Några frågor om H100 pnp och Silverstone air penetrator

Permalänk

Några frågor om H100 pnp och Silverstone air penetrator

Hej!

Jag har några frågor!

1. Jag tänkte skaffa 2 strycken Scythe Gentle typhoon fläktar och ha i min h100.

Behöver jag speciella skruvar för att skruva genom både fläkten och radiatorn?

2. Har min h100 i ett Fractal design Arc midi tower och toppen sitter inte riktigt som den ska. Det är en skruv som håller fast radiatorn som är i vägen så toppen buktar ut lite.

3. Jag tänker också skaffa en Silverstone air penetrator att ha i sidan och jag undrar om det följer med skruvar till den.

EDIT: Lägger till lite frågor
4. Passar H100 Push and pull i Fractal Design Arc med höga vengeance minnen?

Tack i förhand!

Visa signatur

Fractal Design Arc Midi R1 | Intel i5-2500k 3.3ghz | Corsair Hydro H100 | MSI GTX 980 Gaming 4GB | Asus P8P67 (REV 3.1) | Corsair Vengeance 8GB 1600Mhz | Corsair Force GT 120GB | Seagate Barracuda Green 2TB | EVGA Supernova G2 750w 80+ Gold | Windows 7

Permalänk
Medlem

skruvarna man får till kylaren ska man använda har du inga fläktar på den nu då eller?

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Skrivet av Solding:

skruvarna man får till kylaren ska man använda har du inga fläktar på den nu då eller?

Jag använder skruvarna som följde med kylaren och jag kör med dom två corsair fläktarna som föjde med.

Visa signatur

Fractal Design Arc Midi R1 | Intel i5-2500k 3.3ghz | Corsair Hydro H100 | MSI GTX 980 Gaming 4GB | Asus P8P67 (REV 3.1) | Corsair Vengeance 8GB 1600Mhz | Corsair Force GT 120GB | Seagate Barracuda Green 2TB | EVGA Supernova G2 750w 80+ Gold | Windows 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaurajuoma:

Jag använder skruvarna som följde med kylaren och jag kör med dom två corsair fläktarna som föjde med.

då svara du själv på ena din fråga:P det är sånna skruvar du måste ha! finns på många ställen att köpa. testa indomo/inet mm

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Skrivet av Solding:

då svara du själv på ena din fråga:P det är sånna skruvar du måste ha! finns på många ställen att köpa. testa indomo/inet mm

aha okej tack

Vet du svaren på några av dom andra frågorna?

Visa signatur

Fractal Design Arc Midi R1 | Intel i5-2500k 3.3ghz | Corsair Hydro H100 | MSI GTX 980 Gaming 4GB | Asus P8P67 (REV 3.1) | Corsair Vengeance 8GB 1600Mhz | Corsair Force GT 120GB | Seagate Barracuda Green 2TB | EVGA Supernova G2 750w 80+ Gold | Windows 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaurajuoma:

aha okej tack

Vet du svaren på några av dom andra frågorna?

tvivlar på att du får plats med h100med push and pull,(om du har allt i chassit. har du chassit hemma? mät isf från "taket o ner. den blir 7-7,5cm tjock.
Jag har ett cm 690 II, har med h100 o dom höga minnena, men jag kan inte ha det för då tar det i mot fästena till ramminnena:/ tror inte det är många chassin du kan ha h100 med push and pull o ha allt i chassit, då får du ha radiatorn "på taket" så du bara har 2 av fläktarna i, då går det

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Skrivet av Solding:

tvivlar på att du får plats med h100med push and pull,(om du har allt i chassit. har du chassit hemma? mät isf från "taket o ner. den blir 7-7,5cm tjock.
Jag har ett cm 690 II, har med h100 o dom höga minnena, men jag kan inte ha det för då tar det i mot fästena till ramminnena:/ tror inte det är många chassin du kan ha h100 med push and pull o ha allt i chassit, då får du ha radiatorn "på taket" så du bara har 2 av fläktarna i, då går det

Min polare har också ett h100 i ett Coolermaster 690 II chassi då gick det precis att få in den med två fläktar men på det chassit så ska man ju ha Fläktarna under taket typ har jag för mig

Men ska mäta chassit!

Visa signatur

Fractal Design Arc Midi R1 | Intel i5-2500k 3.3ghz | Corsair Hydro H100 | MSI GTX 980 Gaming 4GB | Asus P8P67 (REV 3.1) | Corsair Vengeance 8GB 1600Mhz | Corsair Force GT 120GB | Seagate Barracuda Green 2TB | EVGA Supernova G2 750w 80+ Gold | Windows 7

Permalänk

Tjena! jag har exakt samma build som dig ungefär! Sitter med en/ett h100 i ett Fractal Design ARC chassi och jag har höga Vengeance minnen! jag tror faktist det får plats med PnP! har funderat på exakt samma sak men har fastnat vid vilka skruvar jag ska använda till de 2 andra fläktarna jag kommer sätta på plats. Funderade på att gå ut i garaget och hämta min skruvlåda! Tror det är M3or eller liknande!
Om du testar PnP och vilka skruvar du använde får du gjärna skicka ett PM till mig!