TV:n tar helt plötsligt inte emot HDMI-signal längre

Permalänk
Medlem

TV:n tar helt plötsligt inte emot HDMI-signal längre

Hej!

Vi har en Sony Bravia KDL-40EX500 som efter att ha fungerat fint i över ett år bara visar en svart skärm när jag ansluter Xbox 360 eller mediaspelare med HDMI.

Tv:n känner av att en kabel anslutits, men verkar inte få in signalen. Problemet gäller alla 4 HDMI-portar.

Den fungerar som vanligt i övrigt, kan se på TV och använda en gammal DVD-spelare via SCART.

Jag har försökt: Startat om allt, kopplat ur ström och andra kablar, provat med andra HDMI-kablar, försökt uppdatera firmware (visade sig att jag redan har den senaste..)

Finns det något jag kan göra själv för att få det att fungera eller är det bara att skicka in den på reparation?

Permalänk

Jag googlade lite och det verkar vara många som har haft HDMI-problem med just Bravia.
LÄS HÄR: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1141802

Vissa säger att det kan lösa sig med att göra nån form av "software reset" genom att hålla nere pil framåt & powerknappen, eller att dra ut huvudkontakten.
Andra har fått skicka iväg den på lagning. Titta om det finns någon lösning i tråden jag länkade...ser ut som att många har löst problemet på egen hand där.

Visa signatur

GUNS N ROSES...ARE BACK!

|<-Stolt och flitig användare av dammsugare i datorer sedan 10 år. Fortfarande inga trasiga komponenter!->|