliga, vilket var ett par kanaler till i slutändan.
Så tack till den extremt trevliga kvinnan på Tele2s tv support, som inte lyssnade på teknikern och löste det hela på eget initiativ.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-A GAMING | PowerColor Radeon RX 7800 XT 16GB Hellhound | AMD Ryzen 7 5800X3D | Arctic Liquid Freezer II 280mm | Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3600 MHz LPX | Corsair 780T Big Tower Vit | Pure Power 12 M 1000W 80 Gold | WD BLACK SN750 SE 1TB NVMe™ SSD | Kingston NV2 2TB | Segate Barracuda 3TB | Alienware AW2721D 27" G-Sync 1440P@240hz |
It aint about power, it's about balance!