Acer introducerar Aspire S5 – Ultrabook med Thunderbolt

Permalänk
Medlem
Skrivet av kol:

Jag håller med. Min personliga erfarenhet är att vad gäller stationär kan man köpa vilket skräp som helst och bara byta ut till tyst kylning och kombinera med en bra skärm så har du en bra dator.

Medan till bärbara är det bättre att satsa på kvalitet eftersom byggkvaliten är så viktig där. De Acers jag testat har kännts som leksaker. Verkligen inget jag skulle vilja använda.

Byggkvaliteten har ofta inte med märket att göra utan i vilken prisklass produkten ligger. En ny dator är en ny dator liksom denna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zurgol:

http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2012/01/tmo2012...

Anslutningen längst till höger, är det något magsafeliknande? Kul att se det på en ultrabook isåfall!

Skrivet av sharpless:

Ser ju så ut, undrar om de har licens, eller hittat något sätt att gå runt patentet. Men det är ju verkligen något som skulle behövas på typ alla bärbara datorer.

Skrivet av GuTsaV:

Äpples exklusivitet löpte ut i slutet av förra året, tror jag att det var.

ni tror inte det är ström? ser ju ut som en likströms symbol till vänster om porten iaf..

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk
Medlem
Skrivet av pecill:

Sant, men tror fortfarande att det blir svårt att få ut max prestanda om man bara har 10Gb/s mellan kortet och CPU

nu vet jag inte men är det Gb eller GB? blir ju en viss skillnad... =P

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk
Medlem
Skrivet av kol:

Jag håller med. Min personliga erfarenhet är att vad gäller stationär kan man köpa vilket skräp som helst och bara byta ut till tyst kylning och kombinera med en bra skärm så har du en bra dator.

Medan till bärbara är det bättre att satsa på kvalitet eftersom byggkvaliten är så viktig där. De Acers jag testat har kännts som leksaker. Verkligen inget jag skulle vilja använda.

Acers bärbara är inte dåliga längre! Vilka modeller är det du menar som känns som leksaker? Det är väl allmänt känt att en Acer laptop håller bättre kvalité och prestanda än en HP i samma prisklass? Exempelvis HPs DV-6 jämfört med Acers aspire 5700 serie!

Jag tycker S5 ser riktigt schysst ut, ska bli intressant att se om den håller måtten när det kommer ut på marknaden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kel:

ni tror inte det är ström? ser ju ut som en likströms symbol till vänster om porten iaf..

Det är precis just vad de tror. "Magsafe" anspelar på Apples geniala strömkontakt som jag hoppas fler anammar nu om licensen gått ut, och ja, det är en likströmssymbol till vänster om strömkontakten.

Visa signatur

__________________
| ASUS Z99 | 4790K | 8GB DDR3 | Noctua DH-14 | Chieftec Dragon Miditower (15 år gammalt!) | Samsung 250 GB SSD Evo | MSI GTX 980 Gaming | Zalman ZM1000-HP |

Permalänk
Medlem

Enligt The verge så kommer den med en ännu overifierad version av Ivy-Bridge(1.7 GHz). Så det är väl den första datorn man vet något om som har Ivy-Bridge

Titta på videon: http://www.theverge.com/2012/1/8/2692000/acer-aspire-s5-ces-2012-hands-on/in/2456363

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kel:

nu vet jag inte men är det Gb eller GB? blir ju en viss skillnad... =P

Om jag skriver Gb är det Gb. Vet dock att en stor del på detta forum inte vet skillnaden, så din fråga är helt klart berättigad

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk

Och skärmen kommer ha en upplösning på 1366x768 antar jag..?

Permalänk
Medlem

"Powersmart-batteri som ska ge uppemot tre gånger längre livslängd än traditionella modeller" Gillas starkt!

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av pecill:

Om jag skriver Gb är det Gb. Vet dock att en stor del på detta forum inte vet skillnaden, så din fråga är helt klart berättigad

jo, finns ju en rätt stor hop användare som inte har en susning... >.<

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kel:

jo, finns ju en rätt stor hop användare som inte har en susning... >.<

Vad är skillnaden? Gigabit vs Gigabyte eller?

Visa signatur

Asus N56VZ + 256 GB Samsung SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av chazzi:

Vad är skillnaden? Gigabit vs Gigabyte eller?

helt korrekt där GByte är 8 ggr större... en byte består nämligen av 8 bitar aka "bit/bits" därav namnet bit, kbit, mbit, gbit osv

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kel:

helt korrekt där GByte är 8 ggr större... en byte består nämligen av 8 bitar aka "bit/bits" därav namnet bit, kbit, mbit, gbit osv

Uppfattat! Tack

Visa signatur

Asus N56VZ + 256 GB Samsung SSD