Permalänk
Medlem

XL2420T Kan inte få över 60HZ

Tja!

Fick precis hem min XL2420T och jag undrar hur jag ökar mina hertz?

Jag kopplar min Aspire 5755g bärbara dator till skärmen med hjälp av HDMI Kabel som jag köpt från elgiganten.
Allt funkar som det ska förutom hertzen tydligen, jag högerclickar desktopen Screen resolution > Advanced settings > Monitor

http://www15.speedyshare.com/file/m5apt/download/60hz.png

Permalänk
Medlem

Hdmi klarar bara 60hz

Permalänk
Medlem

Jaha okej, men jag fick med en annan kabel också som inte är HDMI Kabel, kan fortfarande inte få över 60

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wugula:

Jaha okej, men jag fick med en annan kabel också som inte är HDMI Kabel, kan fortfarande inte få över 60

HDMI 1.3 klarar nog bara 60hz? Men 1.4 måste ju fixa det då det är 3d-kompatibelt (120hz)...

Även DVI klarar 120hz (men inte VGA)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wugula:

Jaha okej, men jag fick med en annan kabel också som inte är HDMI Kabel, kan fortfarande inte få över 60

Den klarar inte över 60 hz den heller, min kusin har denna skärm. Han köpte en stationär dator bara för att kunna få 120hz.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem

är du helt 100 på det här

jag frågade förataget jag köpte ifrån (inet) om det finns någon nackdel alls med att koppla in detta via en bärbar dator och dem sa nej

Permalänk
Medlem

Köpte en XL2420T här om dagen, använder DVI-kabeln som följde med. Fungerar utmärkt.
Använder den vita grova DVI-kabeln som det står dual-link på. Den klarar 120 hz.

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Medlem

men det beror ju på vilken anslutning du använder som folket här försöker säga till dig.
Du behöver använda en DVI-D sladd, dvs inte den vanliga DVI-I sladden som brukar vara med till skärmar.

Googla för skillnaden mellan DVI-D och DVI-I

och som Wijk säger, du får sladd med till den skärmen.

Visa signatur

The playa haters ball, gives an opportunity to hate on a diverse array of mark-ass marks, trick-ass marks, punk bitches and skip-skop skanks and scallywags. Hoes, heffers, hee-has and hooley-hoos.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klemze:

Den klarar inte över 60 hz den heller, min kusin har denna skärm. Han köpte en stationär dator bara för att kunna få 120hz.

Verkar vara ett vanligt problem : http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=210580
Både skärmen och datorn är specad för att klara det! Kabeln är den felande länken (haha)

Permalänk
Medlem

Fast nu är kabeln som de skickar med inte den felande länken utan snarare adaptrar och annat som gör det lättare att koppla till en laptop.

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Medlem

Jag fick den vita kabeln som Wijk säger men problemet är att den kabeln är för stationära, den går inte in i min bärbara dator. Kan även tilläga att jag har geforce 540m den stödjer 120hz

Permalänk
Medlem

Har du DVI på din laptop?
Bortsätt från tumskruvarna finns det nog inget som skiljer mellan kontakten i en bärbar och en stationär.

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Medlem

där är bara HDMI och VGA på hans laptop om man kollar google...

Visa signatur

The playa haters ball, gives an opportunity to hate on a diverse array of mark-ass marks, trick-ass marks, punk bitches and skip-skop skanks and scallywags. Hoes, heffers, hee-has and hooley-hoos.

Permalänk
Medlem

Kan bli svårt att fixa 120Hz med det?

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Medlem

Japp, här är all information ni behöver på min bärbara dator:
http://sv.afterdawn.com/hemelektronik/uppgifter_om_apparaten....
Det enda som inte stämmer är typ upplösningen som är högre, min ligger på 1366

Permalänk
Medlem

Jag tror inte du kan ha 120Hz. Ditt grafikkort stödjer det, troligtvis bara ifall det sitter i en laptop som har 120Hz skärm.

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Medlem

Om skärmen inte stödjer 120hz genom HDMI så går det inte.
Sen vet jag inte om HDMI:n i din laptop spelar någon roll, om det är 1.3 eller 1.4.

Jag har också Benq 120hz skärmen, fast modellen innan, och där funkar det inte genom HDMI.

Visa signatur

The playa haters ball, gives an opportunity to hate on a diverse array of mark-ass marks, trick-ass marks, punk bitches and skip-skop skanks and scallywags. Hoes, heffers, hee-has and hooley-hoos.

Permalänk
Medlem

Med andra ord är det omöjligt att få 120hz?

Permalänk
Medlem

Finns det någon kabel som man kan koppla in i datorn som HDMI fast in till skärmen som DVI?

http://www.dustinhome.se/supra-dvi-d-hdmi-adapter/product/501... skulle den här fungera?

Permalänk
Skrivet av Wugula:

Finns det någon kabel som man kan koppla in i datorn som HDMI fast in till skärmen som DVI?

http://www.dustinhome.se/supra-dvi-d-hdmi-adapter/product/501... skulle den här fungera?

Skulle föreslå att du kontaktar acer och frågar. I teorin fungerar den, men bara om grafikkortet stödjer 120hz via hdmi. Det är allt annat än säkert.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wully:

Hdmi klarar bara 60hz

HDMI 1.4 klarar 120hz eftersom det är ett krav för att köra 3D.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

När man trodde att teknologin kommit som längst så blir man chockerad utav sån här händelser:P

Tumnus så jag kan använda hdmi 1.4?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wugula:

När man trodde att teknologin kommit som längst så blir man chockerad utav sån här händelser:P

Tumnus så jag kan använda hdmi 1.4?

Beror på om det är HDMI 1.4 stöd i laptopen.. Om det är det så är det bara att skaffa sig en HDMI 1.4 sladd. Om inte så kan du inte köra 120hz genom laptopen eftersom varken HDMI 1.3 eller äldre stödjer just 120hz.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Men vet du om geforce 540m 2gig stödjer 120hz via hdmi tänkte använda en hdi dvi-d adapter?

Har kollat upp det och upptäckt att geforce 540m stödjer hdmi 1.4:) hoppas det går nu

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wugula:

Men vet du om geforce 540m 2gig stödjer 120hz via hdmi tänkte använda en hdi dvi-d adapter?

Har kollat upp det och upptäckt att geforce 540m stödjer hdmi 1.4:) hoppas det går nu

Borde göra det

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Arigato Sensei-sama!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Borde göra det

Tror dessvärre inte det eftersom HDMI 1.3 och lägre inte ens skickar ut den signalen. Då spelar det dessvärre ingen roll om man kopplar adapter eftersom källan (HDMI-porten) inte skickar signalerna för 120hz.

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

HDMI 1.4 klarar 120hz eftersom det är ett krav för att köra 3D.

3D filmer på bluray är i 24hz * 2, och drar inte mer bandbredd än en vanlig 60hz signal till datorn.

...

HDMI 1.4 har mycket möjligt bandbredd för 120hz (och har bandbredd för upplösningar större än 1920x1200) men jag har nog aldrig sett någon implementation hittills som faktiskt stödjer det. Chansen att det går att få 120hz att funka på trådskaparens bärbara via HDMI är IMHO mindre än 1 på 100.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jika:

Även DVI klarar 120hz (men inte VGA)

VGA klarar väll mer än 120Hz? Dock under förutsättning att resten av utrustningen också stödjer det...

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

VGA klarar väll mer än 120Hz? Dock under förutsättning att resten av utrustningen också stödjer det...

Tyvärr inte, 70Hz är max vad VGA klarar av.

http://en.wikipedia.org/wiki/Video_Graphics_Array

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"